Salg af spillere til overpris, loft ang. bud

Skrevet i Generelt

Nigatoni CF (N O) 9. maj 2019, 01:40
Maccabi Haifa sagde:
nigatoni
Ja du har faktisk ret, lidt mopset er jeg. Dog ikke angående pengene men princippet, at systemet ikke advarer en når jeg intet forkert gjorde fra min side. Det kan vel ikke være op til mig at skulle sige nej, der må der vel værre nogle faste grænser.
Og nej, jeg var ikke klar over at jeg ikke var berettiget til pengene. Ingen advarsel eller noget som helst, må da logisk set betyde ingen straf, uanset om man har læst reglementet.
Men har du et faktisk et spørgsmål eller noget til emnet, eller vil du bare skrive for at vide om jeg surmuler? (hvilket jeg lidt gør haha)
Det kan sagtens være op til dig. Det er meget naturligt. Det handler om god og ond tro. Du kan ikke bilde mig ind, at du ikke var klar over, at det bud du modtog meget tydeligt var ekstremt højt for den givne spiller. Derfor handler du i ond tro ved at accepterer tilbuddet, og derfor reguleres det. At du så ikke kan lide udfaldet og kalder det en principsag, det er så noget helt andet.

Min pointe er blot, at du også har et ansvar og ikke blot blankt kan skyde skylden på ham der har sendt buddet.

Maccabi Haifa (Zachaios Harel) 9. maj 2019, 02:29
Beklager at springe din lille boble, men jeg handlede i god tro, hvilket du kan se at jeg allerede har skrevet hvis du lige læser lidt på første side. Du forudindtager godt nok meget i dit indlæg om mig og mine indlæg.
Men kort og godt dette burde aldrig kunne ske.

"At du så ikke kan lide udfaldet og kalder det en principsag, det er så noget helt andet."
Overhovedet ikke. Du prøver at gøre det til noget andet, jeg har siden første indslag sagt at dette generelt er et problem, som der bør gøres noget ved.
Er jeg personligt irriteret? Ja. Men er ovre min egen sag.
Dog er dette et generelt problem som igen, igen, igen sagtens kan undgås. Dette specifikke problem kan sagtens fixes ved at sætte et %loft op på spillere fra 20/22 år og til pensionen. Altså efter at de har været i deres "talentfase".
Og som minimum sætte den advarsel op som intet skader.

Endnu bedre ville være at man blot blev notificeret om det første gang det sker, eller være lidt mere lempelig i reguleringen frem for at bleve screwed fra både vman og køber.
Angående regulering finder jeg det intet sted i reglementet at denne funktion overhovedet eksisterer.

Arsenal (Emil) Crew 9. maj 2019, 07:01
Det vil skade! Markedet ændrer sig konstant. Værdien er baseret på salgspriser gennem de sidste 3 måneder, og det er ikke sikkert, at priserne er det samme nu, som de var fra 3 måneder siden.
Du kan også se på rigtig fordbold, hvordan spillerpriserne stiger. Skulle man så heller ikke må købe dem dyre, når markedet ændrer sig?

AG City (Manager i AG City) 9. maj 2019, 08:48
Maccabi jeg forstår udmærket din frustration
Du er blevet kompenseret under markedsværdi
Det er en FC-ok potentiale og jævne stats. De FC bliver solgt meget over deres fastsatte værdi
Prisen du fik for ham er self lidt for høj lige nu, men dem ser jeg dagligt
Det er bare at se på transferlisten. Kan finde en del andre eksempler end ham her
https://www.virtualmanager.com/players/12843550-hawad-ashat
Nu kan jeg desværre ikke købe din solgte spiller, da han ikke er på transferlisten men jeg vil vove at påstå jeg godt kunne få 1,3 mio for ham inden han blev 27 år

Nigatoni CF (N O) 9. maj 2019, 11:44
Maccabi Haifa sagde:
Beklager at springe din lille boble, men jeg handlede i god tro, hvilket du kan se at jeg allerede har skrevet hvis du lige læser lidt på første side. Du forudindtager godt nok meget i dit indlæg om mig og mine indlæg.
Men kort og godt dette burde aldrig kunne ske.
Min forudindtagethed går kun på, at du er klog nok til at vurdere, at dette bud du taler om var alt for højt.

Nogle skriver, at man kan finde lignende på transfermarkedet. Man kan muligvis finde priser der er fastsat i retningen af det samme, som din spiller blev solgt for. Dette er dog imidlertid ikke et argument eller bevis for at de nogensinde ville blive solgt. Typisk finder man, at priserne på transfermarkedet er sat generelt højere end hvad man eller ville kunne købe en given spiller for på auktion. Dette gør folk for, at sikre sig deres indtjening.

