Stående bud - debat.

Skrevet i Generelt

Skanderborg GF (Leonhard) 16. marts 2021, 21:01
Los Vikingos sagde:
I princippet kan jeg logge ind tirsdag, sende mine spejdere afsted finde en masse spillere med godt pot, smide et stående bud og derefter logge ud.

Så logger jeg ind søndag og har vundet auktionen på 5 spillere. Det giver jo ingen mening....
Hvis man vinder en auktion, er der 2 muligheder. Enten har man været bedre end alle andre klubber til at vurdere, hvor god en spiller er, og hvor meget han kan blive værd. Eller også har man overvurderet en spiller, betalt "overpris" og gjort en dårlig handel. Det nye system vil forsat belønne de managers, der er dygtige og gør deres forarbejde, ved at de får spillere til gode priser uden at betale for meget.

Husk på, man tjener altså ikke credits ved bare at eje 42 15-årige, man har købt for 50 mio. Man tjener kun credits ved at have gjort en god handel og derefter træne dem op, så de sikrer entreindtægter eller ved at sælge dem videre til en højere pris.

Benløse Forever (The Disco guy) 16. marts 2021, 21:14
Skanderborg GF sagde:
Los Vikingos sagde:
I princippet kan jeg logge ind tirsdag, sende mine spejdere afsted finde en masse spillere med godt pot, smide et stående bud og derefter logge ud.

Så logger jeg ind søndag og har vundet auktionen på 5 spillere. Det giver jo ingen mening....
Hvis man vinder en auktion, er der 2 muligheder. Enten har man været bedre end alle andre klubber til at vurdere, hvor god en spiller er, og hvor meget han kan blive værd. Eller også har man overvurderet en spiller, betalt "overpris" og gjort en dårlig handel. Det nye system vil forsat belønne de managers, der er dygtige og gør deres forarbejde, ved at de får spillere til gode priser uden at betale for meget.

Husk på, man tjener altså ikke credits ved bare at eje 42 15-årige, man har købt for 50 mio. Man tjener kun credits ved at have gjort en god handel og derefter træne dem op, så de sikrer entreindtægter eller ved at sælge dem videre til en højere pris.
det bliver da klart sværere at lave en god handel,uanset om det er fornuftig eller enormt pontialle da alle klubber bare kan byde på 50 spillere de har spejdet, og priserne bliver klart højere på spillere med pontialle, og dermed svært at købe billigt og sælge dyrt da der ligger mange stående bud på 1 spiller, og dermed vil klubber byde mere på spillerne hvis de ikke er online

Los Vikingos (Søger talenter) 16. marts 2021, 21:17
Benløse Forever sagde:
Skanderborg GF sagde:
Los Vikingos sagde:
I princippet kan jeg logge ind tirsdag, sende mine spejdere afsted finde en masse spillere med godt pot, smide et stående bud og derefter logge ud.

Så logger jeg ind søndag og har vundet auktionen på 5 spillere. Det giver jo ingen mening....
Hvis man vinder en auktion, er der 2 muligheder. Enten har man været bedre end alle andre klubber til at vurdere, hvor god en spiller er, og hvor meget han kan blive værd. Eller også har man overvurderet en spiller, betalt "overpris" og gjort en dårlig handel. Det nye system vil forsat belønne de managers, der er dygtige og gør deres forarbejde, ved at de får spillere til gode priser uden at betale for meget.

Husk på, man tjener altså ikke credits ved bare at eje 42 15-årige, man har købt for 50 mio. Man tjener kun credits ved at have gjort en god handel og derefter træne dem op, så de sikrer entreindtægter eller ved at sælge dem videre til en højere pris.
det bliver da klart sværere at lave en god handel,uanset om det er fornuftig eller enormt pontialle da alle klubber bare kan byde på 50 spillere de har spejdet, og priserne bliver klart højere på spillere med pontialle, og dermed svært at købe billigt og sælge dyrt da der ligger mange stående bud på 1 spiller, før var der kun 1 klub der accepterres og de andre forsvandt
+1

Zimbabwe Rangers (UNGDOMSQUAD VINDER) 16. marts 2021, 21:39
Los Vikingos sagde:
Benløse Forever sagde:
Skanderborg GF sagde:
Los Vikingos sagde:
I princippet kan jeg logge ind tirsdag, sende mine spejdere afsted finde en masse spillere med godt pot, smide et stående bud og derefter logge ud.

Så logger jeg ind søndag og har vundet auktionen på 5 spillere. Det giver jo ingen mening....
Hvis man vinder en auktion, er der 2 muligheder. Enten har man været bedre end alle andre klubber til at vurdere, hvor god en spiller er, og hvor meget han kan blive værd. Eller også har man overvurderet en spiller, betalt "overpris" og gjort en dårlig handel. Det nye system vil forsat belønne de managers, der er dygtige og gør deres forarbejde, ved at de får spillere til gode priser uden at betale for meget.

