Feedback: Følg med i Vmans udvikling

Skrevet i Udviklerhjørnet

FC København (Nicolai Olsen) 25. april 2024, 18:56
ja. jeg har sat ham der er højest, i mit tilfælde 65 i lederskab. Vil du råde mig til at købe en der har over 90 i det? vil man kunne se forskel på sejre mod " mindre " gode hold? har godt set, at det giver bonus til andre spillere ved at have en god kaptajn.

Stratton Oakmont (Ussel kampgenerator) 25. april 2024, 21:43
Thorshammer United sagde:
Stratton Oakmont sagde:
Hej udviklere,

Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan den kampsimulator fungerer?
Jeg oplever mange tabte og uafgjorte kampe mod klubber, der er langt dårligere end mig.
Jeg er på papiret niveauer over dem, men alligevel taber jeg og spiller uafgjort uge efter uge.
Jeg er med på storklubber fra tid til anden snubler mod mindre hold, men det omfang jeg oplever det i, sker alt for tit.
Jeg har justeret taktikker etc, der er intet der virker. Jeg har købt spillere for et trecifret millionbeløb, men alligevel fejler mit hold mod andre hold, der er væsentlig dårligere end mig.
Det er super frustrerende at lægge så meget tid og energi i et managerspil, når man alligevel render rundt og taber til de klubber, man i 9/10 tilfælde i virkeligheden ville tage en sejr over.
Hvis jeg var dig, så ville det første være at finde en spiller der sparker røv i lederskab og gør ham til kaptajn smiley Den højeste i lederskab du har i din trup har 73 og det er sku for lidt i min verden smiley
Det kan bare ikke passe at kamp simulatoren er bygget sådan sammen, at det at have en god kaptajn er så betydningsfuldt ift om du taber eller vinder - de hold jeg har tabt en masse point til, der er væsentlig dårligere end mig, har spillere med langt færre egenskaber i både kampånd og lederskab.
Der må simpelthen være en, der kan fortælle hvordan kampsimulatoren fungerer, for den fungerer slet ikke optimalt - og det skal der gøres noget ved, ellers er der jo absolut ingen grund til at bruge så mange timer om ugen på det her spil, når det kun skaber en masse frustration. (man betaler endda for at spille det her spil og blive **** af - det skal jo ikke være meningen)

FC København (Nicolai Olsen) 25. april 2024, 21:47
jeg synes også det er latterligt.. Jeg købte dog lige en for et par timer siden én spiller med 100 lederskab til 61.000.0000 - også vandt jeg 1-0 over en jeg aldrig plejer at vinde over. hvor er det mærkeligt haha..

Thorshammer United (EPU) 25. april 2024, 21:59
FC København sagde:
ja. jeg har sat ham der er højest, i mit tilfælde 65 i lederskab. Vil du råde mig til at købe en der har over 90 i det? vil man kunne se forskel på sejre mod " mindre " gode hold? har godt set, at det giver bonus til andre spillere ved at have en god kaptajn.
Enten det eller konstant specialtræning på lederskab. Jeg kan se at du har valgt en dyr løsning, en spiller til en lavere pris ville nok kunne gøre det. Men husk, det er på egen ansvar smiley

Om det vil gøre en forskel nu? - i min optik ja. Nu har du en kaptajn på 100 som trækker de 10 spillere stats op istedet for 65.

Det næste du bør gøre er:
Aldo Gravel bør specieltrænes på Kampånd.- til mindst 80
Din nyindkøbte Huang-fu wang bør specialtrænes på de laveste stats.
Luigi Valturri bør specialtrænes på Udholdenhed og kampånd.

Nu må du klare dig selv - Held og lykke herfra smiley

Nobr (Kampmotor--held og lotto) 25. april 2024, 22:17
FC København sagde:
jeg synes også det er latterligt.. Jeg købte dog lige en for et par timer siden én spiller med 100 lederskab til 61.000.0000 - også vandt jeg 1-0 over en jeg aldrig plejer at vinde over. hvor er det mærkeligt haha..
Ked af at nævne det, men klubben du ikke plejer at slå, har også en kaptajn med 100 i lederskab - Lars Steinbeck - så jeg tvivler din sejr har noget med lederen at gøre.

