Træning af unge og 15% regelen

Skrevet i Generelt

Kingsize FC (Smeden) 27. januar 2020, 00:22
Hej alle,
Noget jeg har overvejet ifbm. 15%-regelen og træning af friske ungdomsspillere er måden disse to bryder med hinanden;
Jeg har på flere posts observeret, at måden de fleste folk træner deres ungdomsspillere på, er ved at træne ren og skær træningskamp op til 17-18-19 års alderen. Dog kommer jeg i dette tilfælde til at tænke på den omtalte 15% regel. Træner man ren træningskamp, kommer man jo ikke til at kunne rode bod på de i forvejen højere levels som friske spillere oftest har i nogle stats, og træner man derved kun træningskamp kan jeg ikke se hvordan dette udbedres? Nogle som ved hvad grunden er for, at man ved unge spillere ikke bekymrer sig om 15% regelen og bare træner træningskamp? Jeg har søgt og søgt og har intet kunne finde på disse 2 ting ifbm. hinanden.

- Og lige et side spørgsmål til de, som vil hjælpe, da jeg kun har kunne finde gamle tråde på dette og derfor er usikker omkring relevans; For ungdomsspillere som kun spiller sidste 5 minutter af en kamp [så de derved bruger minimal energi]; Hvad bør træningsintensitet ligge på? Hård, Ekstrem?
På forhånd tak for hjælpen. :-)

Ignotus (--) 27. januar 2020, 09:41
15%-reglen gør sig ikke gældende ved træningskamp - så den kan man godt træne uden at tænke på det smiley

Vil foreslå hård træning, så længe at de kan holde sig til at have minimum 90% i energi kl. 23:59

Kingsize FC (Smeden) 27. januar 2020, 13:12
Kort og kontant, tak for det hurtige svar Joachim. :-) Yderst brugbart, og så har jeg heldigvis gjort det rigtigt indtil videre... ;-)
- endnu engang tak, og hav en god dag!
Besvar