ALT for lave præmier ved mesterskab og oprykning

Skrevet i Generelt

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 29. august 2020, 12:23
Jeg er enig i at vi har alt for lidt mulighed for at vise hvad man har opnået, om det så er pokaler, stadion, sindssygt gode spillere, hvor lang tid man har spillet, trøjedesign, VIFA rang osv. (kom gerne med flere forslag)

Her den nærmeste tid vil jeg prøve at tænke mere "blær" ind i de ting vi laver fremover.

F.eks kunne vi garanteret godt finde flere steder hvor det ville give mening at vise klubbens stadions og trøjer - f.eks på kampoptakten og på loading-skærmen i kampviseren.

Federe pokaler, som varierer mellem divisioner, lande og cups kunne også være fedt. Her skulle jeg så prøve at hyre en grafiker der kunne lave en sammenhængende samling af pokaler - eller åbne for at brugerne kunne designe pokaler til spillet.

Hvis vi har alle disse pokaler, skulle der også være mulighed for at vise dem frem, f.eks noget med at man selv kan vælge at vise den eller de pokaler man er mest stolt af på klubprofilen - måske også i sidebaren her på forum.

Forum-sidebaren kunne helt sikkert også rumme andre ting.

Lidt mere lir omkring topkampe (og/eller ligaer man selv har valgt at man er interesseret i), som f.eks et live resultat-panel kunne også give mere liv i spillet. Bare ærgerligt at kampe ikke spilles i realtid, for så kunne vi have en "DONG"-lydeffekt hver gang der blev scoret i 1. division om søndagen smiley


FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 29. august 2020, 12:25
ZumZum IF sagde:
Nu hvor du læser med Sunny, hvornår kommer der en "fjern fra ønskeliste" knap fra spiller siden så man ikke skal gøre det så bøvlet? smiley
Ja, det ku vi nemt tilføje. Jeg har skrevet den på min tavle.

Randsea FC (Christian) 29. august 2020, 12:29
Man kunne have et symbol ud for ens navn, hvis man var blevet mester eller pokal vinder i forrige sæson, et symbol lidt ligesom det der er med vman licens, det kunne også give noget blær

Bjørnholt FC (And then what) 29. august 2020, 12:37
@FC Sunnyvale

Tag gerne et kig i denne tråd, der er faktisk nogle meget gode ideer imo: https://www.virtualmanager.com/forums/topics/1213996-ide-traden-kom-med-dine-forslag

Kurdistan (Stopper) 29. august 2020, 22:15
Altså jeg skal bare lige forstå det korrekt.
Så problematikken omkring det, at det ikke er så attraktivt at spille med om mesterskaber (rent økonomisk i hvert fald), mener i vil blive løst ved at man belyser "vinderen" noget mere?

Jeg synes personligt ikke, at det er løsningen på problemet. Jeg er ikke imod selve forslaget, men synes ikke det løser problematikken.

Mesterskab/oprykning= Præstige, økonomisk gevinst

Sådan er det bare. De to ting hænger sammen.


Jeg forstår godt, at nogle af jer mener, at en god pengepræmie til mestrene gør, at de "gode klubber/rige klubber" bare kan slappe lidt af. Jeg er dog ikke helt enig, men det er en anden sag. Men er det så bedre at gøre som nu, hvor man ser ufattelig mange klubber, som spiller i 3-4 division, og bare træner unge spillere, for så at sælge dem videre, og derefter starte forfra? For det er der jo økonomisk meget mere gevinst i? Synes personligt at det er utrolig ærgerligt. Det skal være svært, men også utrolig attraktivt at spille med om mesterskaber og spille sig i supercuppen.


Mit forslag er, at hvis man vinder superligaen, premier league, eller hvilken liga det nu er, så får man i omegn af 5-7 mio.
Vinder man cuppen så er vi oppe på 10-12 mio.
Rykker man op fra 2. division og op i den bedste række, så burde man få 2-3 mio.
Rykker man op fra 3. division og op i 2. division, burde man få 700k-1 mio.
osv osv.

