Sponsor

Skrevet i Generelt

Ulm Warhawks (Ulmeister) 16. maj 2021, 10:15
Sponsorsystemet er for tilfældigt og uigennemskueligt - især for nye klubber.

Denne del af spillet burde laves om, så alle er sikret et sponsorat i en eller anden form.

En mulighed kunne være, at alle klubber hver søndag får tildelt 5 muligheder, som de kan vælge i mellem. Det kunne være fx en med et grundbeløb, et kombineret grundbeløb og bonusbeløb ud fra forventet placering i ligaen samt tre med bonusbeløb ud fra forventet placering i ligaen. De tre med bonusbeløb med forskellige beløb og placering, alt efter om man under- / overpræsterer eller ender som forventet.

Ulempen er, at alle skal ind søndag aften for at vælge deres tilbud...

Ulm Warhawks (Ulmeister) 16. maj 2021, 10:17
Pers LØVER sagde:
City of Liverpool FC sagde:
Spændende læsning - men der må da være en form for grund model i udregning. ?
Det er den du ser i første indlæg..
5 x vifapoint og 10 x supportere efter turneringsafslutning..
Men den holder ofte ikke...
Så er der jo ikke en grundmodel til, hvordan sponsorater udregnes. Det er bare en gammel formel, som nogen ofte fik godkendt. Men i takt med der er kommet flere klubber de seneste par år, så er der flere ansøgere til sponsorater. Derfor begynder folk at få afslag på den ellers tidligere "sikre formel" smiley

Loyals (VMEnhancer) 16. maj 2021, 10:24
Ulm Warhawks sagde:
Pers LØVER sagde:
City of Liverpool FC sagde:
Spændende læsning - men der må da være en form for grund model i udregning. ?
Det er den du ser i første indlæg..
5 x vifapoint og 10 x supportere efter turneringsafslutning..
Men den holder ofte ikke...
Så er der jo ikke en grundmodel til, hvordan sponsorater udregnes. Det er bare en gammel formel, som nogen ofte fik godkendt. Men i takt med der er kommet flere klubber de seneste par år, så er der flere ansøgere til sponsorater. Derfor begynder folk at få afslag på den ellers tidligere "sikre formel" smiley
Det er helt naturligt at dette ikke virker i relativt mange tilfælde, idet 'modellen' som figurer på de engelske fora arbejder med 3x og 5x, hvilket betyder at klubber som benytter den model altid vil underbyde de som benytter 5x/10x. Årsagen til den alligevel virker oftest er den tilfældighed som er bygget ind i sponsorerne i form af deres budget og hvordan de beregner "eksponering" i forhold til sponsoratets størrelse.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 16. maj 2021, 10:25
Ulm Warhawks sagde:
Pers LØVER sagde:
City of Liverpool FC sagde:
Spændende læsning - men der må da være en form for grund model i udregning. ?
Det er den du ser i første indlæg..
5 x vifapoint og 10 x supportere efter turneringsafslutning..
Men den holder ofte ikke...
Så er der jo ikke en grundmodel til, hvordan sponsorater udregnes. Det er bare en gammel formel, som nogen ofte fik godkendt. Men i takt med der er kommet flere klubber de seneste par år, så er der flere ansøgere til sponsorater. Derfor begynder folk at få afslag på den ellers tidligere "sikre formel" smiley
Jeg er enig.. Også derfor jeg skriver at den er usikker, og at der bør søges over
hele paletten.. Men det er det nærmeste der er af en grundformel, og bør tages
med når der ansøges.. Som en af 5 ansøgninger.. Den bliver trodsalt stadig ofte
godtaget hvis andet glipper smiley

Global (Peter Hyballa) 16. maj 2021, 17:24
update. Har prøvet det med at søge højre beløb i bonus og kun 1 i grundbeløb, status er at jeg for 5 uge i streg går uden spons smiley

Nordisk Idrætslaug (Poala) 16. maj 2021, 18:07
Sjovt, jeg har for første gang prøvet at gå efter bonusbeløb.

Skød både i øst og vest og fik grundbeløb 1 credit, bonus (1) 400.000 credits.

Gik fra 22.000 grundbeløb, 0 i bonusbeløb smiley


Måske skal du søge med en større spændvidde og så bruge det som pejlemærke for følgende ansøgninger. Du må have søgt ret højt. Jeg søgte selv ned til 50k, for at få en føling.

Global (Peter Hyballa) 16. maj 2021, 18:10
Nordisk Sportsforening sagde:
Sjovt, jeg har for første gang prøvet at gå efter bonusbeløb.

Skød både i øst og vest og fik grundbeløb 1 credit, bonus (1) 400.000 credits.

Gik fra 22.000 grundbeløb, 0 i bonusbeløb smiley


Måske skal du søge med en større spændvidde og så bruge det som pejlemærke for følgende ansøgninger. Du må have søgt ret højt. Jeg søgte selv ned til 50k, for at få en føling.
Jeg har før hen haft succes med 1 grund og 350000 i bonus,
Da det stoppede med at virke gik jeg ned på 200000 og det er nu stoppet med at virke også.

Jeg har en ven, som nu er stoppet, men han fik op til 3500000 en enkelt gang hvilket jeg finder fuldstændig grotesk

Nordisk Idrætslaug (Poala) 16. maj 2021, 18:22
Vildt nok, du har ellers en markant højere Vifarank end jeg.

Måske ungdomsholdet spiller ind på en måde, ellers virker det næsten for tilfældigt!

Global (Peter Hyballa) 16. maj 2021, 18:24
Nordisk Sportsforening sagde:
Vildt nok, du har ellers en markant højere Vifarank end jeg.

Måske ungdomsholdet spiller ind på en måde, ellers virker det næsten for tilfældigt!
er også ved at være godt træt af det

Nordisk Idrætslaug (Poala) 16. maj 2021, 18:26
https://www.virtualmanager.com/frequent_problems/37?query=sponsor

"Kræver du for meget i forhold til hvad andre klubber har krævet i deres ansøgninger, vil sponsoren afvise din ansøgning.

Eksempel: Klub A med 1000 vifapoint sender en ansøgning på 1000 Credits. Klub B med 2000 vifapoint sender også en ansøgning på 1000 Credits. Sponsoren vælger Klub B's ansøgning da han her får større eksponering (højere vifapoint) pr. Credits han skal investere."

Det må enten være ungdomshold, eller at der er nogle kasser hvor forskellige Vifarank-værdier bliver grupperet sammen. Fordi jeg så er i en gruppe med færre (eller lavere) ansøgninger, så er der flere penge af give af til mig. Det ville i hvert fald give mening at folk med højere Vifarank er aktive i flere dele af spillet.

Det er mine bud. Ellers er det tilfældigheder smiley
Besvar