Danmark lukker ned!

Skrevet i Off-topic

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 17. marts 2020, 22:09
Solsbury Hill sagde:
HjerneSkaderne sagde:
Solsbury Hill sagde:
Udgangsforbud i Danmark? Næppe, ikke med den smalle vækst vi har haft af nye syge, som bare skal blive hjemme og blive raske.
Det er absolut ikke en smal vækst af syge alt tyder på en exponentiel vækst over de næste par dage/uger i landet. Lille nu, større i morgen, endnu større i overmorgen... Infektionsmodeller er historisk set ekstremt nøjagtige så vi kan ligeså godt være forberedte på det og acceptere virkeligheden.

Hvis der er noget lyst at se på så er det at vi fra Italien ved at en hurtig reaktion og social restriktion er yderst effektivt til at glatte kurven ud,



De to byer ligger cirka 45 km fra hinanden. Lodi reagerede i starten af februar mens Bergamo ventede til marts.
Vi taler om Danmark ikke Italien. Lige nu er der bekræftet næsten 1000 syge. Det er 0.2% af befolkningen.

Heldigvis fik vi ikke udgangsforbud smiley Som jeg heller ikke ønskede. Som sagt tidligere Italien har været for langsomme, hvis du spørg mig til at tage tiltag, så de er endt i lockdown. Desuden en meget ældre og svagere befolkning.
Ikke for at være lyseslukker...
Men hvis dette anslåede antal er rigtigt.. ! Men selvfølgelig også skal ses I
forhold til at Italiens tal er bekræftede... Så kan smitten altså godt spredes
rigtig hurtigt... Som det er set i Italien..

" Mellem 9000 og 90.000 er smittet
Selvom der indtil videre ifølge de officielle udmeldinger stadig er lige omkring 1000 smittede danskere, så er det reelle tal nok nærmere 10 gange så højt – hvis ikke 100 gange så højt. Det siger Tyra Grove Krause.

Hun anslår, at der lige nu kan være mellem 9000 og 90.000 smittede, skriver Ingeniøren.

- Udbredelsen i samfundet er selvfølgelig interessant, og der er vi ved at sætte systemer op, som vi har med vores influenzaovervågningssystem, hvor nogle praktiserende læger - de såkaldte sentinellæger - tager prøver fra patienter, som møder med influenzalignende symptomer, så vi ved, hvad der cirkulerer, siger hun. "

Altså hvis vi ikke tager det rigtig alvorligt ! Og så kan de bekræftede herhjemme nok nå
et niveau som i italien.. Set i forhold til befolkningstallet...
Jeg er sgu bekymret for de næste uger..
Mvh Per

FC Bombe Bombe (Chill) 17. marts 2020, 22:54
Pers LØVER sagde:
Solsbury Hill sagde:
HjerneSkaderne sagde:
Solsbury Hill sagde:
Udgangsforbud i Danmark? Næppe, ikke med den smalle vækst vi har haft af nye syge, som bare skal blive hjemme og blive raske.
Det er absolut ikke en smal vækst af syge alt tyder på en exponentiel vækst over de næste par dage/uger i landet. Lille nu, større i morgen, endnu større i overmorgen... Infektionsmodeller er historisk set ekstremt nøjagtige så vi kan ligeså godt være forberedte på det og acceptere virkeligheden.

Hvis der er noget lyst at se på så er det at vi fra Italien ved at en hurtig reaktion og social restriktion er yderst effektivt til at glatte kurven ud,



De to byer ligger cirka 45 km fra hinanden. Lodi reagerede i starten af februar mens Bergamo ventede til marts.
Vi taler om Danmark ikke Italien. Lige nu er der bekræftet næsten 1000 syge. Det er 0.2% af befolkningen.

Heldigvis fik vi ikke udgangsforbud smiley Som jeg heller ikke ønskede. Som sagt tidligere Italien har været for langsomme, hvis du spørg mig til at tage tiltag, så de er endt i lockdown. Desuden en meget ældre og svagere befolkning.
Ikke for at være lyseslukker...
Men hvis dette anslåede antal er rigtigt.. ! Men selvfølgelig også skal ses I
forhold til at Italiens tal er bekræftede... Så kan smitten altså godt spredes
rigtig hurtigt... Som det er set i Italien..

