Hvor meget afviger talentrapporten med?

Skrevet i Generelt

Galax (Ikke aktiv hygger bare) 11. november 2020, 15:04
Kan en rapport på fx en nyoprettet spiller, der kun har trænet en gang vise formidabelt på en spiller, der i virkeligheden kun er ok, og omvendt?

FC Aquador (STOPPET) 11. november 2020, 17:01
Jeg har set enorme spiller der svinger mellem lovende til enormt.
Har aldrig set en formidabel svinge mere end til lovende/enormt. Men jeg bruger heller ikke mine spejdere så meget som jeg burde smiley

Raiders IF (slut p rut and out) 11. november 2020, 17:10
Ja, den kan......

1 træning er for lidt, havde 1 lignende for et par uger siden, som floppede fælt, men første rap. sagde formidabelt

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 11. november 2020, 17:32
Galax sagde:
Kan en rapport på fx en nyoprettet spiller, der kun har trænet en gang vise formidabelt på en spiller, der i virkeligheden kun er ok, og omvendt?
Ja det er ofte set.. Også efter mere end 1 træning.. smiley
Mvh Per

Galax (Ikke aktiv hygger bare) 11. november 2020, 17:37
Tak for svar alle sammen smiley Og jeg forstår ikke de enorme summer, som folk bruger på nyoprettede, da jeg vil mene at 80 % flopper. De burde endda ikke koste lige så meget i pris, som de næsten gør i deres bedste alder, da det tager dem 7-10 måneder at træne dem op til at de kan bruges i kampene, hvilket burde betyde at de skal være billigere?

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 11. november 2020, 18:29
Galax sagde:
Tak for svar alle sammen smiley Og jeg forstår ikke de enorme summer, som folk bruger på nyoprettede, da jeg vil mene at 80 % flopper. De burde endda ikke koste lige så meget i pris, som de næsten gør i deres bedste alder, da det tager dem 7-10 måneder at træne dem op til at de kan bruges i kampene, hvilket burde betyde at de skal være billigere?
Det kan godt være du ikke forstår det.. Men de dygtige managers på talenter
forstår det, og scorer altså kassen på det smiley
At 80 % flopper tror jeg er noget overdrevet..! Men uanset er det ikke de
rigtig dygtige potentialejægere der taber..! Men managers som dig og mig, der
jagter den store gevinst, i håb om at ramme rigtig..
Få gange lykkes det, ofte er det et flop.. Men for mig, hænger det ok sammen
jeg mister ikke det samme som jeg vinder.. Men jeg bliver ikke rig på det smiley
Mvh Per

Galax (Ikke aktiv hygger bare) 11. november 2020, 20:39
Pers LØVER sagde:
Galax sagde:
Tak for svar alle sammen smiley Og jeg forstår ikke de enorme summer, som folk bruger på nyoprettede, da jeg vil mene at 80 % flopper. De burde endda ikke koste lige så meget i pris, som de næsten gør i deres bedste alder, da det tager dem 7-10 måneder at træne dem op til at de kan bruges i kampene, hvilket burde betyde at de skal være billigere?
Det kan godt være du ikke forstår det.. Men de dygtige managers på talenter
forstår det, og scorer altså kassen på det smiley
At 80 % flopper tror jeg er noget overdrevet..! Men uanset er det ikke de
rigtig dygtige potentialejægere der taber..! Men managers som dig og mig, der
jagter den store gevinst, i håb om at ramme rigtig..
Få gange lykkes det, ofte er det et flop.. Men for mig, hænger det ok sammen
jeg mister ikke det samme som jeg vinder.. Men jeg bliver ikke rig på det smiley
Mvh Per
Jeg forstår skam godt, der er penge i det, og har selv lavet en del på dem i en periode dengang jeg var fuld aktiv smiley Men i sig selv selv giver det ikke mening og virkelig en dum investering synes jeg, hvis du køber en spiller til 16 mio. og først skal træne ham op 11-12 måneder for at kunne bruge ham, eller sælge ham igen til måske 20 mio. For mig er det tidsspild og spild af ressourcer som du binder forgæves i en spiller. Men hvis du i ny og næ spiller vman, og ikke rigtig vil bruge tid på at handle og sætte dig ind i markedet, så forstår jeg det selvfølgelig godt smiley

FC Razor (Jeppe) 12. november 2020, 10:42
Man skal aldrig stole på en rapport på en spiller der kun har 1 træning. Jeg vil altid anbefale kun at stole på rapporter når spilleren har mindst 5 træninger. Og selv der er 1 rapport langt fra nok. Samtidig skal man også lære at vurdere en træning.

Hvis man bliver god til at bruge både talentspejder samt at vurdere en træning, så kan man nærmest undgå at købe flops. Relativt tit kan jeg se at en spiller vil floppe i forhold til salgsprisen som en klub har givet for ham allerede inden spilleren får trænet 1. gang efter salget.

Især utrænede der bliver trænet på græsplæne, bliver overvurderet fordi alt for mange ikke har styr på, hvad en god træning er på især græsplæne.
Besvar