Ads help us run this site - hvordan fjerner man?

Skrevet i Generelt

Selected (Alt kan forhandles) 24. maj 2018, 23:19
*host" adblock *host*

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 25. maj 2018, 17:45
Hejsa,

Popuppen kommer fra vores engelske reklame-bureau, som vist nok ser ud til at være gået lidt over gevind i panik over EU's nye Persondataforordning, også kaldet GDPR, som du nok har hørt om i de seneste måneder.

I ved nok de der beskeder man får på hver eneste hjemmeside over det hele første gang man kommer ind på dem, og som ingen gider at læse, ikke?

Det her er præcis det samme, bare meget mere udspecificeret og med flere knapper. Det er fuldstændigt det samme som det altid har været med hensyn til reklamer på nettet - nu får man blot mulighed for at vælge til og fra en bid ad gangen.

Og det er ikke noget med at vi sender jeres data til nogen andre.... hvilke data har vi overhovedet på jer?


Når man på internettet beder om at hente en side eller et billede eller noget andet, så får den server, man henter det fra, blandt andet ens IP-adresse og hvilken browser man bruger at vide. Det er sådan internettet altid har fungeret. For hvordan skulle serveren vide hvor den skulle sende svaret tilbage til, hvis den ikke kender din IP-adresse? Og hvordan skulle den kunne sende dig over på en mobil-version, hvis den ikke ved om du bruger en mobil?

Så når du ser en reklame på sitet, så henter du reklamen fra vores reklamebureau's server, hvilket gør at de får de ovenstående informationer. Præcis som der sker ved hver eneste side eller billede eller fil, du ser på nettet. Og de ved også at du så reklamen på virtualmanager.com. Men de ved intet om hvem du er. De ved bare at "en person eller maskine" med "Google Chrome" fra IP-adressen 123.456.789.123 har set en reklame på hjemmesiden virtualmanager.com

Og hvis du så går ind på en anden hjemmeside senere, som bruger det samme reklamebureau, så ved de at de f.eks ikke skal vise dig den samme reklame igen, eller at du måske er interesseret i fodbold, fordi du har været inde på virtualmanager.com, men de ved intet omkring hvem du er.

Reklamerne er på ingen måde knyttet til din Virtualmanager-konto, kun til den browser du bruger, når du ser dem. Det er derfor man ser popuppen flere gange, hvis man skifter mellem forskellige maskiner. Fordi de ikke ved at det er samme person.

Grunden til at der nu står at dine data bliver "delt", er at EU's nye Persondataforordning anser din IP-adresse for at være personlig data. Men jeg aner jo ikke noget om hvem nogen er ud fra en IP-adresse, og det gør reklamebureauet heller ikke. Det gør kun din internetudbyder.

Der er intet nyt i det her, det er bare en "uhyggelig" formulering, som nu er påkrævet af EU, måske fordi de var trætte af at folk ikke gider at læse de cookie-popups de indførte i 2011.

Og efter EU's definition, hvis du f.eks sender en SMS eller en email til en anden person, hvor du har skrevet nogens fulde navn eller email-adresse, så har du faktisk "delt" personlig information med både dit og modtagerens teleselskab. Fy!

Så hvis I nogensinde er gået ind på en hjemmeside med reklamer og klikket den velkendte cookie-popup væk, så er det præcis det samme som det her.

FC Samurai (Ooka) 25. maj 2018, 18:15
Det ville være rart hvis der var en "bloker alt" knap, istedet for bid for bid. Man aner jo ikke hvem hver "bid" er eller hvad de har gang i anyway.
Jeg ønsker ikke at dele/give data til nogen!
Sælger Virtuel Manager data??

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 25. maj 2018, 18:27
FC Samurai sagde:
Jeg ønsker ikke at dele/give data til nogen!
Sælger Virtuel Manager data??
Gider du ikke godt at læse den besked jeg har skrevet lige over din?

Thorshammer United (EPU) 26. maj 2018, 15:34
FC Samurai sagde:
Sælger Virtuel Manager data??
På en måde smiley VMAN fortæller deres reklamebureau at du er kunde hos virtualmanager.com ved at tilføje en referencelink i koden og får til gengæld en del af annoncekronerne. smiley

Chievo Verona (Leif Pedersen) 26. maj 2018, 19:09
De beder også om tilladelse til at se alt du laver på din pc og hvilken sider du også bruger når du ikke bruger vman.

Thorshammer United (EPU) 26. maj 2018, 21:53
Man vil også gerne vide hvor man er hvis man besøger virtualmanager.com. Kan absolut ikke se hvad Playonic og co. skal bruge det til smiley

Boston Biscuits (Chris Durst) 27. maj 2018, 00:16
Jeg vil gerne vide hvorfor den information kommer frem hele tiden? Jeg har trykket godkend til det, så burde det vel stoppe?

Som betalende kunde håber jeg det stopper hurtigst mulig.

Jeg ved godt at hele denne nye regel fra EU giver diverse hjemmesider problemer og er en kæmpe hovedpine, så jeg skal nok have tålmodighed. Men håber dog der kommer styr på det.

Bones of Thor (Thorbone) 27. maj 2018, 09:36
Shit, nu har vi ellers haft en dejlig pause for reklamer som skal klikkes væk, og nu skal vi til at klikke advarsler væk om at der er reklamer på siden.

Det bliver hyggeligt når Vman igen finder en sponser, som vil have helsides reklamer, nu bare med en besked ovenpå at der er reklamer.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 27. maj 2018, 09:47
Bones of Thor sagde:
Shit, nu har vi ellers haft en dejlig pause for reklamer som skal klikkes væk, og nu skal vi til at klikke advarsler væk om at der er reklamer på siden.

Det bliver hyggeligt når Vman igen finder en sponser, som vil have helsides reklamer, nu bare med en besked ovenpå at der er reklamer.
Jeg har ikke problemet.. Men læste faktisk også Windowsopdateringen igennem,
og klikkede de steder jeg syntes var relevant/urelevant...
Ved det ikke men måske det er der den ligger... Hvis i bare har accepteret, hele
l..... smiley
mvh Per
Besvar