spiller-roller: vigtige stats

Skrevet i Generelt

TOP STAR TEAM (Jonas Nielsen) 8. marts 2019, 23:54
Hvilke stats skal spillerne være gode i til de forskellige roller såsom: Frisparkstager, anføre, hjørnesparkstager osv.

Nogle giver muligvis sig selv, men er det vurderet ud fra et enkelt stat, eller en kombination af flere?

Nogle der ved noget?

Wild Ferrets (Moz) 9. marts 2019, 02:54
Jeg kopir lige mit svar fra en anden tråd.

Det emne har været oppe til diskussion nogle gange efterhånden, og jeg mindes ikke at der er kommet noget præcist svar endnu.
Men Kaptajn = Lederskab. Jeg mener en god kaptajn er med til at holde holdet oppe, hvis det kommer bagud eller noget i den stil.
Straffe = Dødbold.
Frispark og hjørne er der problemet ligger, for det kan jo være en blanding af dødbolde og aflevering, for dødbolde er kun ved skud på mål.

Steeltown City (Steely Dan) 9. marts 2019, 08:54
Wild Ferrets sagde:
Jeg kopir lige mit svar fra en anden tråd.

Det emne har været oppe til diskussion nogle gange efterhånden, og jeg mindes ikke at der er kommet noget præcist svar endnu.
Men Kaptajn = Lederskab. Jeg mener en god kaptajn er med til at holde holdet oppe, hvis det kommer bagud eller noget i den stil.
Straffe = Dødbold.
Frispark og hjørne er der problemet ligger, for det kan jo være en blanding af dødbolde og aflevering, for dødbolde er kun ved skud på mål.
Straffe er jo i den grad også afslutning, så har aldrig forstået logikken i, at det kun skulle være dødbolde, der tæller ved straffe.

Er der nogen som ved, om de gængse anbefalinger ift. spiller-roller bygger på viden eller på antagelser?


Ulm Warhawks (Ulmeister) 9. marts 2019, 09:20
Steeltown City sagde:
Straffe er jo i den grad også afslutning, så har aldrig forstået logikken i, at det kun skulle være dødbolde, der tæller ved straffe.

Er der nogen som ved, om de gængse anbefalinger ift. spiller-roller bygger på viden eller på antagelser?
Hvis du trykker på dødbolde, lederskab og kampånd, så står der beskrevet, hvad de gør. Det fremgår dog ikke, om afslutning også er en del af straffe eller aflevering på frispark og hjørnespark. Jeg tror i øvrigt aldrig, at jeg har set et hjørnespark blive udført i vman.

Wild Ferrets (Moz) 9. marts 2019, 13:03
Steeltown City sagde:
Wild Ferrets sagde:
Jeg kopir lige mit svar fra en anden tråd.

Det emne har været oppe til diskussion nogle gange efterhånden, og jeg mindes ikke at der er kommet noget præcist svar endnu.
Men Kaptajn = Lederskab. Jeg mener en god kaptajn er med til at holde holdet oppe, hvis det kommer bagud eller noget i den stil.
Straffe = Dødbold.
Frispark og hjørne er der problemet ligger, for det kan jo være en blanding af dødbolde og aflevering, for dødbolde er kun ved skud på mål.
Straffe er jo i den grad også afslutning, så har aldrig forstået logikken i, at det kun skulle være dødbolde, der tæller ved straffe.

Er der nogen som ved, om de gængse anbefalinger ift. spiller-roller bygger på viden eller på antagelser?
Dødboldsituationer
Kraft og præcision af skud på mål ved straffespark osv.

Afslutning
Kraft og præcision af skud på mål.

Derfor vil jeg mene at afslutning ikke har noget som helst med straffe at gøre, og kun har betydning når spilleren afslutter på mål i normalt spil.

Wild Ferrets (Moz) 9. marts 2019, 13:05
Ulm Warhawks sagde:
Steeltown City sagde:
Straffe er jo i den grad også afslutning, så har aldrig forstået logikken i, at det kun skulle være dødbolde, der tæller ved straffe.

Er der nogen som ved, om de gængse anbefalinger ift. spiller-roller bygger på viden eller på antagelser?
Hvis du trykker på dødbolde, lederskab og kampånd, så står der beskrevet, hvad de gør. Det fremgår dog ikke, om afslutning også er en del af straffe eller aflevering på frispark og hjørnespark. Jeg tror i øvrigt aldrig, at jeg har set et hjørnespark blive udført i vman.
De forekommer. Jeg havde for et par år siden en kamp, hvor der var to hjørnespark i samme kamp, men første spark gik også direkte ud til hjørne igen.
Besvar