Husk på, man tjener altså ikke credits ved bare at eje 42 15-årige, man har købt for 50 mio. Man tjener kun credits ved at have gjort en god handel og derefter træne dem op, så de sikrer entreindtægter eller ved at sælge dem videre til en højere pris.
det bliver da klart sværere at lave en god handel,uanset om det er fornuftig eller enormt pontialle da alle klubber bare kan byde på 50 spillere de har spejdet, og priserne bliver klart højere på spillere med pontialle, og dermed svært at købe billigt og sælge dyrt da der ligger mange stående bud på 1 spiller, før var der kun 1 klub der accepterres og de andre forsvandt
+1
Ud fra den her tese, så bliver der antaget at alle klubber, store til små, kommer til at benytte sig af den nye funktion, og det tror jeg personligt slet ikke kommer til at ske. Managers med bare en smule forstand på spillet, ved godt at det er alt for risikabelt at have stående bud på en masse spillere bare for at ''sikre'' sig dem. Due diligence er stadig et vigtig aspekt i spillet - uagtet om man er en stor eller lille klub. Risikoen ved at byde ''blindt'' på spillere er alt for risikabelt i mine øjne. Jeg kan sagtens forstå argumentet, men jeg tror slet ikke at det bliver aktuelt, og at det får den store indflydelse, som der nu engang frygtes.

Skanderborg GF (Leonhard) 16. marts 2021, 21:41
Benløse Forever sagde:
det bliver da klart sværere at lave en god handel,uanset om det er fornuftig eller enormt pontialle da alle klubber bare kan byde på 50 spillere de har spejdet, og priserne bliver klart højere på spillere med pontialle, og dermed svært at købe billigt og sælge dyrt da der ligger mange stående bud på 1 spiller, og dermed vil klubber byde mere på spillerne hvis de ikke er online
Det bliver sværere at udnytte nye klubbers uvidenhed til at købe toptalenter billigt. Men at lave gode handler med og mod ligeværdige klubber vil være akkurat lige så svært som tidligere.

The New Champion (Daniel) 17. marts 2021, 08:11
Har ikke læst alle 10 sider igennnem med kommentar må jeg indrømme så håber ikke jeg gentager for meget af det som er skrevet.

Men som jeg ser det er det her en fantastisk tiltag i spillet, her tænker jeg for alle klubber, i alle størrelser. At unge talenter bliver solgt til en fair pris kan jeg kun se som en god ting. Før i tiden blev de nyeste og knapt så erfarne managere til tider "snydt" med den pris de fik for et fornuftigt/lovende talent. Her tænker jeg det er de mindre store / mellem store klubber der kan drage fordel af at have et stående bud på et par millioner.
- Jeg ved godt at nu tjener den mindre store / mellem store klub ikke de samme millioner på et hurtigt salg, men tilgengæld så får sælger klubben faktisk en fair pris for deres spillere.

Angående de helt stores klubber og deres "fordel", så vil jeg da mene at det her kan risikere at nogen af de med størst potentiale kan ende i en højere pris end tidligere, da der er ret mange klubber med rigtig store lommer, og laver de et stående bud på de samme talenter så vil prisen ligge meget højt.

Derudover kan de fleste af de helt store klubber ikke "tømme" markedet for enorme talenter, da den samme klub ikke har pladser til at lave så mange stående bud (altså aktivt) da klubberne oftest er forholdsvis fulgte med spillere.

Personligt ser jeg det her som et win/win, da jeg tror det vil balancere priserne mere end de har været tidligere.

The Invincibles (Don Ø) 17. marts 2021, 10:45
Spændende og fedt med nye tiltag - det har igennem mange år været savnet med nyt tilføjelser og potentielle ændringer i spillet! - Så jeg er positivt stemt.

Som jeg læser debatten - Så handler den primært om problematikken ved et nu potentielt mere jævnt og retfærdigt auktion- og transfersystem. Eftersom man må antage, at flere handler hos især de unge stortalenter kommer til at foregå tættere på den aktuelle markedspris- fremfor 15-minutters auktioner som kan resultere i handler som ligger langt under den generelle markedsvurdering.

Om det er at ødelægge charmen og sjælen i noget af vman - tja det kan være svært at vurdere og er der sikkert delte meninger om.

Personligt har jeg til tider følt, at vman minder mere om et aktiespil, omhandlende hvem der laver de bedste handler og sælger videre på rette tidspunkter frem for selve managerdelen. Selvfølgelig giver det mening at man kan tjene på godt købmandsskab i et managerspil - men spørgsmålet er måske hvor meget delen bør fylde - kontra andre elementer i spillet? Igen kommer vi tilbage til charmen og sjælen i spillet - da det vel netop også er en del mange af os sætter pris på. smiley

I know det er kontroversielt at sige - og jeg ved ikke om det overhovedet er et problem at spillet er opbygget sådan - men vil man frem herinde så er vejen nærmest "kun" at lave positive tal på markedet(hvilket i øvrigt er ret så nemt) - sportslig, sponsor osv. kan ikke gøre det for en.... En marginalisering af dette ville give et på mange måder anderledes spil.

Benløse Forever (The Disco guy) 18. marts 2021, 14:31
Skanderborg GF sagde:
Benløse Forever sagde:
det bliver da klart sværere at lave en god handel,uanset om det er fornuftig eller enormt pontialle da alle klubber bare kan byde på 50 spillere de har spejdet, og priserne bliver klart højere på spillere med pontialle, og dermed svært at købe billigt og sælge dyrt da der ligger mange stående bud på 1 spiller, og dermed vil klubber byde mere på spillerne hvis de ikke er online
Det bliver sværere at udnytte nye klubbers uvidenhed til at købe toptalenter billigt. Men at lave gode handler med og mod ligeværdige klubber vil være akkurat lige så svært som tidligere.
Man kunne bare lave at alle nye 15 årige, skulle på 24 timers auktion inden de bliver solgt, så bliver ingen nye klubber snydt, hvis det er der skoen trykker
Besvar