Hvordan finder i en spillers handelsværdi?

Skrevet i Generelt

TeamTage (Tage) 4. november 2020, 22:15
OBM-Tage her :-)

Jeg oplever ofte, at managers har svært ved at finde ud af, hvad en spillers handelsværdi er....

Derved kommer disse managers ud for at blive reguleret, hvilket måske er den største frustration, når man føler, at man lige har gjort en rigtig god handel.

Derfor: Hvad vil i sætte min ACs handelsværdi til- OG HVORFOR? Især det sidste er vigtigt for at kunne hjælpe managers, der befinder sig i dette vanskelige farvand.

" https://www.virtualmanager.com/players/13808907-patrick-cavanah
Mit bud på en fair handelspris:
Begrundelse:
"
(Dette er IKKE en reklame - han er ikke - og kommer heller ikke - til salg.
Linket er udelukkende til at belyse spillets måske vanskeligste - og mest spændende - del).

Hjælp din medmanager - kom med et bud og begrund det.

På forhånd tak!

Krillox FC (Emre C) 4. november 2020, 22:33
Nu kommer jeg med min egen personlige mening. Lige nu er min strategi, at købe billigt og sælge for lidt dyrere indenfor maks 10 dage! Jeg ville nok maks byde 1,5m, som han står lige nu og prøve at sælge ham for lidt dyrere. Hvis jeg havde en langsigtet plan med spilleren ville jeg nok købe ham for ca. 2-2,5m. Nu ved jeg ikke lige hvad hans potentiale er, men det er også en afgørende faktor for hvad jeg ville smide på ham smiley

Saint Etienne (Billigste priser i spillet) 4. november 2020, 22:38
1,2-1,3 maks efter min mening, og jeg kender efterhånden markedet for lige præcis den her type spillere ret godt smiley

Men det afhænger meget af, om han bliver solgt via transferlisten eller auktion.

Gudenå FC (Blaki er god) 5. november 2020, 08:59
Hvis jeg købte ham ville det være fordi han skule spille på holdet
og jeg ille nok give mellem 1,6 og 1,9 mil.
når jeg giver gode priser er det når jeg starter ungdoms hold og finder en der lige passer ind så vil jeg godt give 6 mil mere for en spiller til 25 mil
eller hvis jeg tæt på guld pokal i 1. divi i et land hvor jeg mangler pokalen og mangler en forstærkning som der kun få af, så kan der godt komme 10 mil. oven i prisen for at få dem til at give slip på spilleren
det længe siden jeg købt for at tjene på salg, det jeg ikke god til.

Driver United (Kasper) 5. november 2020, 10:19
TeamTage sagde:
OBM-Tage her :-)

Jeg oplever ofte, at managers har svært ved at finde ud af, hvad en spillers handelsværdi er....

Derved kommer disse managers ud for at blive reguleret, hvilket måske er den største frustration, når man føler, at man lige har gjort en rigtig god handel.

Derfor: Hvad vil i sætte min ACs handelsværdi til- OG HVORFOR? Især det sidste er vigtigt for at kunne hjælpe managers, der befinder sig i dette vanskelige farvand.

" https://www.virtualmanager.com/players/13808907-patrick-cavanah
Mit bud på en fair handelspris:
Begrundelse:
"
(Dette er IKKE en reklame - han er ikke - og kommer heller ikke - til salg.
Linket er udelukkende til at belyse spillets måske vanskeligste - og mest spændende - del).

Hjælp din medmanager - kom med et bud og begrund det.

På forhånd tak!
Jeg vil ikke komme med en pris på din spiller. Men hvis jeg transferlister mine, så kigger jeg på transferlisten indenfor det område, som jeg ved min spiller ville være i, og så sætter en transferliste-pris baseret på det.

HjerneSkaderne (Carl-Hilbert Russel) 5. november 2020, 16:27
Lige præcis den slags spillere vil jeg betragte meget svær at sætte en handelsværdi på. Jeg har før købt den slags spillere fra t-liste til godt over hvad de ville normalt være gået over på auktion, da jeg ganske enkelt havde brug for en nødløsning inden for meget kort tid.

Hvis en manager blev efterreguleret fordi jeg havde brug for en panikløsning vil jeg ærligt talt blive små hidsig da det ganske enkelt ikke vil være fair for vedkommende. Jeg har råd til at snildt betale en lille mil i "overpris" hvis det redder min placering og dermed har betalt sig økonomisk en måned senere.

Udgangs punkt for mig vil være +/- 1mil af tildelt værdi og så vurdere på basis af købers situation.

TeamTage (Tage) 6. november 2020, 18:43
Mange tak for jeres input.

Handelsværdi er en dynamisk størrelse og afhænger af mange faktorer.

Som konklusion for at undgå en ærgelig pristegulering:

" Ser en pris for god ud til at være sand - så hold dig fra den".

BÅDE som køber og sælger.
Begge har et ansvar for at ramme en ok handelspris og dermed undgå en prisregulering.

/Tage.
Besvar