Thorshammer United (EPU) 25. april 2024, 22:17
Stratton Oakmont sagde:
Thorshammer United sagde:
Stratton Oakmont sagde:
Hej udviklere,

Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan den kampsimulator fungerer?
Jeg oplever mange tabte og uafgjorte kampe mod klubber, der er langt dårligere end mig.
Jeg er på papiret niveauer over dem, men alligevel taber jeg og spiller uafgjort uge efter uge.
Jeg er med på storklubber fra tid til anden snubler mod mindre hold, men det omfang jeg oplever det i, sker alt for tit.
Jeg har justeret taktikker etc, der er intet der virker. Jeg har købt spillere for et trecifret millionbeløb, men alligevel fejler mit hold mod andre hold, der er væsentlig dårligere end mig.
Det er super frustrerende at lægge så meget tid og energi i et managerspil, når man alligevel render rundt og taber til de klubber, man i 9/10 tilfælde i virkeligheden ville tage en sejr over.
Hvis jeg var dig, så ville det første være at finde en spiller der sparker røv i lederskab og gør ham til kaptajn smiley Den højeste i lederskab du har i din trup har 73 og det er sku for lidt i min verden smiley
Det kan bare ikke passe at kamp simulatoren er bygget sådan sammen, at det at have en god kaptajn er så betydningsfuldt ift om du taber eller vinder - de hold jeg har tabt en masse point til, der er væsentlig dårligere end mig, har spillere med langt færre egenskaber i både kampånd og lederskab.
Der må simpelthen være en, der kan fortælle hvordan kampsimulatoren fungerer, for den fungerer slet ikke optimalt - og det skal der gøres noget ved, ellers er der jo absolut ingen grund til at bruge så mange timer om ugen på det her spil, når det kun skaber en masse frustration. (man betaler endda for at spille det her spil og blive **** af - det skal jo ikke være meningen)
Nu er det ikke mig der har lavet og er ansvarlig for "kampgeneratoren" som jeg kalder den. Den må vmans crew selv stå for mål for. smiley Udviklerne har selv før fortalt lidt om hvordan kampene genereres. Kan ikke huske hvor det ligger, men måske andre kan finde det frem smiley.

Thorshammer United (EPU) 26. april 2024, 09:22
Nobr sagde:
FC København sagde:
jeg synes også det er latterligt.. Jeg købte dog lige en for et par timer siden én spiller med 100 lederskab til 61.000.0000 - også vandt jeg 1-0 over en jeg aldrig plejer at vinde over. hvor er det mærkeligt haha..
Ked af at nævne det, men klubben du ikke plejer at slå, har også en kaptajn med 100 i lederskab - Lars Steinbeck - så jeg tvivler din sejr har noget med lederen at gøre.
Nu kan man umiddelbart ikke lige se, om klubben har sat Lars Stein til kaptajn.
Men jeg kan da tørt konstatere, at nu går det da rimelig godt for FC København - i VMAN smiley

FC København (Nicolai Olsen) 26. april 2024, 09:26
Ja. Det var åbenbart det der skulle til haha

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 27. april 2024, 17:11
Nobr sagde:
FC København sagde:
jeg synes også det er latterligt.. Jeg købte dog lige en for et par timer siden én spiller med 100 lederskab til 61.000.0000 - også vandt jeg 1-0 over en jeg aldrig plejer at vinde over. hvor er det mærkeligt haha..
Ked af at nævne det, men klubben du ikke plejer at slå, har også en kaptajn med 100 i lederskab - Lars Steinbeck - så jeg tvivler din sejr har noget med lederen at gøre.
Er det ikke selve pointen
At han har tabt til et hold med en rigtig kaptajn
nu har han selv fået en og vinder så ?
Og at det netop har noget med kaptajnen at gøre.

Loyals (VMEnhancer) 27. april 2024, 17:28
Står der ikke et eller andet sted at kaptajnens lederskabsevne kan øge egenskaberne af medspillerne med op til 10% (ved 100). Så naturligvis har det stor effekt, når vi taler tophold.

At drage konklusionen at det udelukkende er på grund af en bedre kaptajn at man vinder, er en lidt tidlig konklusion med afsæt i mængden af tilfældigheder som kampmotoren også indeholder.
Besvar