" Mellem 9000 og 90.000 er smittet
Selvom der indtil videre ifølge de officielle udmeldinger stadig er lige omkring 1000 smittede danskere, så er det reelle tal nok nærmere 10 gange så højt – hvis ikke 100 gange så højt. Det siger Tyra Grove Krause.

Hun anslår, at der lige nu kan være mellem 9000 og 90.000 smittede, skriver Ingeniøren.

- Udbredelsen i samfundet er selvfølgelig interessant, og der er vi ved at sætte systemer op, som vi har med vores influenzaovervågningssystem, hvor nogle praktiserende læger - de såkaldte sentinellæger - tager prøver fra patienter, som møder med influenzalignende symptomer, så vi ved, hvad der cirkulerer, siger hun. "

Altså hvis vi ikke tager det rigtig alvorligt ! Og så kan de bekræftede herhjemme nok nå
et niveau som i italien.. Set i forhold til befolkningstallet...
Jeg er sgu bekymret for de næste uger..
Mvh Per
Jeg er enig med Per, jeg tror problemet er større end folk tror, Man lader ikke Dronningen holde en tale om hvor alvorligt det her er, hvis det ikke er alvorligt


Det værste er, at folk ikke behøver gøre noget andet end ikke at mødes i større for samlinger indtil videre bare et par uger og Vaske hænder

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 17. marts 2020, 23:35
Solsbury Hill sagde:
HjerneSkaderne sagde:
Solsbury Hill sagde:
Vi taler om Danmark ikke Italien. Lige nu er der bekræftet næsten 1000 syge. Det er 0.2% af befolkningen.
Der er kun blevet testet knap 7000 i Danmark, vi tester folk med alvorlige symptomer ulig lande som Syd Korea der tester i vid omfang. Du kan ikke ekstrapolere til at sige at de 99.8% alle er raske.
Ved du hvorfor vi ikke tester flere? Fordi de fleste mennesker oplever almindelig influenza symptomer og bliver raske igen. Det ikke for sjov at Kina lige har lukket deres sidste "krise"-hospital ned. Smitten for dem er mere eller mindre færdig.

Folk går i krise, fordi medierne gør.
Så de ikke-registeret smittede er ikke en del af befolkningen eller hvordan skal det forståes? Vi tester ikke bredt fordi det er de kritiske tilfælde vi holder øje med da vi allerede ved at vi ikke kan bryde smittekæden i Danmark, ikke "Fordi de fleste mennesker oplever almindelig influenza symptomer og bliver raske igen".

Det er inddæmningsstrategi vs afbødningsstrategi. Vi har opgivet inddæmningsstrategien og derfor er "milde" tilfælde ikke længere relevante.

Hvad end vi mener og siger så tyder al data på det kommer til at ramme hårdt i et stykke tid, tendens mod København hårdt i første bølge og Jylland senere. Håber da inderligt at matematikken tager fejl, det kan ske i statistik, men historisk set er infektionsmodeller nogle af de mest nøjagtige der findes.
Tartaria sagde:
Synes du har en rigtig god pointe her. Tel-lie -vision er det mest effektive våben brugt mod mennesket til at fortælle os nøjagtig hvad vi skal tro og tænke. kører nu på 5 år uden løgne tv et.
Find data, udregn det selv, kig på tal fra Syd Korea, Singapore og Japan landene der reagere prompte og aggressivt. Forstå hvorfor eksperter råber agt i gevær på skærmen nu. smiley
https://twitter.com/RATM/status/1237036386886303744
Pers LØVER sagde:
Altså hvis vi ikke tager det rigtig alvorligt ! Og så kan de bekræftede herhjemme nok nå
et niveau som i italien.. Set i forhold til befolkningstallet...
Jeg er sgu bekymret for de næste uger..
Mvh Per
Præcis.

Vi har desværre i vesten været langsomme. :-/

Girondins Bordeaux (Lasse) 18. marts 2020, 09:34
HjerneSkaderne sagde:
Solsbury Hill sagde:
Vi taler om Danmark ikke Italien. Lige nu er der bekræftet næsten 1000 syge. Det er 0.2% af befolkningen.
Der er kun blevet testet knap 7000 i Danmark, vi tester folk med alvorlige symptomer ulig lande som Syd Korea der tester i vid omfang. Du kan ikke ekstrapolere til at sige at de 99.8% alle er raske.
Lige netop dette.
Jeg så en artikel et par dage siden, hvor en ekspert estimerede 9k-90k danskere var smittet.
Besvar