Super liga økonomi

Skrevet i Generelt

CCBK (C for the CBK) 10. januar 2021, 12:53
Hej med jer,

jeg vil bare høre, om I tror/ved, hvordan økonomien er for klubber i den bedste liga. At være i den bedste liga er dyrt, da spillerne skal have meget løn, en god træner, og er meget dyre. Derfor vil jeg høre, om det rent økonomisk overhovedet kan betale sig at være i den bedste liga? Man kommer nemt til at bruge 10 millioner på en 29 årig, der så spiller der i små 5 måneder, før han skal udskiftes således man igen skal bruge yderligere 10 millioner på en ny spiller. I samme periode har han skulle have cirka 3mill i løn. Ganger vi op bliver det til cirka 145 mill på 5 måneder. I samme periode siger min erfaring, at klubben har fået cirka 7*20 mill i billet indtægter, således vi lander på cirka 140 mill. Altså rundt regnet et lille tab, der nok er grundet en meget store usikkerhed i min udregning, men ikke desto mindre ligner det ikke, at det er særlig rentabelt at være en top klub, og har man planer om at udbygge træningsanlæg eller stadion, må dette siges at være svært.

Jeg vil dog gerne høre jeres take på sagen smiley

Academie de Depardieu (Interesseret i en spiller - Skriv) 10. januar 2021, 13:30
Jeg havde et eksperiment kørende hvor jeg ville teste økonomien.
Jeg købe de bedste 30 årige jeg kunne finde til 5-7 million kroner - når de kom under 80 i vurdering solgte jeg dem for at købe en ny.

Det kunne løbe rundt med et mindre overskud - man var i midten/bunden af 1 division og vandt en enkelt pokal titel og kom i flere finaler og semifinaler

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 10. januar 2021, 13:38
CCBK sagde:
Hej med jer,

jeg vil bare høre, om I tror/ved, hvordan økonomien er for klubber i den bedste liga. At være i den bedste liga er dyrt, da spillerne skal have meget løn, en god træner, og er meget dyre. Derfor vil jeg høre, om det rent økonomisk overhovedet kan betale sig at være i den bedste liga? Man kommer nemt til at bruge 10 millioner på en 29 årig, der så spiller der i små 5 måneder, før han skal udskiftes således man igen skal bruge yderligere 10 millioner på en ny spiller. I samme periode har han skulle have cirka 3mill i løn. Ganger vi op bliver det til cirka 145 mill på 5 måneder. I samme periode siger min erfaring, at klubben har fået cirka 7*20 mill i billet indtægter, således vi lander på cirka 140 mill. Altså rundt regnet et lille tab, der nok er grundet en meget store usikkerhed i min udregning, men ikke desto mindre ligner det ikke, at det er særlig rentabelt at være en top klub, og har man planer om at udbygge træningsanlæg eller stadion, må dette siges at være svært.

Jeg vil dog gerne høre jeres take på sagen smiley
Jeg mener godt det kan løbe rundt med et større overskud.. Men det er ikke
for alle og enhver.. !
Det kræver de bedste spillere, og en stor indsigt i markedet.. Så du får købt
de bedste spillere og erstattet dem igen på det rigtige tidspunkt..
Og så skal du vinde noget hver uge.. Alt dette kan de dygtige topmanagers
men min tanke er at det ikke er muligt at købe et hold for 300.000.000 og så
få det til at give overskud over 8 sæsoner, fra den ene dag til den anden..
Eller noget smiley
Mine tanker..
Mvh Per

CCBK (C for the CBK) 10. januar 2021, 13:47
Tak for svar gutter.

