Danmark lukker ned!

Skrevet i Off-topic

Kollywood (Mr Kollywood) 17. marts 2020, 16:31
HjerneSkaderne sagde:
La Nacuary sagde:
Bliver spændende at hører hvad Dronningen vil sige i aften.

Hun skal også passe på, den her proces er simpelthen så politisk, og det er ikke umiddelbart et sted Dronningen skal bevæge sig hen, hun skal jo helst holde sig politisk neutral.

Personligt synes jeg Mette Frederiksen har været en utrolig god statsminister og god leder for Danmark i den her proces, også selvom jeg er blå, så jeg håber ikke Dronningen skal blandes for meget ind i processen, dog formoder jeg at Dronningen har vendt det med Mette F.

Jeg forventer og håber Dronningen kommer med en appel til danskerne om at følge anvisningerne fra sundhedsmyndighederne, for vi er åbenbart utrolig fatsvage, for hvis der er noget Dronningen er god til, er det snakke på det menneskelige plan, og det kan godt være en god taktik til at ramme danskerne på.
Ligeså meget som hun kommer til at tale om epidemien af idioti tror jeg også hun kommer til at snakke om det uundgåelige - vi skal gøre os klar til at blive ramt. Den exponentielle vækst ser nu skræmmende ud og data tyder på at København bliver ramt særligt hårdt i første omgang. smiley
Hvor har du data fra? Jeg bruger https://www.worldometers.info/coronavirus/ til at tjekke antal smittede, men jeg aner faktisk ikke, om den er retvisende smiley

The Danish Vikings (H Hansen) 17. marts 2020, 16:45
Bjørnholt FC sagde:
The Danish Vikings sagde:
Kyoto Okami FC sagde:
Loyals sagde:
Kyoto Okami FC sagde:
Tror det er første gang i min levetid at hun gør det, ud over nytårstalen
Det er meget meget vigtigt
Fortæller noget om situationen at hun taler til nationen
Ja bestemt, det er helt udover det sædvanlige. Alle sektorer, virksomheder mv. er ramt pt.
Personligt tror jeg ikke på bedring før sidst i april måned, men man kan jo håbe.
Samt de ældre og kroniske syge, det er nok dem som der i sidste ende er mest udsatte af alle.
Det har du fuldkommen ret i, men er overbevist om, at de før eller siden alligevel bliver smittet. Spørgsmålet er mere om medicenen, som modvirker virus udviklingshastigheden i kroppen, vil have nogen effekt.
I Italien er gennemsnitsalderen 81 på de døde, så tager man udgangspunkt i alle med COVID-19, som er fyldt 70 og opefter er dødeligheden, nærmere 50 procent.

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 17. marts 2020, 16:51
Kollywood sagde:
HjerneSkaderne sagde:
Ligeså meget som hun kommer til at tale om epidemien af idioti tror jeg også hun kommer til at snakke om det uundgåelige - vi skal gøre os klar til at blive ramt. Den exponentielle vækst ser nu skræmmende ud og data tyder på at København bliver ramt særligt hårdt i første omgang. smiley
Hvor har du data fra? Jeg bruger https://www.worldometers.info/coronavirus/ til at tjekke antal smittede, men jeg aner faktisk ikke, om den er retvisende smiley
Har fulgt med lige fra starten på Statens Serum Institut, ECDC og John Hopkins University.

Amager Halshug (Sama) 17. marts 2020, 16:56
LFC The Reds sagde:
Statsministeren holder pressemøde klokken 19. Jeg tror, vi får et udgangsforbud fra i morgen - og så kommer dronningens tale klokken 20, hvor det nok bliver en moralsk opsang til danskerne til at overholde forbuddet, blive indendørs og isoleret så vidt muligt.
Nej. Det er allerede blevet afvist. Med mindre diverse formænd ikke er blevet orienteret, hvilket ville være grotesk.

