FC Protons

Træning

Written 13 April 2014, 23:43

Vigtige stats at træne (træningskamp påvirker alle stats):


2,25 Græsplæne (Grøn)
2,50 Lille baneanlæg (Gul)
2,75 Baneanlæg (Blå
3,00 Stort bananlæg (Rød)
3,25 Udvidet baneanlæg (Brun)
3,50 Avanceret bananlæg (Lilla)
3,75 Træningsanlæg (Grå
4,00 Stort træningsanlæg (Sort)
4,25 Udvidet træningsanlæg (Turkis)
4,50 Proffesionelt træningsanlæg (Orange)
4,75 Verdensklasse træningsanlæg (mørkegrøn)

- Skift træningsøvelser, dog er det OK at træne samme øvelse to dage i træk.
- Sørg for at spillernes energi er så højt som muligt når der trænes, dvs. det bedste tidspunkt er lige efter midnat.
- Brug spillerne i kamp, da spillernes humør bliver bedre. En sur spiller træner 10-15% lavere.
- Brug en træner, så træningsniveauet bliver bedre, og du kan lave træningsgrupper.
- Træn dine spillere nogenlunde jævnt op i stats, da spillere træner bedst ved en jævn stats fordeling.
- Spillernes træningsniveauer påvirker ikke hinanden. Dvs. tager du en ungdomsspiller med i træningen, som træner meget lavt, betyder det intet for de øvrige spillere.
- Teamworkniveauet betyder intet for træningen, men har betydning for chancen for at vinde kampe.

TRÆNERE

En træner skal være god i:
- Målmandstræning, hvis du ønsker at træne målmænd op.
- Markspillertræning, hvis du ønsker at træne markspillere op.
- Ungdomsspillere, hvis du ønsker at træne unge spillere 15-21 år.

Kun disse egenskaber er vigtige for en træner - alt andet er ligegyldigt.

Talentspejdere skal være god til diciplin og potentialevurdering (hvis han skal kigge efter potentiale hos ungdomsspillere) eller egenskabsvurdering (hvis han skal kigge efter høje stats)

Trænerassistent skal være god til ledelse.

Hvis man bruger sit personale forkert, f.eks. talentspejdere som trænere, så bliver træningen ca. 10% dårligere. Så en træner bør ansættes som en træner.

ENERGI

Brug "Dæmpet" ved skadede spillere, eller spillere med lav energi. Så meget energi mistes ved hver træning:

Afslappet: Højest 1%
Rolig: Højest 1%
Let: Højest 1%
Dæmpet: Højest 1%
Normal: 1-2%
Forøget: 3-6%
Intens: 4-8%
Hård: 5-10%
Ekstrem: 6-12%

Hvis man vil benytte et fast træningsprogram kan man gøre det sådan:

Målmand:
Mandag: Dødboldsituationer
Tirsdag: Styrketræning
Onsdag: Teambuilding
Torsdag: Én i midten
Fredag: Løbetræning
Lørdag: Teknik
Søndag: Træningskamp

Forsvar:
Mandag: Opdækning
Tirsdag: Løbetræning
Onsdag: Teambuilding
Torsdag: Træningskamp
Fredag: Styrketræning
Lørdag: Én i midten
Søndag: Træningskamp

Midtbane:
Mandag: Dødboldsituationer
Tirsdag: Team
Onsdag: Taktik
Torsdag: Træningskamp
Fredag: Én i midten
Lørdag: Løbetræning
Søndag: Træningskamp

Angreb:
Mandag: Teambuilding
Tirsdag: Dødboldsituationer
Onsdag: Teknik
Torsdag: Træningskamp
Fredag: Dødboldsituationer
Lørdag: Løbetræning
Søndag: Træningskamp


TRÆNINGS TYPER:

Dødboldsituationer giver til:
afslutning
aflevering
straffespark
mod
kreativitet
hop


Løbetræning giver til:
Acceleration
Kondition
Udholdenhed


Styrketræning Giver til:
Balance
Styrke
Udholdenhed


Taktik giver til:
Markering
Kreativitet
Beslutsomhed
Udenbold


Teambuilding giver til:
Mod
Beslutsomhed
Indflydelse
Kampånd


Tekniks træning giver til:
Afslutning
Dribling
Takling
Balance


Opdækning giver til:
Takling
Markering
Hop
Styrke


En i midten giver til:
Dribling
Aflevering
Takling
Markering
Kreativitet
Beslutsomhed
Udenbold

STATS I PRIORITERET RÆKKEFØLGE:

Keeper: (Vigtigste stats i prioriteret rækkefølge)

Udholdenhed
Beslutsomhed
Styrke
Mod
Balance
Markering
Kampånd
Indflydelse
Kreativitet
Hop
Kondition
Acceleration
Tackling
Afslutning
Uden bold
Aflevering
Straffespark
Dribling

(Vigtige stats iflg. Rasmus: takling, hop, mod, beslutsomhed, balance, uden bold og afslutning)

Forsvar: (Vigtigste stats i prioriteret rækkefølge)

Markering
Styrke
Udholdenhed
Tackling
Beslutsomhed
Hop
Kreativitet
Mod
Balance
Acceleration
Kondition
Uden bold
Indflydelse
Kampånd
Aflevering
Dribling
Afslutning
Straffespark

Midtbane: (Vigtigste stats i prioriteret rækkefølge)

Beslutsomhed
Udholdenhed
Kreativitet
Tackling
Markering
Mod
Aflevering
Dribling
Acceleration
Uden bold
Balance
Kondition
Afslutning
Styrke
Hop
Indflydelse
Kampånd
Straffespark

Angriber: (Vigtigste stats i prioriteret rækkefølge)

Afslutning
Balance
Tackling
Udholdenhed
Beslutsomhed
Kreativitet
Dribling
Mod
Markering
Kondition
Aflevering
Acceleration
Hop
Styrke
Uden bold
Indflydelse
Kampånd
Straffespark


STATS:

Keeper:
Mod
Beslutsomhed
Acceleration
Styrke
Hop
Markering


Forsvar:
Tackling
Markering
Styrke
Acceleration
Mod
Beslutsomhed


Midtbane:
Aflevering
Udholdenhed
Dribling
Tackling
Beslutsomhed
Kreativitet


Angriber:
Afslutning
Dribling
Acceleration
Aflevering
Kreativitet
Udholdenhed


SPONSORER

Antal Vifapoint x5 = Grundbeløb
Antal Supportere x10 = Bonusbeløb

Comments