Hvordan er det så gået?

Skrevet i Generelt

THV United (Manager of THV United) 17. august 2017, 11:36
Nu er det ved at være nogen tid siden at spillet blev omlagt mht. spiller vurderingerne etc. Og ja jeg har læst hvad intentionerne var med at lade spillerne begynde at miste XP når de blev ældre.

Men hvordan er det så gået rent faktisk? ....

For mig synes det som om der er blevet betydeligt færre spiller på markedet med vurdering 70+ eller derover. Tilgengæld er priserne blevet højere og investeringen giver dårligere afkast fordi man ikke længere har mulighed for at beholde højt vurderede 31-32 årige i kort tid og så forvente at få en rimelig god pris for dem en måneds tid efter.

Samtidig synes jeg jeg har oplevet at mange af de "lovende" spiller som var 26-27-28 og som tegnede til at nå 70+ i vurdering nu ikke længere når højere op en 60-65 i bedste fald.

Så hvordan ser spiller fordelingen procentuelt ud nu i forhold til lige før opdateringen?

Ungdommen FC (Latterlig lave træninger) 17. august 2017, 14:12
THV United sagde:
Nu er det ved at være nogen tid siden at spillet blev omlagt mht. spiller vurderingerne etc. Og ja jeg har læst hvad intentionerne var med at lade spillerne begynde at miste XP når de blev ældre.

Men hvordan er det så gået rent faktisk? ....

For mig synes det som om der er blevet betydeligt færre spiller på markedet med vurdering 70+ eller derover. Tilgengæld er priserne blevet højere og investeringen giver dårligere afkast fordi man ikke længere har mulighed for at beholde højt vurderede 31-32 årige i kort tid og så forvente at få en rimelig god pris for dem en måneds tid efter.

Samtidig synes jeg jeg har oplevet at mange af de "lovende" spiller som var 26-27-28 og som tegnede til at nå 70+ i vurdering nu ikke længere når højere op en 60-65 i bedste fald.

Så hvordan ser spiller fordelingen procentuelt ud nu i forhold til lige før opdateringen?
Priserne er nu generelt faldet meget på de lidt ældre spillere med høj vurdering, men er nu på vej op igen, fordi der ikke er ret mange af dem.

Der er et fåtal af spillere på markedet med de højere vurderinger, det er korrekt. Dem der havde høje vurderinger før ombalancering er ved at være gået på pension. Resten mister egenskaber i en alder af mellem 28 og 30 år, dog starter det egentlige fald typisk først ved 31-32 år.

Jeg oplever nu ikke de store problemer - En indkøbt spiller på 30 år kan sælges som 32-33 år med et tab på mellem 1 og 3 millioner. Det har han spillet ind på mellem 8 og 12 sæsoner smiley

THV United (Manager of THV United) 17. august 2017, 15:52
Så min oplevelse af at gennemsnitsværdierne er faldet med en ca 15 point for holdene i de øverste 2-500 Vifarank er ikke helt ved siden af?

Hvordan er det så gået i den anden ende. Er der kommet betydelig 10-15 point højere gns for spillerne omkring de 20 år?

Ungdommen FC (Latterlig lave træninger) 17. august 2017, 15:54
THV United sagde:
Så min oplevelse af at gennemsnitsværdierne er faldet med en ca 15 point for holdene i de øverste 2-500 Vifarank er ikke helt ved siden af?

Hvordan er det så gået i den anden ende. Er der kommet betydelig 10-15 point højere gns for spillerne omkring de 20 år?
Talenterne bliver solgt for abnorme summer, og det gør spillere i 20 års alderen også. De er mindst steget det som de ældre spillere er faldet.

Om værdien er faldet 15% eller mere tør jeg ikke gisne om, men vi ligger nok deromkring.

Los Cruzados (Andreas) 17. august 2017, 16:02
Generelt er priserne på de helt store talenter (toppen af lovende til enormt) steget en betydelig del. De ældre spillere er som sagt gennemsnitligt faldet i værdi, pga. mindre vurdering.

Personligt ser jeg frem til, at hele systemet er kørt ud, så alle tilgængelige spillere har været gennem det nye system med de ændrede procentdele pr. egenskab og forfaldet med alderen.

Jeg tror (og ikke mindst håber), at spillet kommer til at være i en rigtig sund og flydende tilstand, når systemet fuldt ud er etableret smiley

THV United (Manager of THV United) 17. august 2017, 16:29
Jeg har ikke fokuseret så meget på selve priserne til nu. Jeg har bare bemærket at der ser ud til at mangle en "generation" i toppen fordi de der var omkring de 26 aldrig kommer op i gammelt niveau. Men jeg har rigtig svært ved at se om de nye der kommer til samtidig har fået et højere niveau i spiller egenskabs vurderingerne. Lige nu er det min oplevelse at der er blevet RIGTIG mange spiller med niveau 50 - 70 men rigtig få med over 70. Det var vel i sig selv ikke målet eller?

Men jeg ser ikke rigtig at udbuddet af spiller som har potentiale til at nå 70+ ser ud til at være på vej "nedefra" i større antal. Og hvis det ikke sker så bliver hele omlægningens resultat vel at vi generelt får en meget større midtergruppe af spiller i samme vurdering. Igen så læste jeg mig ikke til det var det der skulle komme ud af det hele, så derfor er jeg rigtig nysgerrig på hvad "fakta" siger og ikke bare hvad mine fornemmelse fortæller mig.

Los Cruzados (Andreas) 17. august 2017, 16:46
Det er korrekt, at det er en del sværere at få spillere op til 70+ vurdering i det nye system. Men de spillere, der så får det vil være langt mere attraktive end førhen, og det er langt sundere for spillet, at spillets ALLERBEDSTE spillere ift. potentiale, de rent faktisk får lov at vise deres potentiale, da de ellers førhen ville nå 99 vurdering i en alder af 27-29 år. Det er selvfølgelig kun en gode for de bedste klubber, men de bedste spillere kommer til at danne målestok for, hvad spillere med lavere vurdering går for. Jeg er enig med dig i, at det nye system har nogle få vanskeligheder, men det bliver generelt opvejet af alle de gode ting smiley

The New Champion (Daniel) 17. august 2017, 17:06
Samlet set vil det kræve det samme antal xp at få en spiller op til 73 i de forskellige egenskaber, derefter vil det så kræve en del ekstra xp pr gang man skal op i vurdering. Dog har man selvfølgelig mindre tid end tidligere til at komme op i den vurdering. Jeg synes det er godt for spillet at der er mindre antal af topspillerne og ville da også ønske at man fjernede vurderingsloftet, men det var selvfølgelig heller ikke det du spurgte til smiley

THV United (Manager of THV United) 17. august 2017, 17:09
Jeg er lidt overrasket. Jeg læste det, måske naivt, som om man netop ikke ville gøre det endnu sværere for klubberne fra laget i 100-500 at komme med op i toppen, men det lader til jeg har misforstået det. Overraskende.

The New Champion (Daniel) 17. august 2017, 17:23
Det er blevet gjort så det er blevet svære at blive i toppen, hvilket alt andet lige vil betyde det også er svære at komme der op. Man skal huske på at de penge stærke klubber har gode muligheder for at forblive der oppe, da deres pengetank er så stor som den er smiley (bare mine tanker)
Besvar