Bedste alder at sælge en spiller

Skrevet i Generelt

Merseyside Mates (Christian Klopp) 3. oktober 2018, 15:43
Hej alle,

Jeg har gået og spekuleret lidt over, hvad der er den bedste alder at skyde en spiller af i. Hvornår peaker spillere rent værdi-mæssigt? Og hvad tænker I, der bedst kan betale sig - også ift. lønudgifter til spillerne?

Spurs (Møller) 3. oktober 2018, 16:22
15 år og 25 dage smiley

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 3. oktober 2018, 18:16
Team Redbull sagde:
15 år og 25 dage smiley
Det afhænger nok lidt at spillerens potentiale.. smiley
Jeg tror på 26-27 år, for gode spillere..
27-28 år for virkelig gode spillere..
Men har ingen statistisk bagrund for det.. smiley
Mvh Per

Merseyside Mates (Christian Klopp) 3. oktober 2018, 19:36
Men der har du jo så også skullet betale vedkommende løn i 10 års tid. Det er derfor jeg mener, om det i virkeligheden bedre at skyde dem af omkring 15-17 år før de bliver løntunge?

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 3. oktober 2018, 20:30
Merseyside Mates sagde:
Men der har du jo så også skullet betale vedkommende løn i 10 års tid. Det er derfor jeg mener, om det i virkeligheden bedre at skyde dem af omkring 15-17 år før de bliver løntunge?
Det er et større regnestykke, jeg ikke har regnet på... Og det er også meget
afhængigt af hvilken liga du spiller i... !
Det kan nok betale sig at træne spillerere højt op men forblive i en lav liga..
Det er bare ikke noget jeg har gjort i...
Jeg tror det er noget du skal regne meget på, for at finde, en løsning, der
passer dig, din klub og din ambition..
Mvh Per

Spurs (Møller) 3. oktober 2018, 20:44
Merseyside Mates sagde:
Men der har du jo så også skullet betale vedkommende løn i 10 års tid. Det er derfor jeg mener, om det i virkeligheden bedre at skyde dem af omkring 15-17 år før de bliver løntunge?
Det er muligt der skal betales løn i flere år. Men gode spillere kan også være med til, at sikre bedre indtægter, i form af bedre liga og præmier osv smiley

Merseyside Mates (Christian Klopp) 3. oktober 2018, 21:19
Jo jo, det er klart, men nu taler vi en spiller fra han er godt 17 og indtil han kan komme på holdet - der går jo en rum tid. Hvis han er god nok til at man bruger ham på førsteholdet giver det selvfølgelig fin mening ikke at tænke på, at han er en udgift.

Kollywood (Mr Kollywood) 3. oktober 2018, 21:34
Prismæssigt vil det nok være omkring 25-års alderen. Bare pga. fremtidsperspektivet (han begynder først at falde i egenskaber om 3-5 måneder) + at en 25-årig mange gange vil kunne begå sig på førsteholdet, medmindre man spiller i 1. division smiley derudover er det også mellem 23-25, at mange spillere ser ud til at toppe i værdi.

Merseyside Mates (Christian Klopp) 3. oktober 2018, 22:05
Fair! Og tak for svar. Men det ændrer jo ikke på at man skal brødføde dem indtil da. Lad mig spørge på en anden måde: hvis I trak en vidunderdreng op af hatten i morgen og skulle tjene på ham. Ville I så sælge ham med det samme eller træne ham op?

Kollywood (Mr Kollywood) 3. oktober 2018, 22:14
Merseyside Mates sagde:
Fair! Og tak for svar. Men det ændrer jo ikke på at man skal brødføde dem indtil da. Lad mig spørge på en anden måde: hvis I trak en vidunderdreng op af hatten i morgen og skulle tjene på ham. Ville I så sælge ham med det samme eller træne ham op?
Jeg ville personligt træne ham op. Lad os sige at han går for 30 mio, vil jeg hellere have en spiller jeg selv har oprettet, end at bruge 30 mio på en anden, men jeg har også en god mængde credits, og de bedste faciliteter, så han "mister" ikke værdi, ved at træne hos mig. Men hvis du opretter en spiller der går for 30 mio, skal du uden tvivl sælge ham med det samme smiley primært pga den kapital du har pt, men også træningsanlægget smiley
Besvar