Hjælp til matematik procent (simpelt)

Skrevet i Off-topic

Olympica De Arsenal (Guldbjørn) 27. juni 2020, 21:01
Er du sikker på at der ikke er flere oplysninger i opgaven? For ud fra de angivne oplysninger kan jeg virkelig ikke se hvordan 160% dukker op. Den store butik kan ikke være mere end 100% større da det vil være dobbelt så stor, hvilket man jo hurtigt kan se den ikke er.
Selv ud fra de 160% kan jeg ikke regne baglæns og få et tal der giver mening. Da 160% af 400 er 640, så ligger man det oveni får man 1040, hvilket jo heller ikke svarer til de to tal lagt sammen.

The Simpson Academy (Takker af for den her gang) 27. juni 2020, 21:21
Los Lombardos sagde:
Hej managere,
Jeg har et forholdsvis simpelt regnestykke jeg bare ikke kan få til at gå op, måske i kan hjælpe?

Hvor meget udgør mediesektionen i den store butik 750m2 (i procent) i forhold til i den lille butik 400m2?

Er der nogen der kan hjælpe mig hurtigt, og i må meget gerne skrive jeg fremgangs metode.
smiley smiley
Bør man ikke først vide hvor stor mediesektionen er før man kan sige hvor mange procent den udgør af noget?

Skurkene Fra Aarhus (Mr Talentløs) 27. juni 2020, 21:27
Mangler vi ikke et tal på mediesektionen?

Los Lombardos (Dannie) 27. juni 2020, 21:42
Olympica De Arsenal sagde:
Er du sikker på at der ikke er flere oplysninger i opgaven? For ud fra de angivne oplysninger kan jeg virkelig ikke se hvordan 160% dukker op. Den store butik kan ikke være mere end 100% større da det vil være dobbelt så stor, hvilket man jo hurtigt kan se den ikke er.
Selv ud fra de 160% kan jeg ikke regne baglæns og få et tal der giver mening. Da 160% af 400 er 640, så ligger man det oveni får man 1040, hvilket jo heller ikke svarer til de to tal lagt sammen.
Det er hvad jeg har fået oplyst. Jeg kan dog ikke udelukke der er en fejl i enten opgaven eller svaret. Det giver hvertfald heller ikke noget mening for mig smiley

Skurkene Fra Aarhus (Mr Talentløs) 27. juni 2020, 21:44
Los Lombardos sagde:
Olympica De Arsenal sagde:
Er du sikker på at der ikke er flere oplysninger i opgaven? For ud fra de angivne oplysninger kan jeg virkelig ikke se hvordan 160% dukker op. Den store butik kan ikke være mere end 100% større da det vil være dobbelt så stor, hvilket man jo hurtigt kan se den ikke er.
Selv ud fra de 160% kan jeg ikke regne baglæns og få et tal der giver mening. Da 160% af 400 er 640, så ligger man det oveni får man 1040, hvilket jo heller ikke svarer til de to tal lagt sammen.
Det er hvad jeg har fået oplyst. Jeg kan dog ikke udelukke der er en fejl i enten opgaven eller svaret. Det giver hvertfald heller ikke noget mening for mig smiley
Er det en delopgave? Står der måske et tal længere oppe i opgaven? Fordi som nævnt før at mangler der noget
Besvar