ALT for lave præmier ved mesterskab og oprykning

Skrevet i Generelt

Kurdistan (Stopper) 29. august 2020, 08:21
FC Sunnyvale sagde:
Forholdet mellem præmier og billetindtægter er som det er i dag, fordi folk førhen klagede over at det bedst kunne betale sig at rykke ned og vinde en lavere liga, end at ligge i den lave ende af en højere liga på grund af den øgede sværhedsgrad ved at rykke op.

I disse blogindlæg kan I læse hvad der ligger til grund for den nuværende balance:

Ombalancering: Økonomi
Ombalancering: Præmier for cups og bedrifter

Hvis jeg så skulle øge præmierne igen, ville vi få samme problem og folk ville klage over det igen. Og så skal entreindtægterne øges igen... og så præmierne... og så entreindtægterne... det bliver skruen uden ende.

Hvis noget skal laves om nu, skal der nogle virkelig gode argumenter på bordet, som kan overbevise mig om at vi ikke bare får de samme klager som førhen igen, og at den, der stiller ændringsforslaget, ikke kun tænker på hvad der er godt for deres egen klub lige nu og her, men også har tænkt langsigtet og på hvilke konsekvenser det har for spillets økonomi og balance over hele linjen.
Forstår ikke helt det du mener ift de tidligere klager? Når du er i en højere liga, kan det da altid bedst betale sig ift entreindtægter osv.
jeg synes godt man kunne skrue på præmiepenge ift oprykning i de lavere række med en lille smule. Der hvor jeg til gengæld synes at der burde blive skruet en del på pengepræmien er i de bedste ligaer.

For problemet er som jeg tidligere har skrevet, at det ikke er attraktivt at vinde titler og mesterskaber. Det nærmere en kæmpe udgift. Og sådan burde det bare ikke være.
Det skal være attraktivt at vinde titler både sportsligt som økonomisk.
Pt er der alt alt for mange klubber, som blot har unge spillere og træner dem op og derefter sælger dem videre. Og så starte forfra. For det kan i bund og grund økonomisk betale sig meget mere, end at vinde mesterskaber og titler, som i sidste ende kun giver minus rent økonomisk.

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 29. august 2020, 08:49
Alanya sagde:
FC Sunnyvale sagde:
Forholdet mellem præmier og billetindtægter er som det er i dag, fordi folk førhen klagede over at det bedst kunne betale sig at rykke ned og vinde en lavere liga, end at ligge i den lave ende af en højere liga på grund af den øgede sværhedsgrad ved at rykke op.

I disse blogindlæg kan I læse hvad der ligger til grund for den nuværende balance:

Ombalancering: Økonomi
Ombalancering: Præmier for cups og bedrifter

Hvis jeg så skulle øge præmierne igen, ville vi få samme problem og folk ville klage over det igen. Og så skal entreindtægterne øges igen... og så præmierne... og så entreindtægterne... det bliver skruen uden ende.

Hvis noget skal laves om nu, skal der nogle virkelig gode argumenter på bordet, som kan overbevise mig om at vi ikke bare får de samme klager som førhen igen, og at den, der stiller ændringsforslaget, ikke kun tænker på hvad der er godt for deres egen klub lige nu og her, men også har tænkt langsigtet og på hvilke konsekvenser det har for spillets økonomi og balance over hele linjen.
Forstår ikke helt det du mener ift de tidligere klager? Når du er i en højere liga, kan det da altid bedst betale sig ift entreindtægter osv.
jeg synes godt man kunne skrue på præmiepenge ift oprykning i de lavere række med en lille smule. Der hvor jeg til gengæld synes at der burde blive skruet en del på pengepræmien er i de bedste ligaer.

For problemet er som jeg tidligere har skrevet, at det ikke er attraktivt at vinde titler og mesterskaber. Det nærmere en kæmpe udgift. Og sådan burde det bare ikke være.
Det skal være attraktivt at vinde titler både sportsligt som økonomisk.
Pt er der alt alt for mange klubber, som blot har unge spillere og træner dem op og derefter sælger dem videre. Og så starte forfra. For det kan i bund og grund økonomisk betale sig meget mere, end at vinde mesterskaber og titler, som i sidste ende kun giver minus rent økonomisk.
Førhen var der mange der sagde præcis det samme som du gør nu - at det ikke var attraktivt at vinde titler og mesterskaber.