Hej Per, jeg tænker måske også mere et midter-bund hold smiley

Minnesota Wild (Hele første holdet til salg) 10. januar 2021, 13:54
CCBK sagde:
Hej med jer,

jeg vil bare høre, om I tror/ved, hvordan økonomien er for klubber i den bedste liga. At være i den bedste liga er dyrt, da spillerne skal have meget løn, en god træner, og er meget dyre. Derfor vil jeg høre, om det rent økonomisk overhovedet kan betale sig at være i den bedste liga? Man kommer nemt til at bruge 10 millioner på en 29 årig, der så spiller der i små 5 måneder, før han skal udskiftes således man igen skal bruge yderligere 10 millioner på en ny spiller. I samme periode har han skulle have cirka 3mill i løn. Ganger vi op bliver det til cirka 145 mill på 5 måneder. I samme periode siger min erfaring, at klubben har fået cirka 7*20 mill i billet indtægter, således vi lander på cirka 140 mill. Altså rundt regnet et lille tab, der nok er grundet en meget store usikkerhed i min udregning, men ikke desto mindre ligner det ikke, at det er særlig rentabelt at være en top klub, og har man planer om at udbygge træningsanlæg eller stadion, må dette siges at være svært.

Jeg vil dog gerne høre jeres take på sagen smiley
Hej CCBK,

Prøver selv at komme op i 1 divi, for at se hvad jeg kan få i indtægter.

Har lige et spørgsmål til dig.
Kan se du har næsten fuld hus i alle hjemmebane kampe, er der en grund til din billetpris eller smiley?

- Nick

CCBK (C for the CBK) 10. januar 2021, 14:09
Hhhmmm,

syntes typisk at udregneren viser, at det største gennemsnit findes ved billetpris 6, men jeg skal nok snart have sat den op til 7, da jeg aldrig har haft flere fans smiley

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 10. januar 2021, 14:13
CCBK sagde:
Hhhmmm,

syntes typisk at udregneren viser, at det største gennemsnit findes ved billetpris 6, men jeg skal nok snart have sat den op til 7, da jeg aldrig har haft flere fans smiley
Du kan se det ved at gå ind på kommende kampe smiley

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 10. januar 2021, 14:17
CCBK sagde:
Tak for svar gutter.

Hej Per, jeg tænker måske også mere et midter-bund hold smiley
Det tror jeg egentligt også jeg svarede på.. smiley
Men det ligger måske lidt for meget mellem linierne, kan jeg godt selv sesmiley
Det er rigtig svært, er min egen erfaring, de gange jeg har spillet med..
Jeg har vundet meget, men det har kostet credits.. Og efter en del sæsoner
har jeg måtte opgive det smiley
Mvh Per

PAN united (PANIL) 10. januar 2021, 18:51
Efter flere perioder i den bedste række, både med perioder i top 100, top 50 og top 5, så er min umiddelbare vurdering, at du taber penge, hvis du ikke får handlet lidt ved siden af eller solgt dine spillere i god tid(senest en uges tid efter de fylder 30). :-)

Afskrivningerne på top-spillere er simpelthen for store i forhold til, hvad du hiver hjem i entreindtægter, sponsor og præmiepenge.

Hvis du vil ligge i midten, er det nok nemmere at holde økonomien i balance, da man ofte kan finde spillerne på auktion og der er et større udbud af spillere på det niveau - Personligt ville jeg enten af 2 hold af 11 eller et hold på 14, så man kan have alle spillere t-listet og dermed tjene nogle ekstra credits hver uge.

Angående din udregning af løn er 3 millioner nok lige i underkanten på 5 måneder, da lønnen er nok lidt dyrere end 20.000 pr. spiller pr. dag, hvis du ligger omkring top 80-100 på vifarank :-)

Uncharted FC (GAME OVER) 10. januar 2021, 19:26
Her er mit regnskab over min lille tur i toppen af ligaerne:


Det skal dog også lige nævnes, at der er taget "bedrifts-indtægter" med i regnskabet, så hvis man allerede har fået bedrifterne tidligere, skal disse ikke medregnes.

Edit: uden at vinde titler, vel at mærke. -og uden transferhistorik.
Besvar