Klam måde at sælge spillere på?

Skrevet i Generelt

Olympique (ungdomshold før tyvetyve - måske) 26. juni 2018, 21:03
Hvad sker der for alle disse tudetråde, der er absolut intet galt med det, og ej heller med at man skriver "røverkøb" osv. i spillerteksten.
I den virkelige verden bruges der også kneb, der fremmer ens eget bedste, og det kan da kun være op til køber at være bare en smule vågen.

Arsenal FC (Ålen) 26. juni 2018, 21:22
Olympique sagde:
Hvad sker der for alle disse tudetråde, der er absolut intet galt med det, og ej heller med at man skriver "røverkøb" osv. i spillerteksten.
I den virkelige verden bruges der også kneb, der fremmer ens eget bedste, og det kan da kun være op til køber at være bare en smule vågen.
Det er skam ikke en tudetråd mester. Jeg ville høre folks meninger om den måde han sælger på, intet andet. Ja, jeg giver min egen mening, men det okay at ytre sig smiley

Olympique (ungdomshold før tyvetyve - måske) 26. juni 2018, 21:48
Arsenal FC sagde:
Olympique sagde:
Hvad sker der for alle disse tudetråde, der er absolut intet galt med det, og ej heller med at man skriver "røverkøb" osv. i spillerteksten.
I den virkelige verden bruges der også kneb, der fremmer ens eget bedste, og det kan da kun være op til køber at være bare en smule vågen.
Det er skam ikke en tudetråd mester. Jeg ville høre folks meninger om den måde han sælger på, intet andet. Ja, jeg giver min egen mening, men det okay at ytre sig smiley
Så er det din holdning jeg slet ikke kan følge, kald det hvad du vil.

Arsenal FC (Ålen) 26. juni 2018, 22:20
Olympique sagde:
Arsenal FC sagde:
Olympique sagde:
Hvad sker der for alle disse tudetråde, der er absolut intet galt med det, og ej heller med at man skriver "røverkøb" osv. i spillerteksten.
I den virkelige verden bruges der også kneb, der fremmer ens eget bedste, og det kan da kun være op til køber at være bare en smule vågen.
Det er skam ikke en tudetråd mester. Jeg ville høre folks meninger om den måde han sælger på, intet andet. Ja, jeg giver min egen mening, men det okay at ytre sig smiley
Så er det din holdning jeg slet ikke kan følge, kald det hvad du vil.
Du behøves heller ikke følge min holdning.

Slettet klub 27. juni 2018, 00:05
Rent moralsk vil jeg sige at det er en skidt måde at sælge ens spillere på, da han jo bevidst sætter dem til en lokkende pris kontra spillernes reelle værdi.

Man kan vel sige, at han udnytter den svaghed værdiberegneren har, hvilket jeg syntes er ærgerligt, specielt da der er tale om en crew medlem.

Men hver sin måde at tjene penge på. smiley

Gold Coast Eagles (Foreigner) 27. juni 2018, 00:15
Hvorfor er det moralsk forkert at sætte en høj startpris? Man kan da gøre det på alle spillere, hvis man vil. Ingen gør det, da det så koster et gebyr, men det kan jo gøres på alle spillere.

Og hvis værdiberegneren ikke var her (hvilket man bør antage, da man, som Team Thinggaard nævner, ikke kan regne med værdiberegneren), så kan man sætte et høj startpris, og hvis nogen ikke er sat godt nok ind i markedet byder de på spilleren, der er for dyr.

Af alle de ting, hvor der for tiden bliver snakket om morale, er det her den ting, hvor jeg synes det er mindst moralsk forkert eller en klam måde at agere på, ligemeget om det er et crewmedlem eller ej, som gør det.

The New Champion (Daniel) 27. juni 2018, 06:50
Team Thinggaard sagde:
Rent moralsk vil jeg sige at det er en skidt måde at sælge ens spillere på, da han jo bevidst sætter dem til en lokkende pris kontra spillernes reelle værdi.

Man kan vel sige, at han udnytter den svaghed værdiberegneren har, hvilket jeg syntes er ærgerligt, specielt da der er tale om en crew medlem.

Men hver sin måde at tjene penge på. smiley
Han udnytter da intet. Alle der køber ser på spilleren og vurdere at det er så meget man vil give. Det bør da ikke gøre en forskel på handlen om andre har budt. Så igen kan ikke se det moralsk forkerte i handelsmåden.

Slettet klub 27. juni 2018, 11:36
The New Champion sagde:
Team Thinggaard sagde:
Rent moralsk vil jeg sige at det er en skidt måde at sælge ens spillere på, da han jo bevidst sætter dem til en lokkende pris kontra spillernes reelle værdi.

Man kan vel sige, at han udnytter den svaghed værdiberegneren har, hvilket jeg syntes er ærgerligt, specielt da der er tale om en crew medlem.

Men hver sin måde at tjene penge på. smiley
Han udnytter da intet. Alle der køber ser på spilleren og vurdere at det er så meget man vil give. Det bør da ikke gøre en forskel på handlen om andre har budt. Så igen kan ikke se det moralsk forkerte i handelsmåden.
Det er helt fair, hver sin mening og synspunkt. smiley

Lebbaeu FC (Mads) 27. juni 2018, 16:29
Den omtalte metode var - især før i tiden - en meget udbredt måde at sælge sine spillere på.

I min optik er det den købende klubs eget ansvar, at gå ind og undersøge om nogle klubber reelt set har budt. Det er jo heller ikke mere end ét klik det drejer sig om, og dette burde være en del af de flestes rutine når man undersøger hvorvidt man ønsker at byde på en spiller smiley

Jeg tænker umiddelbart at langt de fleste managers i Vman undersøger spillerne inden at de byder på dem. smiley

Mvh.
Mads
Besvar