Fix den kampsimulator..

Skrevet i Generelt

FC Optimistic (N Christensen) 19. december 2013, 18:02
FC Internazionale sagde:
Det er et nyt system, der VIL være fejl i starten. Har selv oplevet en masse af dem. Du kan ALDRIG teste for alle fejl i et testmiljø, når du kun har 2 udviklere. FØRST når alle brugere kommer på, altså flere tusinde, kan man begynde at tegne et billede af bugs og mangler. HEREFTER begynder man at tilpasse og tweake systemet, så den begynder at køre optimalt. Der var endnu større kaos da vi fik den gamle simulator ved overgangen til vman2. De fejl blev hurtigt fixet. Kom nu ind i kampen, i stedet for det konstante brok. MELD fejlene, så de kan fixe dem i stedet for at tude på forum.
Jeg forstår mig slet ikke på den slags forsvarspositionering. Programmering handler om matematik. Det er tydeligt, at matematik ikke er udviklernes stærke side. Spørger man mig så er det heller ikke på den grafiske side de topper skalaen. Igen, jeg er hårdt ude med kritik, men den kommer først EFTER jeg har set på alle de forsvarsmekanismer der er kommet efterfølgende. Jeg er da bedøvende ligeglad med hvad der skete for 5-6 år siden og hvor ringe den udrulning var. Her og nu er jeg betalende kunde.

Hvis man som minimum ikke forstår at tilpasse systemet så det kører bare nogenlunde og ikke hvor jeg har set kampe med 16-17 årige tæske et rent sølvstjernehold så har man ikke været i nærheden af at gennemføre en rimelig tilpasset udrulning.

Mit gæt er, at opdateringen skulle være sket for flere måneder siden, og man ganske enkelt er løbet tør for tid i forhold til sin løn, og så har udviklerne taget beslutningen om at udrulle... Måske derfor Rasmus forlod den synkende skude... Bare gæt.

FC Internazionale (Hej) 19. december 2013, 19:53
FC Optimistic sagde:
FC Internazionale sagde:
Det er et nyt system, der VIL være fejl i starten. Har selv oplevet en masse af dem. Du kan ALDRIG teste for alle fejl i et testmiljø, når du kun har 2 udviklere. FØRST når alle brugere kommer på, altså flere tusinde, kan man begynde at tegne et billede af bugs og mangler. HEREFTER begynder man at tilpasse og tweake systemet, så den begynder at køre optimalt. Der var endnu større kaos da vi fik den gamle simulator ved overgangen til vman2. De fejl blev hurtigt fixet. Kom nu ind i kampen, i stedet for det konstante brok. MELD fejlene, så de kan fixe dem i stedet for at tude på forum.
Jeg forstår mig slet ikke på den slags forsvarspositionering. Programmering handler om matematik. Det er tydeligt, at matematik ikke er udviklernes stærke side. Spørger man mig så er det heller ikke på den grafiske side de topper skalaen. Igen, jeg er hårdt ude med kritik, men den kommer først EFTER jeg har set på alle de forsvarsmekanismer der er kommet efterfølgende. Jeg er da bedøvende ligeglad med hvad der skete for 5-6 år siden og hvor ringe den udrulning var. Her og nu er jeg betalende kunde.

Hvis man som minimum ikke forstår at tilpasse systemet så det kører bare nogenlunde og ikke hvor jeg har set kampe med 16-17 årige tæske et rent sølvstjernehold så har man ikke været i nærheden af at gennemføre en rimelig tilpasset udrulning.

Mit gæt er, at opdateringen skulle være sket for flere måneder siden, og man ganske enkelt er løbet tør for tid i forhold til sin løn, og så har udviklerne taget beslutningen om at udrulle... Måske derfor Rasmus forlod den synkende skude... Bare gæt.
Tror mig jeg er bestemt heller ikke tilfreds med kvaliteten, men når man tager i betragtning at de kun har været en 2,5 medarbjedere, så er det alligevel flot klaret. De skulle efter min mening aldrig have kaste sig ud i at efterligne FM, for de kunne umuligt opnå noget der ligner FM med de ressourcer de havde til rådighed. Folk er selvfølgelig skuffet over at se en løsning der ligner noget fra før playstation 1 tiden - det er jeg også, men det er jo ikke nyt. Vi har kunne teste kampsimulatoren i flere måneder og var alle klar over at den bliver implementeret på et eller andet tidspunkt.