Dengang var årsagen i stedet at man BAGEFTER så lå i en meget sværere liga, hvor entreindtægterne ikke var høje nok. Derfor kunne det bedre betale sig at ligge og boble op og ned og indkassere præmiepenge. Og det var det, der gjorde at vi skulle igennem månedsvis af pillen med regneark, blogindlæg og diskussioner frem og tilbage.

Og hvis vi taler om forholdet mellem at tjene penge på spillerhandler og på at gå efter sportslige resultater, så skal du også tænke på hvor pengene, der kan tjenes på handel kommer fra. Hvis vi bare pumper flere credits i økonomien i form af præmier, så skaber vi inflation og priserne på spillere vil stige og så ændrer vi overhovedet ikke på hvor profitabelt det er at handle.

Det er supernemt at stille et forslag på forum om at "X skal give flere credits", og det er også nemt at få opbakning fordi alle elsker credits. Men hvis det skal ændres er det mig der kommer til at skulle bruge måneder på at forsøge at afdække alle ulemperne ud komme ud i alle kroge af spillet for at finde de steder hvor det ødelægger den øvrige balance, og høre fra alle dem der synes det er en dårlig ide, og forsøge at finde kompromiser og implementere nye tiltag for at afhjælpe dem (som f.eks medierettigheder dengang). Det orker jeg simpelthen ikke igen, og der er andre områder af spillet hvor det giver LANGT bedre mening at jeg bruger min tid.

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 29. august 2020, 08:55
Alanya sagde:
jeg synes godt man kunne skrue på præmiepenge ift oprykning i de lavere række med en lille smule. Der hvor jeg til gengæld synes at der burde blive skruet en del på pengepræmien er i de bedste ligaer.
I forhold til lige netop de bedste ligaer, så får du svært ved at overbevise mig om at de skal have større præmier eller større indtægter i det hele taget.

For det skal absolut ikke være nemt og bekvemt at ligge i toppen og hvile på laurbærrene. Det er netop meningen at det skal være en evig kamp, hvis man har ambitioner om at ligge i 1. og 2. division.

De ultra-rige klubber sidder i forvejen tungt på toppen, og de behøver ikke hjælp til at øge deres forspring yderligere.

The Danish Vikings (H Hansen) 29. august 2020, 10:05
FC Sunnyvale sagde:
Alanya sagde:
jeg synes godt man kunne skrue på præmiepenge ift oprykning i de lavere række med en lille smule. Der hvor jeg til gengæld synes at der burde blive skruet en del på pengepræmien er i de bedste ligaer.
I forhold til lige netop de bedste ligaer, så får du svært ved at overbevise mig om at de skal have større præmier eller større indtægter i det hele taget.

For det skal absolut ikke være nemt og bekvemt at ligge i toppen og hvile på laurbærrene. Det er netop meningen at det skal være en evig kamp, hvis man har ambitioner om at ligge i 1. og 2. division.

De ultra-rige klubber sidder i forvejen tungt på toppen, og de behøver ikke hjælp til at øge deres forspring yderligere.
Enig
Der hvor jeg gerne ville hen var designet af pokalskabet, mere visuelt på ens profil med antallet af liga mesterskaber, virtuel manager cup, supercup, pokalfinaler mv. Så når man besøgte en klub kunne man på klubbens forside tydeligt se præstationer.
Kredit er nemlig korrekt nok ligegyldig i top 20.
Fjern fanebladet med kontrskt sikring mv. Og lav det til kun at omfatte liga, virtuel mangaer cup, supercup og landspokaltitler. Intet andet.
Går du efter at få disse pokaler er fanebladet synlig , eller ikke.

Kongensborg BK (Mathias Hansen) 29. august 2020, 10:27
100 % enig i at det skal være mere eftertragtet at spille med om mesterskaberne. Men i min optik skal det ikke være på baggrund af indtægterne. Det skal være svært at ligge i toppen, og det skal være endnu sværere at blive deroppe over en længere periode. Jeg synes at ligaindtægterne virker ret godt balanceret i øjeblikket. Man har et lille overskud hver uge, men ikke nok til at gå ud og erstatte de spillere som går på pension.