Så det er ikke fordi jeg foreslår en kæmpe ændring. Synes bare at pengepræmierne lige pt er alt alt for lave. Altså nærmest så lave, at man er fuldstændig ligeglad med dem.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 29. august 2020, 22:57
Alanya sagde:
Men er det så bedre at gøre som nu, hvor man ser ufattelig mange klubber, som spiller i 3-4 division, og bare træner unge spillere, for så at sælge dem videre, og derefter starte forfra? For det er der jo økonomisk meget mere gevinst i? Synes personligt at det er utrolig ærgerligt. Det skal være svært, men også utrolig attraktivt at spille med om mesterskaber og spille sig i supercuppen.
For mig virker det til, at du glemmer, at spillet spilles på forskellige måder. Nogen får motivation af at spille om pokaler, andre af at optræne spillere, og nogen af at tjene credits.

Der vil altid være klubber, der ligger i lave divisioner og træner unge spillere op for at sælge med profit.

Det vil enorme præmiesummer ikke ændre på.

Efter Sunny nævnte en tidligere problematik om, at det gav bedst mening at være elevatorhold fremfor midterhold, så husker jeg godt den tid. Det er vel heller ikke hensigtsmæssigt, hvis klubberne udenfor top 8 spiller for at rykke ned, fordi de så kan score præmiepenge ved oprykning sæsonen efter.

Derudover glemmer du, at flere præmiepenge øger inflationen i spillet, hvilket giver bedre muligheder for at tjene penge på handel med unge spillere. Derved vil nogen klubber fortsat handle med unge fremfor at vinde mesterskaber, fordi de spiller for credits.

Tydeliggørelse af præstationer vil gøre det mere værd at brænde credits af i toppen. Graf over historisk vifarank skal være synlig for alle klubber, mere visuelt pokalskab. Tydeliggørelse af doubles, trebles og quadobles. Liste over mest vindende klubber i Super Cup, World Cup mv.

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 29. august 2020, 23:31
FC Sunnyvale sagde:
Jeg er enig i at vi har alt for lidt mulighed for at vise hvad man har opnået, om det så er pokaler, stadion, sindssygt gode spillere, hvor lang tid man har spillet, trøjedesign, VIFA rang osv. (kom gerne med flere forslag)

Her den nærmeste tid vil jeg prøve at tænke mere "blær" ind i de ting vi laver fremover.

F.eks kunne vi garanteret godt finde flere steder hvor det ville give mening at vise klubbens stadions og trøjer - f.eks på kampoptakten og på loading-skærmen i kampviseren.

Federe pokaler, som varierer mellem divisioner, lande og cups kunne også være fedt. Her skulle jeg så prøve at hyre en grafiker der kunne lave en sammenhængende samling af pokaler - eller åbne for at brugerne kunne designe pokaler til spillet.

Hvis vi har alle disse pokaler, skulle der også være mulighed for at vise dem frem, f.eks noget med at man selv kan vælge at vise den eller de pokaler man er mest stolt af på klubprofilen - måske også i sidebaren her på forum.

Forum-sidebaren kunne helt sikkert også rumme andre ting.

Lidt mere lir omkring topkampe (og/eller ligaer man selv har valgt at man er interesseret i), som f.eks et live resultat-panel kunne også give mere liv i spillet. Bare ærgerligt at kampe ikke spilles i realtid, for så kunne vi have en "DONG"-lydeffekt hver gang der blev scoret i 1. division om søndagen smiley
Et farvehjul eller brug af farvekoder til spillertrøjer/klubfarver kunne også være meget fedt, så klubber bedre kan skille sig ud fra hinanden. Specielt hvis klubtrøjer får en mere fremtrædende plads.