Omend du sikkert har ret ift. dronningens tale

Bjørnholt FC (And then what) 17. marts 2020, 17:06
The Danish Vikings sagde:
Bjørnholt FC sagde:
The Danish Vikings sagde:
Kyoto Okami FC sagde:
Loyals sagde:
Kyoto Okami FC sagde:
Tror det er første gang i min levetid at hun gør det, ud over nytårstalen
Det er meget meget vigtigt
Fortæller noget om situationen at hun taler til nationen
Ja bestemt, det er helt udover det sædvanlige. Alle sektorer, virksomheder mv. er ramt pt.
Personligt tror jeg ikke på bedring før sidst i april måned, men man kan jo håbe.
Samt de ældre og kroniske syge, det er nok dem som der i sidste ende er mest udsatte af alle.
Det har du fuldkommen ret i, men er overbevist om, at de før eller siden alligevel bliver smittet. Spørgsmålet er mere om medicenen, som modvirker virus udviklingshastigheden i kroppen, vil have nogen effekt.
I Italien er gennemsnitsalderen 81 på de døde, så tager man udgangspunkt i alle med COVID-19, som er fyldt 70 og opefter er dødeligheden, nærmere 50 procent.
Hvorfor er du overbevidst om at de bliver det? Self er de det mest udsatte ja, men man må da formode at der er langt større fokus på at beskytte dem fremfor så mange andre. Men ja, hvis nogle vælger at ligge en ældre en uformelt besøg er det starten på en mulig lang smitterække.

Nu ved jeg ikke så meget om hvad man har gjort i Italien, men jeg har en fornemmelse af at man var noget langsommere til at tage affære end her i vores land. Det samme tænker jeg også er tilfældet i Spanien, da der døde 100 på bare 24 timer.

Solsbury Hill (Jigsaw) 17. marts 2020, 17:23
Udgangsforbud i Danmark? Næppe, ikke med den smalle vækst vi har haft af nye syge, som bare skal blive hjemme og blive raske.

LFC The Reds (Anders Jacobsen - LFC) 17. marts 2020, 18:49
Solsbury Hill sagde:
Udgangsforbud i Danmark? Næppe, ikke med den smalle vækst vi har haft af nye syge, som bare skal blive hjemme og blive raske.
Med udgangsforbud havde jeg tænkt noget lignende Frankrig og Østrig - altså ikke et totalt udgangsforbud.

Nu lyder det så, at de ikke er ved et udgangsforbud endnu - men har set et par beskeder om, at der vil være noget lignende udgangsforbud i tidsrummet 18-07.

Men vi bliver klogere her om ti minutter, hvilke nye tiltag, statsministeren kommer med.

Solsbury Hill (Jigsaw) 17. marts 2020, 18:51
LFC The Reds sagde:
Solsbury Hill sagde:
Udgangsforbud i Danmark? Næppe, ikke med den smalle vækst vi har haft af nye syge, som bare skal blive hjemme og blive raske.
Med udgangsforbud havde jeg tænkt noget lignende Frankrig og Østrig - altså ikke et totalt udgangsforbud.

Nu lyder det så, at de ikke er ved et udgangsforbud endnu - men har set et par beskeder om, at der vil være noget lignende udgangsforbud i tidsrummet 18-07.

Men vi bliver klogere her om ti minutter, hvilke nye tiltag, statsministeren kommer med.
Helt sikkert spændende.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 17. marts 2020, 18:58
Solsbury Hill sagde:
Udgangsforbud i Danmark? Næppe, ikke med den smalle vækst vi har haft af nye syge, som bare skal blive hjemme og blive raske.
De tester jo også kun kritisk syge nu. Så vil væksten naturligvis være lav. Nu vil de dog til at teste i stor stil igen, så skal tallet nok stige igen.

Solsbury Hill (Jigsaw) 17. marts 2020, 19:09
Ulm Warhawks sagde:
Solsbury Hill sagde:
Udgangsforbud i Danmark? Næppe, ikke med den smalle vækst vi har haft af nye syge, som bare skal blive hjemme og blive raske.
De tester jo også kun kritisk syge nu. Så vil væksten naturligvis være lav. Nu vil de dog til at teste i stor stil igen, så skal tallet nok stige igen.
Om der så var 10.000 eller 20.000 syge, så det stadig lavt.
Besvar