Derefter står vi så med problemet, hvordan kan man gøre det eftertragtet at spille i toppen? Øg opmærksomheden på de klubber der ligger i toppen, ved at opdatere klubbens overblik med nogle paneler som viser sidste uges liga- og pokalvindere. Samt et panel der viser dagens top kampe. Jeg mener der var sådan et panel i de første udgaver af vman? smiley

For at få et fornuftigt overblik over tidligere vindere skal man enten ind på hvert land eller bruge andre hjemmesider.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 29. august 2020, 10:36
FC Sunnyvale sagde:
Alanya sagde:
jeg synes godt man kunne skrue på præmiepenge ift oprykning i de lavere række med en lille smule. Der hvor jeg til gengæld synes at der burde blive skruet en del på pengepræmien er i de bedste ligaer.
I forhold til lige netop de bedste ligaer, så får du svært ved at overbevise mig om at de skal have større præmier eller større indtægter i det hele taget.

For det skal absolut ikke være nemt og bekvemt at ligge i toppen og hvile på laurbærrene. Det er netop meningen at det skal være en evig kamp, hvis man har ambitioner om at ligge i 1. og 2. division.

De ultra-rige klubber sidder i forvejen tungt på toppen, og de behøver ikke hjælp til at øge deres forspring yderligere.
Min ide her er ikke gennemtænkt ned i konsekvenser.. Men er kun til eftertænksomhed..
Kunne det være en ide at skrue op på billetindtægter og ned for stadionpriser.. Som jeg ser det er de store tunge klubber fuldt udbygget, og ville ikke få nævnværdigt større indtægter
ud af det.. Til gengæld ville det være muligt at konkurrerende klubber kunne tjene lidt mere
og måske få råd til at færdigudbygge stadion, og dermed også opnå en større indtægt på
sigt i en topliga, og hvis de kommer langt i en cup, og dermed øge konkurrencen om titler..
Evtuelt kunne man også øge præmien for nogle bedrifter, så det virkelig gav et boost til
de klubber der opnår en titel, en double eller en trippel, men stadig kun første gang, så det ikke bliver noget der kan høstes igen og igen.. smiley
Mvh Per

ZumZum IF (Mark) 29. august 2020, 11:16
Nu hvor du læser med Sunny, hvornår kommer der en "fjern fra ønskeliste" knap fra spiller siden så man ikke skal gøre det så bøvlet? smiley

Aarhus (big boss) 29. august 2020, 11:24
Kongensborg BK sagde:
100 % enig i at det skal være mere eftertragtet at spille med om mesterskaberne. Men i min optik skal det ikke være på baggrund af indtægterne. Det skal være svært at ligge i toppen, og det skal være endnu sværere at blive deroppe over en længere periode. Jeg synes at ligaindtægterne virker ret godt balanceret i øjeblikket. Man har et lille overskud hver uge, men ikke nok til at gå ud og erstatte de spillere som går på pension.

Derefter står vi så med problemet, hvordan kan man gøre det eftertragtet at spille i toppen? Øg opmærksomheden på de klubber der ligger i toppen, ved at opdatere klubbens overblik med nogle paneler som viser sidste uges liga- og pokalvindere. Samt et panel der viser dagens top kampe. Jeg mener der var sådan et panel i de første udgaver af vman? smiley

For at få et fornuftigt overblik over tidligere vindere skal man enten ind på hvert land eller bruge andre hjemmesider.
World cuppen kunne måske også laves om så det ikke var så kedeligt. Pokalerne måske også.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 29. august 2020, 11:35
ZumZum IF sagde:
Nu hvor du læser med Sunny, hvornår kommer der en "fjern fra ønskeliste" knap fra spiller siden så man ikke skal gøre det så bøvlet? smiley
Det vil være lækkert. Det gør det også hurtigere at se, om spillerne fra spejderrapporterne allerede er på ønskelisten. Måske endda en let mulighed for at se, hvilket notat man har på spilleren i ønskelisten. smiley

Ulm Warhawks (Ulmeister) 29. august 2020, 11:38
Jeg kan godt se ideen i, at det ikke skal være nemt at ligge i toppen. Jeg taber penge på det, men jeg bruger heller ikke meget tid på at undersøge, hvorfor jeg taber på det. Andre klubber kan trods alt lave et overskud, så underskuddet er min egen skyld.

Men præstige i toppen kan godt synliggøres. Fx en oversigt på klubsiden, hvor man kan se antallet af mesterskaber (gerne tydeliggøres for mange der er fra øverste række), cups, WC og SC. Evt en oversigt under super cuppen mv, hvor mange kan se top 50 klubber med flest titler i cuppen. Tror en top 10 vil være for lille, da den vil være fyldt med inaktive klubber, der var på toppen fra 2013-2018 fx.
Besvar