I forhold til det økonomiske i toppen, så er jeg enig i det ikke er let at være der, men det er heller ikke let bare at blive en del af den. Bør også være sådan. Ud fra mine egne erfaringer som top 20-30 hold i 30 ugers tid, hvoraf 2,5 måned har mere eller mindre fast i top 15, hvor jeg kom som nyt hold i toppen. Så vil jeg mene at man selv med en mindre økonomi, sagtens kan være en del af den længe. Jeg klarede mig med et væsentligt mindre stadion end de fleste, og jeg kom ud med et lille minus på kontoen efter salg af de gamle spillere. Har ikke helt regnet på det, men tror det er et tab på omkring 10-20 mio. Dette kunne dog have været mindre, hvis jeg det første lange stykke tid, havde været bedre til at huske at skaffe sponsoraftaler.

Kort sagt, så ja, det er ikke let at tjene penge på at være i toppen, men det behøver for min skyld ikke at blive lettere, for så havde det bare været noget sværere, for en klub som min, at nå toppen.

Pers ide med at sænke priserne lidt på de sidste stadionopgraderinger kan jeg dog godt se ideen i. For der er helt sikkert en del klubber midt i feltet, som kan få det svært med at opnå de opgraderinger. Det koster alligevel 228 mio. at opgradere fra niveau 5 til 6. Ikke at det ville være umuligt at gøre for min klub, på ingen måde. Det er bare ikke en realistisk mulighed mens man er en del af toppen, hvor man faktisk kan bruge de ekstra pladser. Medmindre man har 300 mio. stående på kontoen udover spillertruppen.
Om det så faktisk er en god ide at gøre, ved jeg ikke, men det kunne måske være en interessant ide at se på, da det måske kunne hjælpe de mindre velhavende klubber et skub, uden at de rige kan drage fordel af det. Men på den anden side, så vil det heller ikke være helt fair for de klubber, som har investeret de 228 mio. i niveau 6 opgraderingerne. Det skal også tages med.

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 29. august 2020, 23:39
Alanya sagde:
Altså jeg skal bare lige forstå det korrekt.
Så problematikken omkring det, at det ikke er så attraktivt at spille med om mesterskaber (rent økonomisk i hvert fald), mener i vil blive løst ved at man belyser "vinderen" noget mere?

Jeg synes personligt ikke, at det er løsningen på problemet. Jeg er ikke imod selve forslaget, men synes ikke det løser problematikken.

Mesterskab/oprykning= Præstige, økonomisk gevinst

Sådan er det bare. De to ting hænger sammen.


Jeg forstår godt, at nogle af jer mener, at en god pengepræmie til mestrene gør, at de "gode klubber/rige klubber" bare kan slappe lidt af. Jeg er dog ikke helt enig, men det er en anden sag. Men er det så bedre at gøre som nu, hvor man ser ufattelig mange klubber, som spiller i 3-4 division, og bare træner unge spillere, for så at sælge dem videre, og derefter starte forfra? For det er der jo økonomisk meget mere gevinst i? Synes personligt at det er utrolig ærgerligt. Det skal være svært, men også utrolig attraktivt at spille med om mesterskaber og spille sig i supercuppen.


Mit forslag er, at hvis man vinder superligaen, premier league, eller hvilken liga det nu er, så får man i omegn af 5-7 mio.
Vinder man cuppen så er vi oppe på 10-12 mio.
Rykker man op fra 2. division og op i den bedste række, så burde man få 2-3 mio.
Rykker man op fra 3. division og op i 2. division, burde man få 700k-1 mio.
osv osv.

