Taktik

Skrevet i Generelt

FC Sporbognsaktieselsk (JSA) 11. april 2020, 18:53
Jeg har læst noget med, at man mister noget boldbesiddelse hvis man ikke har et X antal midtbanespillere på banen. Er der nogen der kan uddybe det for mig? Og er der andre ting som det, som man skal tage hensyn til, når man sætter sin startopstilling og laver sin taktik? smiley

Lewis Hamilton (WP) 11. april 2020, 18:56
Under 3, så bliver du straffet. Jeg synes ikke kanter er værd at bruge i det her spil.
Jeg spiller 3-4-3 med en rimeligt defensiv MD.

Abrikode FC (Manager i Abrikode FC) 12. april 2020, 10:59
AtIetico Madrid sagde:
Under 3, så bliver du straffet. Jeg synes ikke kanter er værd at bruge i det her spil.
Jeg spiller 3-4-3 med en rimeligt defensiv MD.
Jeg har efterhånden hørt mange gange, at folk ikke vil spille med kanter. Hvad er dette baseret på?
Og med kanter menes der så spillere placeret på de alleryderste felter eller henvises der til MV og MH uanset deres placering på banen (der er jo et vist overlap mellem de grønne felter en MC og en MV/MH kan sættes på)?

FC Sporbognsaktieselsk (JSA) 12. april 2020, 12:26
AtIetico Madrid sagde:
Under 3, så bliver du straffet. Jeg synes ikke kanter er værd at bruge i det her spil.
Jeg spiller 3-4-3 med en rimeligt defensiv MD.
Jeg ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men gælder det så 3 midtbanespillere, eller skal der bare være 3 spillere inde på midten, uanset deres normale position? Jeg har feks i lang tid brugt en FC som MD, da jeg synes at FC spillere er nemmere at sælge. Tæller han så med som en af de 3?

Bones of Thor (Thorbone) 13. april 2020, 00:29
Abrikode FC sagde:
AtIetico Madrid sagde:
Under 3, så bliver du straffet. Jeg synes ikke kanter er værd at bruge i det her spil.
Jeg spiller 3-4-3 med en rimeligt defensiv MD.
Jeg har efterhånden hørt mange gange, at folk ikke vil spille med kanter. Hvad er dette baseret på?
Og med kanter menes der så spillere placeret på de alleryderste felter eller henvises der til MV og MH uanset deres placering på banen (der er jo et vist overlap mellem de grønne felter en MC og en MV/MH kan sættes på)?
Det gælder ihvertfald med backs. Hvis de ligger for langt ude, kommer de til at ligge på ydersiden af wings, når de får bolden. backs er mere effektive hvis de ligger mellem modspiller og målet.
Besvar