Super liga økonomi

Skrevet i Generelt

PAN united (PANIL) 10. januar 2021, 19:48
Tak for dit lille regnskab, hvilket i øvrigt er et flot resultat :-)
- Synes dog salgsprisen af Keeper og AC umiddelbart giver et misvisende billede, da du højst sandsynligt har købt dem ret tidligt i karrieren med sådan en værdistigning :-)

Uncharted FC (GAME OVER) 10. januar 2021, 19:51
PAN united sagde:
Tak for dit lille regnskab, hvilket i øvrigt er et flot resultat :-)
- Synes dog salgsprisen af Keeper og AC umiddelbart giver et misvisende billede, da du højst sandsynligt har købt dem ret tidligt i karrieren med sådan en værdistigning :-)
Ja ok - det skal nok også lige nævnes, at spillerne var trænet op fra bunden. smiley

Edit: Men jeg har jo alligevel på 12 sæsoner tjent et overskud på over 142 mio. Alle faciliteter skal dog også hertil være i top.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 11. januar 2021, 17:26
Uncharted FC sagde:
PAN united sagde:
Tak for dit lille regnskab, hvilket i øvrigt er et flot resultat :-)
- Synes dog salgsprisen af Keeper og AC umiddelbart giver et misvisende billede, da du højst sandsynligt har købt dem ret tidligt i karrieren med sådan en værdistigning :-)
Ja ok - det skal nok også lige nævnes, at spillerne var trænet op fra bunden. smiley

Edit: Men jeg har jo alligevel på 12 sæsoner tjent et overskud på over 142 mio. Alle faciliteter skal dog også hertil være i top.
Super flot regnskab..142 millioner smiley Thumbs up
Hvad betaler du i løn ?

Ulm Warhawks (Ulmeister) 11. januar 2021, 21:21
Det er nemt at tjene penge, hvis du gør som Uncharted. Årsagen er, at du tjener penge mange sæsoner inden, at du skal afskrive på spillerne. Som det er nemt, så tjener han endda på nogle spillere.

Jeg har i lang tid spillet med helt fremme ved at købe spillere om 27-29 årig og sælge, når de blev for dårlige - typisk 31-32 årig.

Spillerne tabte typisk 6-8 millioner pr måned, når jeg sammenlignede købspris med salgspris. Derudover var der lønudgifter. Jeg har tabt penge på seniorholdet i både 2019 og 2020. I 2020 kørte klubben med overskud, men dette var takket være ungdomsholdet og værditilvækst på de unge. Dette var sværere inden ungdomshold, da talenter allerede slut 15 år begyndte at kræve mere end 5000c i løn pr dag, og måske 15.000-c som 17 årig.

Hvis du bare vil spille i bedste række, så kan du sagtens gøre det med overskud ved at købe 26-28 årige og sælge som 32-33 årige. Du skal bare have et stadion af en vis størrelse.

Pahl IF (Kasper) 11. januar 2021, 22:14
Jeg har set managers som køber utrolig gamle men billige spillere som kun har en samlet spillerværdi på 40-50 millioner for hele senior truppen som samtidig ligger i den øvre halvdel i Superligaen. Nogle af de managers har en vifarank på 100 eller under. Hvis man kører den taktik tror jeg faktisk det er muligt at få et godt overskud hver uge. Risikoen er dog at de går på pension og der skal hentes nye spillere ret ofte, men hvis man så sørger for at de altid har 20-21 dages kontrakt tror jeg godt det kan køre rundt med overskud hvis ens stadion er stort nok.
Besvar