Derudover så, hvis man eksempelvis tjekker lige nu på transfermarkedet, kan man finde forsvar central til 700.000, og disse spillere er tilmed yngre og højere egenskabsvurdering end din var (Med forbehold for, at spillernes listepris er ændret, solgt eller taget af siden jeg tjekekde).

Hvorvidt prisen du bliver reguleret til er korrekt kan muligvis så diskuteres. Dette er selvfølgelig lidt svært, da vi ikke ved hvilke parametre VMAN medtager i hvilken salgspris der er "fair" for en given spiller.

AG City (Manager i AG City) 9. maj 2019, 14:47
Jeg ved heller ikke, hvilke parametre der bliver brugt men at højeste pris er 589.999 c for denne spiller følger ihvertfald ikke dagskursen på FC
Man skal vel ikke straffes for, at man ikke har trænet spilleren op til at få en prismæssig høj vurdering ?
Spilleren er jo ekstremt nem at hæve værdien på og var der så faldet en straf ?
Jeg træner ikke mine spillere, som de fleste gør
jeg er ligeglad med deres værdi (og den er derfor lav) og vil hellere træne dem "sundt"

FC Psychedelic (Albert Hofmann) 9. maj 2019, 16:21
Nigatoni CF sagde:
Maccabi Haifa sagde:
Beklager at springe din lille boble, men jeg handlede i god tro, hvilket du kan se at jeg allerede har skrevet hvis du lige læser lidt på første side. Du forudindtager godt nok meget i dit indlæg om mig og mine indlæg.
Men kort og godt dette burde aldrig kunne ske.
Min forudindtagethed går kun på, at du er klog nok til at vurdere, at dette bud du taler om var alt for højt.

Nogle skriver, at man kan finde lignende på transfermarkedet. Man kan muligvis finde priser der er fastsat i retningen af det samme, som din spiller blev solgt for. Dette er dog imidlertid ikke et argument eller bevis for at de nogensinde ville blive solgt. Typisk finder man, at priserne på transfermarkedet er sat generelt højere end hvad man eller ville kunne købe en given spiller for på auktion. Dette gør folk for, at sikre sig deres indtjening.

Derudover så, hvis man eksempelvis tjekker lige nu på transfermarkedet, kan man finde forsvar central til 700.000, og disse spillere er tilmed yngre og højere egenskabsvurdering end din var (Med forbehold for, at spillernes listepris er ændret, solgt eller taget af siden jeg tjekekde).

Hvorvidt prisen du bliver reguleret til er korrekt kan muligvis så diskuteres. Dette er selvfølgelig lidt svært, da vi ikke ved hvilke parametre VMAN medtager i hvilken salgspris der er "fair" for en given spiller.
Hvorfor skal VMAN overhovedet komme med indvendinger i sådan en sag? Jeg synes det er dumt. Selvfølgelig skal folk have lov til at lave rigtig dårlige handler og rigtig gode handler engang imellem, så længe det ikke er blatant snyderi. Der kommer ikke noget godt ud af regulere på markedet, når det kommer til bagateller som denne.

FC Bombe Bombe (Chill) 9. maj 2019, 16:55
Er der nogen andre herinde som har oplevet det samme?

Nigatoni CF (N O) 9. maj 2019, 16:57
fc bombe bombe sagde:
Er der nogen andre herinde som har oplevet det samme?
En af mine venner, som også spiller, fik reguleret en handel her forleden. Det var samme klub som købte af min ven som af Maccabi. Prisen på både spiller samt salget var dog en anden, så vil ikke mene det er sammenligneligt.

Nigatoni CF (N O) 9. maj 2019, 16:59
FC Psychedelic sagde:
Hvorfor skal VMAN overhovedet komme med indvendinger i sådan en sag? Jeg synes det er dumt. Selvfølgelig skal folk have lov til at lave rigtig dårlige handler og rigtig gode handler engang imellem, så længe det ikke er blatant snyderi. Der kommer ikke noget godt ud af regulere på markedet, når det kommer til bagateller som denne.
Jeg har så vidt jeg ved ikke ytret mig om, hvorvidt der skal reguleres. Jeg har blot pointerede, hvorfor den er blevet reguleret. Det ene er bestemt ikke lig hinanden. Man må have øje for, hvilke regler der er opstillet uanset hvor enig eller uenig man så er i disse.
Besvar