ALT for lave præmier ved mesterskab og oprykning

Skrevet i Generelt

Bones of Thor (Thorbone) 30. august 2020, 11:42
FC Sunnyvale sagde:
Jeg er enig i at vi har alt for lidt mulighed for at vise hvad man har opnået, om det så er pokaler, stadion, sindssygt gode spillere, hvor lang tid man har spillet, trøjedesign, VIFA rang osv. (kom gerne med flere forslag)

Her den nærmeste tid vil jeg prøve at tænke mere "blær" ind i de ting vi laver fremover.

F.eks kunne vi garanteret godt finde flere steder hvor det ville give mening at vise klubbens stadions og trøjer - f.eks på kampoptakten og på loading-skærmen i kampviseren.

Federe pokaler, som varierer mellem divisioner, lande og cups kunne også være fedt. Her skulle jeg så prøve at hyre en grafiker der kunne lave en sammenhængende samling af pokaler - eller åbne for at brugerne kunne designe pokaler til spillet.

Hvis vi har alle disse pokaler, skulle der også være mulighed for at vise dem frem, f.eks noget med at man selv kan vælge at vise den eller de pokaler man er mest stolt af på klubprofilen - måske også i sidebaren her på forum.

Forum-sidebaren kunne helt sikkert også rumme andre ting.

Lidt mere lir omkring topkampe (og/eller ligaer man selv har valgt at man er interesseret i), som f.eks et live resultat-panel kunne også give mere liv i spillet. Bare ærgerligt at kampe ikke spilles i realtid, for så kunne vi have en "DONG"-lydeffekt hver gang der blev scoret i 1. division om søndagen smiley

Bones of Thor (Thorbone) 30. august 2020, 11:52
FC Sunnyvale sagde:
Jeg er enig i at vi har alt for lidt mulighed for at vise hvad man har opnået, om det så er pokaler, stadion, sindssygt gode spillere, hvor lang tid man har spillet, trøjedesign, VIFA rang osv. (kom gerne med flere forslag)

Her den nærmeste tid vil jeg prøve at tænke mere "blær" ind i de ting vi laver fremover.

F.eks kunne vi garanteret godt finde flere steder hvor det ville give mening at vise klubbens stadions og trøjer - f.eks på kampoptakten og på loading-skærmen i kampviseren.

Federe pokaler, som varierer mellem divisioner, lande og cups kunne også være fedt. Her skulle jeg så prøve at hyre en grafiker der kunne lave en sammenhængende samling af pokaler - eller åbne for at brugerne kunne designe pokaler til spillet.

Hvis vi har alle disse pokaler, skulle der også være mulighed for at vise dem frem, f.eks noget med at man selv kan vælge at vise den eller de pokaler man er mest stolt af på klubprofilen - måske også i sidebaren her på forum.

Forum-sidebaren kunne helt sikkert også rumme andre ting.

Lidt mere lir omkring topkampe (og/eller ligaer man selv har valgt at man er interesseret i), som f.eks et live resultat-panel kunne også give mere liv i spillet. Bare ærgerligt at kampe ikke spilles i realtid, for så kunne vi have en "DONG"-lydeffekt hver gang der blev scoret i 1. division om søndagen smiley
Spot on.

Højere trofæ præmier giver øget stagnation i toppen, og et historisk tilbageblik, viser at de allerbedste klubber, som behersker hele spillet incl handel, godt kan holde sig i toppen. Det er også dem som bør være der.

Man bør ikke åbne muligheden for at mere "dovne" eller mindre dygtige klubber, som ikke bruger eller behersker handelsdelen, stadig kan generere credits nok til permanent at holde andre managers fra fadet.

Fremhæv istedet præsentationen af vundne trofæer. Det bør være trofæerne som er formålet med spillet og credits som er midlerne for at opnå trofæer.


Bones of Thor (Thorbone) 30. august 2020, 12:11
Hvis man ikke har credits nok til at forstærke sit hold efter en oprykning, således at man rykker ned igen, så er det fordi man skal sørge for at have et bedre klubfundament inden man rykker op.... præcis som i den virkelige fodboldverdenen.