Du siger så også at programmering er simpelt matematik - du har tydigvis aldrig selv programmeret. Der er 10 egenskaber + energi + hjemmbanefordel + moral + kaptajn + en tilfældighedsfaktor (overraskelser). Gang det så med to, da de skal gælde for begge hold - at finjustere så mange parametre er ikke just noget man lige hurtugt kan fixe. Det kan tage lang tid og som sagt kan man aldrig teste for fuld skrue før motoren bliver lagt i produktionsmiljø med så få ressourcer. Flok tror vel ikke at der sidder et crew på 20 programmører bag vman?

Jeg forstår bare ikke al den negativitet. Alle har været klar over hvordan kampsimulatoren virkede i flere måneder - selvfølgelig var det en betatest, men man forventede vel ikke at kampmotoren vil blive markant bedre end under testen vel?


PS: Vmans problem er et helt andet sted. De har ikke en sund forretningsstrategi og kender tydeligvis ikke de stærke og svage sidder af deres eget produkt. Det skyldes vel at Freeway presser citronen ift. indtjeningen så længe de kan, de har åbentlyst ikke en langsigtet strategi med det her spil og vil bare hente de penge de kan lige nu og her.




FC Optimistic (N Christensen) 21. december 2013, 19:08
FC Internazionale sagde:
Tror mig jeg er bestemt heller ikke tilfreds med kvaliteten, men når man tager i betragtning at de kun har været en 2,5 medarbjedere, så er det alligevel flot klaret. De skulle efter min mening aldrig have kaste sig ud i at efterligne FM, for de kunne umuligt opnå noget der ligner FM med de ressourcer de havde til rådighed. Folk er selvfølgelig skuffet over at se en løsning der ligner noget fra før playstation 1 tiden - det er jeg også, men det er jo ikke nyt. Vi har kunne teste kampsimulatoren i flere måneder og var alle klar over at den bliver implementeret på et eller andet tidspunkt.

Du siger så også at programmering er simpelt matematik - du har tydigvis aldrig selv programmeret. Der er 10 egenskaber + energi + hjemmbanefordel + moral + kaptajn + en tilfældighedsfaktor (overraskelser). Gang det så med to, da de skal gælde for begge hold - at finjustere så mange parametre er ikke just noget man lige hurtugt kan fixe. Det kan tage lang tid og som sagt kan man aldrig teste for fuld skrue før motoren bliver lagt i produktionsmiljø med så få ressourcer. Flok tror vel ikke at der sidder et crew på 20 programmører bag vman?

Jeg forstår bare ikke al den negativitet. Alle har været klar over hvordan kampsimulatoren virkede i flere måneder - selvfølgelig var det en betatest, men man forventede vel ikke at kampmotoren vil blive markant bedre end under testen vel?


PS: Vmans problem er et helt andet sted. De har ikke en sund forretningsstrategi og kender tydeligvis ikke de stærke og svage sidder af deres eget produkt. Det skyldes vel at Freeway presser citronen ift. indtjeningen så længe de kan, de har åbentlyst ikke en langsigtet strategi med det her spil og vil bare hente de penge de kan lige nu og her.
Du ligger ord i munden på mig. Jeg har aldrig sagt at programmering er simpel matematik. Men programmering handler 100% om matematik. Du er ude på rigtig dybt vand, hvis du belærer mig om programmering.

Jeg kunne aldrig finde på at udrulle noget til betalende kunder der var så ringe gennemtestet som det er tilfældet her.
Hvis udviklerne ikke kan skabe et miljø der er tilfredsstillende, så skal man ganske enkelt ikke udrulle det før hver sten i koden er vendt. Og det er den langtfra. Der var så tydelige fejl, at jeg tvivler på udviklerne overhovedet har kigget på beta-testernes kommentarer.