Så det er ikke fordi jeg foreslår en kæmpe ændring. Synes bare at pengepræmierne lige pt er alt alt for lave. Altså nærmest så lave, at man er fuldstændig ligeglad med dem.
Det er også ganske fint. Problemet er bare, som Sunny også nævner, at det vil skabe inflation. Priserne ville bare stige. Så selvom man har flere penge, vil man bare skulle bruge flere penge på at holde sig i toppen, og det vil sådanset gå lige op. Det er det der sker når der tilføres flere penge, det sker også ude i samfundet, og det er ikke noget der kan undgås. Medmindre der bliver tilført flere udgifter, som udligner de forøgede indtægter, eller hvis priserne bliver holdt kunstigt nede af reguleringer. Sker dette, vil det dog blive noget nemmere at være topklub, det vil blive sværere for de mindre klubber at blive topklub, og alt hvad der ligner et nogenlunde frit marked vil forsvinde. (Grundet regler for under-/overpris er markedet ikke helt frit på nuværende tidspunkt)

Aarhus (big boss) 29. august 2020, 23:41
FC Sunnyvale sagde:
Jeg er enig i at vi har alt for lidt mulighed for at vise hvad man har opnået, om det så er pokaler, stadion, sindssygt gode spillere, hvor lang tid man har spillet, trøjedesign, VIFA rang osv. (kom gerne med flere forslag)

Her den nærmeste tid vil jeg prøve at tænke mere "blær" ind i de ting vi laver fremover.

F.eks kunne vi garanteret godt finde flere steder hvor det ville give mening at vise klubbens stadions og trøjer - f.eks på kampoptakten og på loading-skærmen i kampviseren.

Federe pokaler, som varierer mellem divisioner, lande og cups kunne også være fedt. Her skulle jeg så prøve at hyre en grafiker der kunne lave en sammenhængende samling af pokaler - eller åbne for at brugerne kunne designe pokaler til spillet.

Hvis vi har alle disse pokaler, skulle der også være mulighed for at vise dem frem, f.eks noget med at man selv kan vælge at vise den eller de pokaler man er mest stolt af på klubprofilen - måske også i sidebaren her på forum.

Forum-sidebaren kunne helt sikkert også rumme andre ting.

Lidt mere lir omkring topkampe (og/eller ligaer man selv har valgt at man er interesseret i), som f.eks et live resultat-panel kunne også give mere liv i spillet. Bare ærgerligt at kampe ikke spilles i realtid, for så kunne vi have en "DONG"-lydeffekt hver gang der blev scoret i 1. division om søndagen smiley
Det kunne være rigtig fint det der, Sunny.
Ved ikke hvor legal det er (at finde inspiration hos andre), men jeg spiller også Hattrick ved siden af og der ved jeg jo også der er Hall of Fame funktionerne og andre 'blær' funktioner. Har også været inde og spille Trophymanager for lang tid tilbage og der var pokalskabet ret blær.
Det er vel ikke ulovligt og få lidt inspiration fra konkurrenterne smiley

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 30. august 2020, 09:27
Endnu en tanke..
Man kunne faktisk også give en stor bonus for oprykning til 1. division..
Og selvfølgelig ikke ved skifte fra et andet land.. Men ved oprykning efter måske
en start fra 4. division i samme liga..
Altså en STOR bonus.. Som det er irL i PL Så forstærkning var en reel mulighed !
Men så skal der også være en tilsvarende konsekvens ved nedrykning..
Det kunne eventuelt være i form af at fastholde spillerlønninger ved nedrykning i måske
2 sæsoner efterfølgende.. Så man muligvis er nød til at handle sig ud af det efterfølgende..
Selv har jeg skiftet fra en topliga til denne sæson og endte i en 3. division..
Idiot som jeg er glemte jeg at tilmelde mig den nationale cup.. (Men hvorfor sker det ikke
automatisk, så de 3% der ikke ønsker deltagelse, skal afmelde ? )
Nok om det ! Jeg mister faktisk ikke meget i tilskuerindtægt, når jeg bare husker at justere
billetprisen, Og så er vi tilbage ved billetpris og stadionudvidelse.. smiley
Se tidligere opslag.. smiley
Jeg har en kæmpe fordel i forhold til upcomming klubber.. !
Som eksempel sparer jeg 3-4 milioner ved at forlænge kontrakter til maks på seniorholdet..
Og qua min vifarank deltager jeg stadig i VMWC.. Endnu en kæmpe fordel.. !
Mvh Per


Besvar