Kampsimulatoren for Urealistisk !

Skrevet i Generelt

Slettet klub 20. maj 2010, 19:23
UD Guadalajara sagde:
Faciento Huelva sagde:
hahahahh!

Kigger man i engelsk amatørfodbold, dukker der imidlertid en noget mere bemærkelsesværdig historie frem.

I 2000 blev amatørspilleren Lee Todd udvist efter bare to sekunder. Da dommeren satte kampen i gang, udbrød Lee Todd: "Fück me, that was loud!"

Todd blev derefter udvist for beskidt og groft sprogbrug.
Som ligeledes kan læses nederst på følgende side; http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/danmarks-hurtigste-udvisning
Præcis som Dan citerer....

Slettet klub 20. maj 2010, 19:24
Den er jo lige til konspirationtråden.... Det er jo det der sker når folk taler grimt på forummet smiley De ser rødt i kampene smiley

Slettet klub 21. maj 2010, 12:37
Sporting Sundby sagde:
Fantasy World sagde:
Olympique Giants sagde:
Fantasy World sagde:
Da jeg læste overskriften/tråden tænkte jeg primært du var utilfreds med den måde den animerede kampen på.

Kampmotoren vælger at dit hold skal have 1 rødt kort og kampen ender 2-0

Simulatoren går så ind og simulere et lille show for dig, hvor du så får et rødt kort på et tilfældigt tidspunkt i kampen og scorer 2 mål.

Om kampmotoren også går ind og siger hvornår der der skal indtræffe mål og rødt kort, kan godt være, men for satan altså smiley. Det er da petitesser.
Normalt svarer man først når man har læst indlægget igennem og ikke bare ud for en overskrift ?
overskriften/tråden

Desuden ændrer det ikke på min holdning at jeg mener udviklerne kunne foretage sig mere fornuftige ting.
Ja, for resultaterne er da fuldstændig ligegyldigt i et managerspil. OMG!! smiley
Det ikke studenterhuen der trykker der, var sportingsundby ?, prøv at læse det hele inden du kommer med dumme kommentare.

Om du scorer i 8minut, eller i 34minut, er ligegyldigt da slutresultatet er forudbestemt for kampen. resten er random værdier som sættes.

Det sådan en motoren virker, først sætter man resultatet og så laver man en sjov lille animation på baggrund af det. Ikke omvendt.

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 21. maj 2010, 13:23
Fantasy World sagde:
Da jeg læste overskriften/tråden tænkte jeg primært du var utilfreds med den måde den animerede kampen på.

Kampmotoren vælger at dit hold skal have 1 rødt kort og kampen ender 2-0

Simulatoren går så ind og simulere et lille show for dig, hvor du så får et rødt kort på et tilfældigt tidspunkt i kampen og scorer 2 mål.

Om kampmotoren også går ind og siger hvornår der der skal indtræffe mål og rødt kort, kan godt være, men for satan altså smiley. Det er da petitesser.
Fantasy World sagde:
Om du scorer i 8minut, eller i 34minut, er ligegyldigt da slutresultatet er forudbestemt for kampen. resten er random værdier som sættes.

Det sådan en motoren virker, først sætter man resultatet og så laver man en sjov lille animation på baggrund af det. Ikke omvendt.
Det er forkert antaget.

Det, du ser animeret i højdepunkterne, er det direkte resultat af spillernes kunstige intelligens. Det bliver før hvert højdepunkt besluttet hvilket hold skal have fordelen når højdepunktet starter, ud fra holdenes styrke, spillernes energi/placering/holdkaptajnens indflydelse osv.... men selve udfaldet af højdepunktet bestemmes af den egentlige simulation af spillerne, som hver har deres egen lille hjerne, og hvis ydelse på banen bestemmes af deres stats.

Under højdepunkterne flytter og tænker hver spiller 4 gange per sekund og reagerer i følge deres simple hjerne, som er delt op i flere lag, fra det simple instinkt-lignende lag, som f.eks styrer dem væk fra de nærmeste modstandere, til en mere overordnet tilstandsmaskine, som styrer hver spillers overordnede adfærd i forhold til hvem der har bolden, og hvad der foregår.

En anden interessant detalje i kampmotoren er, at formationen selv er en agent med egen hjerne, som flytter hver spillers usynlige "hjem-punkt" i forhold til boldens position, boldens ejers hold, og indstillingerne Mentalitet og Fokus i taktikken. Når spillerne ikke har nogen konkret opgave, såsom at dække op eller løbe efter bolden, så løber de imod deres hjem-punkt, som så hele tiden flytter sig.

Det er alt sammen ufatteligt spændende for en AI-nørd som mig, og jeg kunne snakke om det i timevis, men det er ikke det jeg får min løn for smiley


Men, det som tråden her handler mest om - nemlig frekvensen og længden på skader og udvisninger - er blot en simpel udregning, som foretages ved hver takling. Hver gang en spiller takler, så er der en chance for at han får enten et gult eller rødt kort:
- Der trækkes et tilfældigt tal mellem 1 og 1000*
- Hvis tallet er over 982, så får spilleren et gult kort.
- Hvis tallet er over 994, så får spilleren i stedet direkte rødt.