Man kan også vælge Haderslevmodellen.
For efterhånden mange år siden, rykkede de op i Suppen sammen med Frem. Frem købte en masse nye spillere mens Haderslev beholdt truppen og deres udgiftniveau.

Begge klubber rykkede ned med det samme, Frem var ekstra gældsat og Haderslev havde brugt opholdet til at styrke deres økonomi og stod med 2. Div stærkeste økonomi. Efter nogle år efter den model, havde de fundamentet til at blive fast klub i Suppen.

Og Frem (min favoritklub) ligger og roder rundt i ligegyldige divisioner, fordi de så opholdet i den øverste division, som en lejlighed til at øge spillerudgifterne, fremfor en mulighed for at styrke fundamentet.

Ulm Warhawks (Ulmeister) 30. august 2020, 12:48
Jeg benytter også lige tråden til et stort ønske for mobilbrugere.

Forlængelse af kontrakter!

Kan vi få nogle pile til at ændre dage ved kontrakt forlængelser? Ret besværligt at ændre ved at trække i markøren, da man bare trækker i hele skærmen. Når markøren endelig rykker sig, så springer den ofte 2-3 dage af gangen.

Alternativt en knap der sætter alle dagene til spillerens ønske (eller max hvis ønskede antal dage ikke er muligt).

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 30. august 2020, 13:20
Bones of Thor sagde:
Hvis man ikke har credits nok til at forstærke sit hold efter en oprykning, således at man rykker ned igen, så er det fordi man skal sørge for at have et bedre klubfundament inden man rykker op.... præcis som i den virkelige fodboldverdenen.

Man kan også vælge Haderslevmodellen.
For efterhånden mange år siden, rykkede de op i Suppen sammen med Frem. Frem købte en masse nye spillere mens Haderslev beholdt truppen og deres udgiftniveau.

Begge klubber rykkede ned med det samme, Frem var ekstra gældsat og Haderslev havde brugt opholdet til at styrke deres økonomi og stod med 2. Div stærkeste økonomi. Efter nogle år efter den model, havde de fundamentet til at blive fast klub i Suppen.

Og Frem (min favoritklub) ligger og roder rundt i ligegyldige divisioner, fordi de så opholdet i den øverste division, som en lejlighed til at øge spillerudgifterne, fremfor en mulighed for at styrke fundamentet.
Jeg kan sagtens følge dig..
Men en oprykning på Wman giver ikke samme muligheder..
Du får en bonus, der med det samme overtrumfes.. Af en højere
lønudgift..
Ønker du at forstærke truppen... Skal du tænke dig rigtig godt
om og forudse højere udgifter til løn og stadion-vedligeholdelse...
Jeg har det fint med at rykke op.. Men hvad med den unge klub
der gør det første gang ?
Mvh Per


Kurdistan (Stopper) 30. august 2020, 15:48
Pers LØVER sagde:
Bones of Thor sagde:
Hvis man ikke har credits nok til at forstærke sit hold efter en oprykning, således at man rykker ned igen, så er det fordi man skal sørge for at have et bedre klubfundament inden man rykker op.... præcis som i den virkelige fodboldverdenen.

Man kan også vælge Haderslevmodellen.
For efterhånden mange år siden, rykkede de op i Suppen sammen med Frem. Frem købte en masse nye spillere mens Haderslev beholdt truppen og deres udgiftniveau.

Begge klubber rykkede ned med det samme, Frem var ekstra gældsat og Haderslev havde brugt opholdet til at styrke deres økonomi og stod med 2. Div stærkeste økonomi. Efter nogle år efter den model, havde de fundamentet til at blive fast klub i Suppen.

Og Frem (min favoritklub) ligger og roder rundt i ligegyldige divisioner, fordi de så opholdet i den øverste division, som en lejlighed til at øge spillerudgifterne, fremfor en mulighed for at styrke fundamentet.
Jeg kan sagtens følge dig..
Men en oprykning på Wman giver ikke samme muligheder..
Du får en bonus, der med det samme overtrumfes.. Af en højere
lønudgift..
Ønker du at forstærke truppen... Skal du tænke dig rigtig godt
om og forudse højere udgifter til løn og stadion-vedligeholdelse...
Jeg har det fint med at rykke op.. Men hvad med den unge klub
der gør det første gang ?
Mvh Per
Præcis!
Besvar