slet

Skrevet i Off-topic

FirkløverFC (Frederik) 29. november 2022, 11:50
Roma Calcio FC sagde:
FirkløverFC sagde:
Grenoble Wolf Burners sagde:
Alkoholfri FC sagde:
Det kunne egentlig være fedt med lavere skatter.
Jeg stemmer sku nok blåt.
Lavere skat = færre penge til staten = der skal skæres flere steder.

Uddannelse, børne/unge, ældre, udsatte borgere.

Hvor ville du finde de ekstra penge henne? Så er det jo heller ikke sikkert at man forsat kan gå frit til læge og skadestue/sygehus som vi kan i dag via skatten. smiley
De kunne jo starte med at sænke SU og kontanthjælp. smiley

Det er jo en evig diskussion om det skal være rød eller blå. smiley
Sænke SU? Hvordan vil du have man skal leve ude, hvis man skal have et 37 timers studie, men du tjener kun, tja, lad os bare sige 4500 om måneden og hvis du skal tjene nogenlunde på dit arbejde skal du i hvert fald også op på 15 timer om ugen, som MINIMUM. Så kan ingen mennesker jo bo ude. Fx, jeg flytter ind i en etværelses til 3500 om måneden, skal jeg så leve for havregryn og vand? Hvad gør jeg med forsikringer? Skader i min lejlighed?
Der er jo ingen der siger man sænker alle SU satser, men synes da jeg kan huske (Det er efterhånden nogle år siden.) at der var en del der fik ret fede SU'er som bestemt ikke nødvendigvis var efter behov. smiley

Udannelsen er jo trods alt også gratis. smiley

Og enig med Grenoble, der er mange ting vi tager forgivet som kommer gennem skatten, jeg synes da også gratis læge er en fed ting, og tandlæge ville give mening, det kan måske spare for mange andre udgifter i fremtiden pr. person.

Der er dog også mange ting i det offentlige som jeg ikke synes giver mening. Men det er heldigvis en holdning vi hver især kan have. smiley

Roma Calcio FC (Enden er nået - for nu) 30. oktober 2023, 15:31
Tversted Elitesport sagde:
Roma Calcio FC sagde:
FirkløverFC sagde:
Grenoble Wolf Burners sagde:
Alkoholfri FC sagde:
Det kunne egentlig være fedt med lavere skatter.
Jeg stemmer sku nok blåt.
Lavere skat = færre penge til staten = der skal skæres flere steder.

Uddannelse, børne/unge, ældre, udsatte borgere.

Hvor ville du finde de ekstra penge henne? Så er det jo heller ikke sikkert at man forsat kan gå frit til læge og skadestue/sygehus som vi kan i dag via skatten. smiley
De kunne jo starte med at sænke SU og kontanthjælp. smiley

Det er jo en evig diskussion om det skal være rød eller blå. smiley
Sænke SU? Hvordan vil du have man skal leve ude, hvis man skal have et 37 timers studie, men du tjener kun, tja, lad os bare sige 4500 om måneden og hvis du skal tjene nogenlunde på dit arbejde skal du i hvert fald også op på 15 timer om ugen, som MINIMUM. Så kan ingen mennesker jo bo ude. Fx, jeg flytter ind i en etværelses til 3500 om måneden, skal jeg så leve for havregryn og vand? Hvad gør jeg med forsikringer? Skader i min lejlighed?
Får dig et fritids job ved siden af? smiley
Som jeg netop nævner, at man skal have, med minimum 15 timer. Jeg ville fuldstændigt brænde ud.
Besvar