Feedback: Medarbejderændringer, del 2

Skrevet i Udviklerhjørnet

New Orleans Saints FC (M Balck) 2. juni 2023, 11:02
Det her ville være et kanon system :-)

Dezzz (AL) 2. juni 2023, 11:03
God ide

GalatasarayTR (Senior- og ungdoms til salg) 2. juni 2023, 11:16
FC Apollyon sagde:
GalatasarayTR sagde:
Tanken er fin, men tænker at man skal lave forskellige søgninger.

Summen af min 40 koster 10.000 at søge..

Summen af min 50 koster 40.000

Summen af min 56 koster 100.000 osv..
Så står vi med samme problem, med at det er de store klubber, der har alle de gode trænere, fordi de er mere villige til at søge efter højere stats.
100.000 er ingen credits for de vel-etablerede klubber. Men betyder meget for de helt små, eventuelt nye klubber.
Jeg kan ikke se et problem.

Hvorfor skal de mindre klubber belønnes med de skarpe trænere ? Især når de mindre klubber kke engagn har topfaciliteter. I sidste ende er de små klubber ikke fukdt udviklet endnu og har nok heller ikke brug for lige så skarpe som de top klubber søger.

Det i kalder fair skal refelkteres med hvad man vil give for pengene. Små klubber skal nu ikke have skub til st fange top trænere når de ikke kan udnytte dem fornuftigt på grund af deres ringe faciliteter smiley

De bør nu fange gennem søgningen på sum 40 som jeg skrev.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 2. juni 2023, 11:26
GalatasarayTR sagde:
FC Apollyon sagde:
GalatasarayTR sagde:
Tanken er fin, men tænker at man skal lave forskellige søgninger.

Summen af min 40 koster 10.000 at søge..

Summen af min 50 koster 40.000

Summen af min 56 koster 100.000 osv..
Så står vi med samme problem, med at det er de store klubber, der har alle de gode trænere, fordi de er mere villige til at søge efter højere stats.
100.000 er ingen credits for de vel-etablerede klubber. Men betyder meget for de helt små, eventuelt nye klubber.
Jeg kan ikke se et problem.

Hvorfor skal de mindre klubber belønnes med de skarpe trænere ? Især når de mindre klubber kke engagn har topfaciliteter. I sidste ende er de små klubber ikke fukdt udviklet endnu og har nok heller ikke brug for lige så skarpe som de top klubber søger.

Det i kalder fair skal refelkteres med hvad man vil give for pengene. Små klubber skal nu ikke have skub til st fange top trænere når de ikke kan udnytte dem fornuftigt på grund af deres ringe faciliteter smiley

De bør nu fange gennem søgningen på sum 40 som jeg skrev.
Jeg kan godt følge din tankegang, omend jeg ikke er enig i, at man skal kunne søge efter statssum med forskellige priser.

Jeg tænker nærmere, at trænerne skal lønnes ud fra kvalifikationer og en grad af grådighed, samt lønninger generelt skal være højere. Der giver ingen mening, at jeg skal betale 3000 om dagen for en træner men 60.000 for en spiller og en klub i vifa 1000 skal betale 2500 for samme træner og 15000 for samme spiller.

Koster en 20x20 træner 10.000-20.000 pr dag, så er der lige vilkår, men mange småklubber vil vælge dem fra, da det ikke er rentabelt. Jeg havde nok også skåret lidt ned i mine trænere, hvis de kostede væsentligt mere end 3.000 pr dag.

Ligeledes bør en spiller få løn ud fra kvalifikationer og grådighed og ikke vifa rank og grådighed.

The New Champion (Daniel) 2. juni 2023, 11:56
Overordnet set synes jeg det er en fin løsning med assistentmanager kan lede efter personale.

