Personlig stats Vs. Hold stats

Skrevet i Generelt

FC Internazionale (Hej) 15. maj 2020, 15:09
For første gang nogensinde har jeg købt et hold der gerne skulle vinde et par trofæer på et tidspunkt. Jeg er så begyndt at lægge mærke til ret besynderlige resultater, som ikke er bare "one off" men virker fuldstændig random. Jeg vil ikke komme ind på dem alle, da jeg godt kan mærke at kampsimulatoren virker til at være virkelig crap. En ting vil jeg dog gerne høre andres mening om og det er som titlen hentyder til betydningen af personlige stats vs. holdstats. Det virker på mig at holdstats er meget vigtigere end personlige stats på de enkelte spillere.

I den her sæson har jeg lagt mærke til at https://www.virtualmanager.com/players/13749928-dmitrij-katko

Scorer enormt mange mål ift hans stats. Det burde ikke kunne lade sig gøre hvis kampsimulatoren virkelig tager udgangspunkt i angriber Vs. Målmand stats i skudøjeblikket.

På den anden side har jeg også set dårlige hold med en super målmand klare sig langt bedre end de burde. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad der er vigtigst.

Ignotus (--) 15. maj 2020, 15:11
Der er i hvert fald et eller andet mærkeligt ved den kampmotor.. Jeg kan næsten ikke rykke op i 1. div. med mit hold smiley

Jeg har altid gået efter personlige stats, fremfor vurdering dog smiley

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 15. maj 2020, 15:55
Team Aries sagde:
Der er i hvert fald et eller andet mærkeligt ved den kampmotor.. Jeg kan næsten ikke rykke op i 1. div. med mit hold smiley

Jeg har altid gået efter personlige stats, fremfor vurdering dog smiley
I den virkelige verden havde du nok fået sparket for længst smiley

Fyn United (jonathan patrick) 15. maj 2020, 18:17
Der har været noget galt i kampsimulatoren lige siden den kom til. Kampsimulatoren tager ikke højde for hvilket ben spilleren fortrækker, derfor skyder den altid med højre ben uanset hvad. Det gør derfor, at venstre angribere score langt flere mål end højre angriber selvom de har samme stats og vudering.

Jeg har ikke hørt folk snakke meget om det før. Men jeg ved at det ikke bare er et eller andet tilfældigt som er sket over en periode. Det har være sådan jeg opdagede det for 4-5 år siden. min venstre og center angriber har altid scoret flere mål trods, at min højre angriber er højere i vurdering.

Hvis i ikke tror mig, så kig jeres angriberes historie og sammenlign dem
PS det er kun med 3 angribere jeg snakker ud fra, har aldrig rigtig brugt andet.smiley

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 15. maj 2020, 18:24
Min AV har lavet 181 mål på 330 kampe og min AH har lavet 180 mål på 329 kampe. smiley

Fyn United (jonathan patrick) 15. maj 2020, 18:37
Kyoto Okami FC sagde:
Min AV har lavet 181 mål på 330 kampe og min AH har lavet 180 mål på 329 kampe. smiley
Du spiller hellere ikke med 3 oppeforan smiley

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 15. maj 2020, 18:58
Fyn United sagde:
Kyoto Okami FC sagde:
Min AV har lavet 181 mål på 330 kampe og min AH har lavet 180 mål på 329 kampe. smiley
Du spiller hellere ikke med 3 oppeforan smiley
Det ved jeg godt. Jeg synes bare det er sjovt, hvor ens statistikker mine to angribere har efter så mange kampe smiley

Fraucadia FC (Frauq) 16. maj 2020, 07:02
Jeg skiftede en 62 vurdering angriber ud med en 48 vurderet og mine mål blev fordoblet, hvilken giver ingen mening i mit hoved

Øksenmølle FC (Ørnen) 16. maj 2020, 09:05
Vurderingerne fortæller ikke så meget om en spillers egentlige styrke, men derimod deres egenskaber. Det følges ikke altid ad.
Jeg synes egentligt at vurderingstallene skulle fjernes fra spillet, da det nogle gange snyder. Man ser mange gange spiller bliver solgt til alt for høje priser, fordi de har et højt vurderingstal, men ikke de bedste egenskaber.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 16. maj 2020, 09:44
FC Internazionale sagde:
For første gang nogensinde har jeg købt et hold der gerne skulle vinde et par trofæer på et tidspunkt. Jeg er så begyndt at lægge mærke til ret besynderlige resultater, som ikke er bare "one off" men virker fuldstændig random. Jeg vil ikke komme ind på dem alle, da jeg godt kan mærke at kampsimulatoren virker til at være virkelig crap. En ting vil jeg dog gerne høre andres mening om og det er som titlen hentyder til betydningen af personlige stats vs. holdstats. Det virker på mig at holdstats er meget vigtigere end personlige stats på de enkelte spillere.

I den her sæson har jeg lagt mærke til at https://www.virtualmanager.com/players/13749928-dmitrij-katko

Scorer enormt mange mål ift hans stats. Det burde ikke kunne lade sig gøre hvis kampsimulatoren virkelig tager udgangspunkt i angriber Vs. Målmand stats i skudøjeblikket.

På den anden side har jeg også set dårlige hold med en super målmand klare sig langt bedre end de burde. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad der er vigtigst.
Jeg ved ikke om du generelt har ret.. Men lige spilleren du henviser til
har scoret 2 mål i seniorkampe på 9 kampe.. Det burde han måske ikke
have gjort, men der sker jo tilfældigheder hvor han bare står rette sted..
De resterende atten er scoret på ungdomshold hvor han jo har rigtig fine stats
både i personlige stats og vurdering i forhold til modstanderholdene..
Som jeg ser det..
Mvh Per
Besvar