Disse grænser gælder for normal taklings-intensitet. Ved højeste taklings-intensitet er grænserne 958 for gult og 982 for rødt. Ved laveste taklings-intensitet er grænserne 1042 og 1009, dvs. helt umuligt at få nogen kort.

...en lignende udregning foretages for den anden spiller, for at bestemme om han bliver skadet eller ej.

Bagefter foretages en udregning, også på baggrund af taklings-intensiteten, som bestemmer hvor lang karantænen/skaden skal være.


Vi kunne selvfølgelig godt skrue på disse tal, men da udregningerne er baseret på tilfældighed vil der altid være brugere som vil synes at det antal skader/karantæner, som lige netop deres hold får, er uretfærdigt. Menneskehjernen er programmeret til at se og skabe mønstre, og derfor er det utroligt svært for os at begribe et begreb som tilfældighed.

Problemet med tilfældighed er at det ikke er retfærdigt, i hvertfald ikke på kort sigt. Derfor vil der altid være nogen, som i perioder føler at spillet behandler dem uretfærdigt - dette problem går igen på mange områder af spillet: skader/karantæner, fordeling af ude/hjemme-kampe i cups, og den helt store: træning. Her kan vi så forklare de matematiske begreber overfor dem, men det hjælper sjældent.

Derfor er vi så småt her på kontoret begyndt at snakke lidt i middagspausen om vi skulle prøve at fjerne noget af tilfældigheden og gå efter fordelinger som er mere retfærdige på kort sigt, i nogle af de områder hvor brugerne oftest er utilfredse. Jeg kan ikke love at det bliver til noget, men det er altså noget vi går og tygger på.


*(hvis man brokker sig meget på forum, så er dette tal 1200)
...nej, det er gas smiley **





** (eller er det? smiley)

Slettet klub 21. maj 2010, 13:32
Fint indlæg Sunny smiley

Slettet klub 21. maj 2010, 13:43
Jeg havde da ret i tilfældighedernes tal så smiley

Men tak for svaret, og den lyder til at være langt mere kompliceret end min første antagelse, -og mange andre brugeres antagelse.

Umiddelbart syntes jeg kampmotoren er fin, det lyder desværre ikke til der er mange som er enige med mig smiley.

Slettet klub 21. maj 2010, 14:22
Fantasy World sagde:
Jeg havde da ret i tilfældighedernes tal så smiley

Men tak for svaret, og den lyder til at være langt mere kompliceret end min første antagelse, -og mange andre brugeres antagelse.

Umiddelbart syntes jeg kampmotoren er fin, det lyder desværre ikke til der er mange som er enige med mig smiley.
Men måske du lige skulle holde lidt igen på din paratviden om ting du tydeligvis intet aner om, men blot gætter på smiley

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 21. maj 2010, 14:53
FC Sunnyvale sagde:
Disse grænser gælder for normal taklings-intensitet. Ved højeste taklings-intensitet er grænserne 958 for gult og 982 for rødt. Ved laveste taklings-intensitet er grænserne 1042 og 1009, dvs. helt umuligt at få nogen kort.
Gud hvor jeg håber intensitet også hjælper på chancen for at vinde bolden, ellers er det jo kun i ren ondskab man skruer op... smiley
FC Sunnyvale sagde:
Problemet med tilfældighed er at det ikke er retfærdigt, i hvertfald ikke på kort sigt.
Her vil sandsynligheds-teoretikeren så sige, at problemet er det er retfærdigt - da sandsynlighederne umiddelbart er uafhængige af prior.
FC Sunnyvale sagde:
Derfor er vi så småt her på kontoret begyndt at snakke lidt i middagspausen om vi skulle prøve at fjerne noget af tilfældigheden og gå efter fordelinger som er mere retfærdige på kort sigt, i nogle af de områder hvor brugerne oftest er utilfredse. Jeg kan ikke love at det bliver til noget, men det er altså noget vi går og tygger på.
Uhm... Tilfældigheder konvergerer mod en fordeling... (med mindre I arbejder med en insane stokastisk variabel)

Some loves AI, others love stochasity. smiley

Slettet klub 21. maj 2010, 14:57
Kan ikke være mere enig smiley ..

Slettet klub 21. maj 2010, 15:30
Bøsseløkke BK sagde:
Fantasy World sagde:
Jeg havde da ret i tilfældighedernes tal så smiley

Men tak for svaret, og den lyder til at være langt mere kompliceret end min første antagelse, -og mange andre brugeres antagelse.

Umiddelbart syntes jeg kampmotoren er fin, det lyder desværre ikke til der er mange som er enige med mig smiley.
Men måske du lige skulle holde lidt igen på din paratviden om ting du tydeligvis intet aner om, men blot gætter på smiley
Ja smiley, men sådan er der jo så meget når tingene holdes skjult. Så må man tage et kvalificeret gæt som udgangspunkt.
Besvar