Personligt er jeg mere fan af en 8-12 timers cooldown som også er blevet forslået. Det belønner klubberne for at logge ind smiley

Forhold til det som bliver skrevet med priser på minimum, der kan jeg godt se ideen i at kunne betale mere for så at finde bedre trænere, MEN jeg tænker ikke det skal være sådan at man betaler 100k også man garanteret x antal i minimum.

Her vil det give mening hvis det forhøjer ens chance for at finde en træner som har fx 56 i samlet sum på de 3.

Altså at det ikke er garanteret. Dog ved jeg ikke hvor kompliceret det vil være.

Til slut vil jeg give ret i at det vil være optimalt hvis spillere og trænere lønnes ud fra egenskaber/vurdering fremfor vifa rank.

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 2. juni 2023, 13:41
Ac dragon IF sagde:
Ulm Warhawks sagde:
Enig i at det vil være fint med fx 8-12 timers cool down, så man belønnes bare en smule som aktiv bruger. Samt mulighed for at vælge kriterie i form af enten træner eller talentspejder, måske med mulighed for at søge begge dele samtidig.
Skal man også kunne søge nationalitet? Tænker der er en lille håndfuld klubber, der godt kunne tænke sig det. Jeg tænker også at 8-12t cd passer fint.
At kunne søge efter en specifik nationalitet er et fremragende forslag smiley

TBrauer FC (Tobias Brauer) 2. juni 2023, 14:12
Ja jeg ved ikke så meget om Vman endnu, da jeg er forholdsvis ny bruger. Jeg vil dog gerne påpege, at jeg synes det kunne være en fordel at ligesom ved søgning af nye spillere på markedet, at man eventuelt også kunne rangere trænere efter egenskaber og pris ved søgning af dem.


//Tobias

Spicy Fanta FC (Spicy) 2. juni 2023, 14:44
Det lyder som en god idé

Vi dræner sumpen (Sumpdræneren) 2. juni 2023, 18:18
Jeg synes, ideen lyder tiltalende.
Kunne den eventuelt kombineres med, at trænerne optjener point, hver gang de de bliver brugt til en træningssession?
Disse point kunne så over tid bruges til at opgradere dem i de færdigheder, man har mest brug for.
Det vil udelukkende være en fordel for managers aktivitetsniveau, ikke for deres økonomiske formåen.
På den måde bliver det mere spændende og attraktivt at beholde og aktivt bruge en træner.

Miyazaki FC (Prince Mononoke) 2. juni 2023, 21:17

Assistentens kvalitet kunne kobles med vifa-ranken ligesom supporterne, så han "vokser med opgaven" i takt med klubben, og derved gradvist få adgang til bedre/dyrere personalesøgninger. Selvfølgelig bør wildcards forekomme.

Men på sigt bør assistenten også være en personale man selv vælger/tilknytter måske gennem jobtilbud. Med egne stats som ledelse, disciplin og egenskabsbedømmelse der nemt bør kunne overføres til at få assistensmanageren til at lede klubben i managerens fravær, og til at søge personale baseret på hvor god han er. Ligesom med sponsorer tiltrækker bedre klubber bedre assistenter/personale.

Men mit ønske er, at den fremtidige assistent giver noget kickback og sparing, så "dagligdagen" føles mere levende med en højre hånd der har sit eget "humør" med forventninger/målsætninger/prioriteringer der skal mødes for at han forbliver effektiv. Ligesom sponsorer har krav, vil assistener have forskellig fokus som udgangspunkt, og anbefale/guide dig til at satse på ungdomsudvikling, stjernespillere, hurtig omsætning, facilitetesudvikling...
Afviger du fra det fokus og jeres samarbejde, vil hans humør og effektivitet dale og resultere i dårlige auto-træninger, konkraktforhandlinger og generel feedback.

Som managerspil er der virkelig al for stor fokus på handel og træning, som i sig selv er en kende en-dimensionel når man har knækket de forskellige koder. Noget mere dynamik/risiko på de indre linjer samt på taktikbrættet vil virkelig løfte spillet.
Besvar