Hvordan skaber man et beta-miljø uden de store omkostninger?
Man kører selvfølgelig hele dynen over på en anden server, og så er der ellers sandbox for de betatestere som er blevet inviteret (det kunne være alle med abo. hvorefter serveren er lukket for de første 250). Og de spiller selvfølgelig gratis. Man kunne måske tilbyde hver betatester 5 mio. credits eller sådan noget.

Vupti, så har man et betamiljø.

Der er så mange ting som skriger til himlen omkring den her udrulning, og jeg må bare konstatere, at det langtfra er godt nok når man ser på hvor mange betalende kunder man har i forretningen.

Jeg ville nok mene, at det var på sin plads nu når man har jokket utilgiveligt i spinaten, og fastholder sin særdeles ringe udrulning, at alle betalende abo. fra den dag man udrullede og indtil teamet mener det kører OK selvfølgelig spiller gratis. Hell - Man kunne måske være så smarte, at tilbyde alle som køber abo. lige nu også spiller gratis i denne periode. Vupti, så har man også lidt markedsføring, hvor man giver lidt slack tilbage.

Men nej, sådan tænker man (heller) ikke... Jeg har sagt det til Rasmus mange gange. Den måde den her biks bliver drevet på er ikke særlig sund. Man kunne gøre den så meget mere profitabel, men der tænkes tit med hovedet det forkerte sted.

Trex POWER (V-man bedste m-anager takker af) 22. december 2013, 00:42
FC Optimistic sagde:
Jeg forstår mig slet ikke på den slags forsvarspositionering. Programmering handler om matematik. Det er tydeligt, at matematik ikke er udviklernes stærke side.
Jeg syntes desværre ikke jeg kan være enig i den påstand. Ugen her har været hård for mange, deriblandt mig selv. Jeg havde målsætninger om en top 3, men frustrationen over at se den minimalle forskel på spillere med 3500 stats, og 1500 var stor, de lavede de samme fejl, løb lige hurtigt, og kunne ikke ramme medspilleren fra selv små afstande. Deres overblik for spillet ved at spille angribere fri til friløbere var ikke eksisterende.

Men hey noget er sket i løbet af ugen det er tydeligt. Jeg gik fra at spille 8 uafgjort kampe i træk (mit liv blev lige 3 år mindre af den årsag), blev en forbedring tydelig og tallene blev justeret. Ja der er stadigvæk skønhedsfejl, dertil håber jeg at se reaktion i bug forummet, men der arbejdes på processen. Rom bliver betragtet som en storslået imperium med magt og vælde i vores tid, men det blev ikke bygget på en dag. Jeg vil i stedet for vælge uanset hvor meget det har ramt mig selv, og hvor meget negativt man syntes det kan være, at se fremad mod fremtiden, man kan dvæle af fortiden, lære af den, men man kan også blive fortabt i den.

Angående din påstand om programmørens manglende påstand kan jeg bare sige: Køb nogle forstærkninger jeg, jeg kiggede nøgternt på mig hold, købte de rigtige spillere til jobbet og begyndte at vinde min kampe efter mange forsøg på de rette hold instrukser. De betyder noget noget omend jeg ikke finder alle lige nødvendige/effektive pt...

Du skriver tidligere i tråden at du er utilfreds med at du taber dine kampe, nu har jeg set et par kampe, og 1) du køre med en virkelig offensiv startstilling til tider, som ikke lader nogle af dine spillere "skubbe" bolden frem over banen, forsvar betyder meget også selv om man har et bedre hold. 2) det virker ikke til at dine instrukser for hold er sat optimalt. Dine spillere fedter for med bolden, et problem jeg selv havde men som jeg efter analyse og ændringer endelig kom af med.

Et enkelt tip, jeg tror det vil gavne dig at flytte din AV og AH længere tilbage og ind i banen, jeg kan ikke set at det hjælper dig at plante dem ved hvert deres hjørneflag pt.
Besvar