Hvad skal en træner vurderes på?

Skrevet i Off-topic

FC Bombe Bombe (Chill) 5. september 2019, 13:06
Hvad skal man vurdere en træner udfra resultater eller hvordan holdet spiller?

Her tænker jeg på at vi har set eksempler på det seneste i mine øjne i hvertfald at hold som FCK, FCM under kenneth Andersen og egentlig også det danske landshold

At man får det ønskede resultat, men at det langtfra ser sikkert ud og det nogen gange er meget heldige sejre man får

Skal man kigge på resultatet og tænkte det går fint vi vinder jo eller skal man være bekymret og tænke om der måske skal en ny træner til?

Hasle B (PJ) 5. september 2019, 13:55
Tænker det kommer an på ekstremt mange variabler. Det kommer vel an på hvad klubben har af planer for fremtiden osv. Det kan godt være man som træner er hentet ind som en meget pointbaseret træner, som formår at få point på kontoen, uden det måske er super kønt eller særligt udviklings potentielt. Personligt synes jeg desværre ofte man ser, at en træner forsøger at bygge noget op, som tager tid, men ikke får den nødvendige tid til at få indspillet sin stil og organisation, og grundet mindre godt resultater bliver fyret tidligt.

Racing de Santander (Ivan Ania) 6. september 2019, 09:02
Jeg tror det kommer an på så meget... hvis nu Kenneth Andersen havde ført FCM til et mesterskab og fra CL-kvalen og ind i CL gruppespillet, trods at han ikke er ønsket af hedens fans, så tror jeg naturligvis ikke at man havde fyret ham. Han har jo egentlig præsteret ok, hvis man kigger på sidste sæson, hvor man blev rimelig suveræn 2'er. Men med de penge og forventninger der i de seneste år har floreret rundt i Midtylland, så er det selvfølgelig en klar målsætning for klubben med europæisk gruppespil hver sæson - samt at udfordre FCK på mesterskabsposten hver sæson. Noget som de med tiden hverken ville have opnået under Thorup eller Kenneth Andersen. smiley

Jeg kunne godt se en træner udenlands fra tage over for Priske. smiley
Besvar