Ads help us run this site - hvordan fjerner man?

Skrevet i Generelt

Thorshammer United (EPU) 28. maj 2018, 09:07
Biscuit FC sagde:
Jeg vil gerne vide hvorfor den information kommer frem hele tiden? Jeg har trykket godkend til det, så burde det vel stoppe?

Som betalende kunde håber jeg det stopper hurtigst mulig.

Jeg ved godt at hele denne nye regel fra EU giver diverse hjemmesider problemer og er en kæmpe hovedpine, så jeg skal nok have tålmodighed. Men håber dog der kommer styr på det.
Jeg undrer mig også over, hvorfor den skal dukke op konstant. Det er ligesom om, at det ikke fungerer som det skal. Bl.a. får jeg reklamer for BH samt der dukker en bordeauxrød reklame op en gang i mellem.

FC Deluga (Deluga) Forum-moderator 28. maj 2018, 11:59
Biscuit FC sagde:
Jeg vil gerne vide hvorfor den information kommer frem hele tiden? Jeg har trykket godkend til det, så burde det vel stoppe?

Som betalende kunde håber jeg det stopper hurtigst mulig.

Jeg ved godt at hele denne nye regel fra EU giver diverse hjemmesider problemer og er en kæmpe hovedpine, så jeg skal nok have tålmodighed. Men håber dog der kommer styr på det.
FC Sunnyvale sagde:
Reklamerne er på ingen måde knyttet til din Virtualmanager-konto, kun til den browser du bruger, når du ser dem. Det er derfor man ser popuppen flere gange, hvis man skifter mellem forskellige maskiner. Fordi de ikke ved at det er samme person.

Thorshammer United (EPU) 28. maj 2018, 12:49
FC Deluga sagde:
Biscuit FC sagde:
Jeg vil gerne vide hvorfor den information kommer frem hele tiden? Jeg har trykket godkend til det, så burde det vel stoppe?

Som betalende kunde håber jeg det stopper hurtigst mulig.

Jeg ved godt at hele denne nye regel fra EU giver diverse hjemmesider problemer og er en kæmpe hovedpine, så jeg skal nok have tålmodighed. Men håber dog der kommer styr på det.
FC Sunnyvale sagde:
Reklamerne er på ingen måde knyttet til din Virtualmanager-konto, kun til den browser du bruger, når du ser dem. Det er derfor man ser popuppen flere gange, hvis man skifter mellem forskellige maskiner. Fordi de ikke ved at det er samme person.
At reklamer ikke er knyttet til vores Virtualmanager-konto kan jeg ikke rigtig forstå. Der står under VMANs Privatpolitik, at bl.a. køn og alderssegment anvendes reklamemæssig. Derudover står der, når man køber Licens, at man får færre reklamer.....

Loyals (VMEnhancer) 28. maj 2018, 13:03
Thorshammer United sagde:
At reklamer ikke er knyttet til vores Virtualmanager-konto kan jeg ikke rigtig forstå. Der står under VMANs Privatpolitik, at bl.a. køn og alderssegment anvendes reklamemæssig. Derudover står der, når man køber Licens, at man får færre reklamer.....
Det er en omvendt kobling i mine øjne. VM oplyser reklamebureauet om alder/køn, hvilket giver dig reklamesæt 203 i stedet for 375.
Jeg vil også tro, at det ikke ligger i en decideret database, men at når VM ser at du åbner en side og skal se en reklame, så sender den besked til reklamebureauet om at en person af kønnet X og alderssegmentet Y skal se en reklame, hvorefter reklamebureauet sender en reklame afsted som passer til målgruppen.

I øvrigt, oven på GDPR er der igen planer om en licenspakke som bliver uden reklamer, da ikke-målrettede reklamer har langt mindre afkast end målrettede reklamer smiley

Own Goal (Christian Schmidt) 28. maj 2018, 14:51
Biscuit FC sagde:
Jeg vil gerne vide hvorfor den information kommer frem hele tiden? Jeg har trykket godkend til det, så burde det vel stoppe?

Som betalende kunde håber jeg det stopper hurtigst mulig.

Jeg ved godt at hele denne nye regel fra EU giver diverse hjemmesider problemer og er en kæmpe hovedpine, så jeg skal nok have tålmodighed. Men håber dog der kommer styr på det.
Hvis du clearer dine cookies/bruger privat browsing, eller bruger en browser der ikke tillader at man gemmer cookies i ret lang tid, så vil du se den her besked igen og igen.

Prøv bare at åbne siden i privat browsing (inkognito i chrome) - så kommer den frem. Hvis du lukker browseren og gør det samme, så vil den komme frem igen, da cookien bliver slettet.

Jeg mener også at Chrome differentierer imellem de forskellige brugere du er logget ind med - så hvis du har skiftet bruger kan det også være derfor.

Thorshammer United (EPU) 29. maj 2018, 07:59
Loyals sagde:
Thorshammer United sagde:
At reklamer ikke er knyttet til vores Virtualmanager-konto kan jeg ikke rigtig forstå. Der står under VMANs Privatpolitik, at bl.a. køn og alderssegment anvendes reklamemæssig. Derudover står der, når man køber Licens, at man får færre reklamer.....
Det er en omvendt kobling i mine øjne. VM oplyser reklamebureauet om alder/køn, hvilket giver dig reklamesæt 203 i stedet for 375.
Jeg vil også tro, at det ikke ligger i en decideret database, men at når VM ser at du åbner en side og skal se en reklame, så sender den besked til reklamebureauet om at en person af kønnet X og alderssegmentet Y skal se en reklame, hvorefter reklamebureauet sender en reklame afsted som passer til målgruppen.

I øvrigt, oven på GDPR er der igen planer om en licenspakke som bliver uden reklamer, da ikke-målrettede reklamer har langt mindre afkast end målrettede reklamer smiley
Hvad er afkastet hvis kunderne installerer Adblock? smiley

Boston Biscuits (Chris Durst) 29. maj 2018, 20:28
@Own Goal - Så det er fordi jeg bruger Chrome?
Besvar