valg d. 3

Skrevet i Off-topic

soolskiin (Inger ringer) 30. november 2015, 22:11
skal vi stemme ja eller nej jeg er i tvivl syntes ikke vi ved nok om det

soolskiin (Inger ringer) 30. november 2015, 22:17
Konføderationen sagde:
Nej.
jeg er nok også mest til nej og mine venner siger nej

BERLIN EAST FC (Union Berlin) 30. november 2015, 22:32
Jeg stemmer ja.

Slettet klub 1. december 2015, 15:12
BERLIN EAST FC sagde:
Jeg stemmer ja.
hvvorfor??

med den aktuelle fokus på terror kommer vi med garanti ind i et politisamarbejde i løbet af ganske få dage

BERLIN EAST FC (Union Berlin) 1. december 2015, 19:43
Konføderationen sagde:
Det handler om EU skal bestemme mere af den danske lovgivning end den gør i forvejen, i forvejen bliver omkring 20% af vore love vedtaget af EU.
Danmark følger i forvejen de love som EU vedtager. Med et nej har vi ingen indflydelse på de love som bliver vedtaget. Det er kun hvis Enhedslisten + Latter alliancen + Dansk forlorenparti danner regering sammen at Danmark ikke følger de regler som EU vedtager. Da andre partier i folketinget siger at de vil følge lovene om det bliver et ja eller et nej. Så hvorfor ikke stemme ja, og få medbestemmelse over de love som Danmark alligevel følger.

Legendary (Overvejer comback) 1. december 2015, 19:48
Jeg er DF'er, og stemmer imod mit parti --> Ergo stemmer jeg Ja :-)

Jeg forstår ikke hvordan vi danskere kan tillade os at spille så kostbare som vi gør.
Vi med et indbyggertal, mindre end Hamburg's befolkning, kan ikke tillade os at stemme nej.
Jeg ved godt at mange snakker om at vi afgiver vores suverænitet til EU, men jeg mener personligt, at hvis vi stemmer nej, og vi ikke får en aftale i hus... så er vi helt ude. Du vil altid have mere indflydelse når du er inde, end når du er ude.


Old Trafford FC (I prefer not to speak) 1. december 2015, 22:27
Vi får ingen indflydelse alligevel. Norge og Schweiz klarer det fint, så jeg ser ingen umiddelbar grund til at stemme ja, og afskaffe retsforbeholdet.

Gundsømagle United (Sir Hansen) 1. december 2015, 22:44
BERLIN EAST FC sagde:
Konføderationen sagde:
Det handler om EU skal bestemme mere af den danske lovgivning end den gør i forvejen, i forvejen bliver omkring 20% af vore love vedtaget af EU.
Danmark følger i forvejen de love som EU vedtager. Med et nej har vi ingen indflydelse på de love som bliver vedtaget. Det er kun hvis Enhedslisten + Latter alliancen + Dansk forlorenparti danner regering sammen at Danmark ikke følger de regler som EU vedtager. Da andre partier i folketinget siger at de vil følge lovene om det bliver et ja eller et nej. Så hvorfor ikke stemme ja, og få medbestemmelse over de love som Danmark alligevel følger.
Det er noget sludder. EU bestemmer ikke dansk retspolitik, og vil ikke komme til det med et nej. Med et ja, vil de komme til at have indflydelse på dansk retspolitik, og dermed en grundpille i vores demokrati. Det må ikke ske.

Stemmer Nej

Det Franske Akademi (Admiralen) 1. december 2015, 22:47
Det bliver et ja

Gundsømagle United (Sir Hansen) 1. december 2015, 22:48
Legendary sagde:
Jeg er DF'er, og stemmer imod mit parti --> Ergo stemmer jeg Ja :-)

Jeg forstår ikke hvordan vi danskere kan tillade os at spille så kostbare som vi gør.
Vi med et indbyggertal, mindre end Hamburg's befolkning, kan ikke tillade os at stemme nej.
Jeg ved godt at mange snakker om at vi afgiver vores suverænitet til EU, men jeg mener personligt, at hvis vi stemmer nej, og vi ikke får en aftale i hus... så er vi helt ude. Du vil altid have mere indflydelse når du er inde, end når du er ude.
Nu stemmer vi jo ikke om, om vi skal være med i EU, så vi mister ikke indflydelse.

Og selvfølgelig ryger vi ikke ud. Europol har interesse i at samarbejde med dansk politi, det er jo derfor der ligger en parallelaftale, og det kommer der til igen med et nej. Til gengæld kan vi selv bestemme vores rets- og asylpolitik, hvilket ikke bliver tilfældet med et ja.
Besvar