Tilbyde 5 ungdomsspillere

Skrevet i Generelt

Nordisk Idrætslaug (Poala) 23. maj 2021, 18:29
Afklaringen er der allerede. smiley En modydelse er "noget der ydes som gengæld for noget andet".

https://sproget.dk/lookup?SearchableText=modydelse
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=modydelse

Klubben der bytter utrænede væk har en fortjeneste i form af en træner. smiley

Det eneste der, for mig at se, kan være tvivl om, er hvad handlinger refererer til i "Handlinger der kræver en modydelse foretages på egen risiko". Jeg læser det som handler der inkluderer flere spillere, hvor hver enkelt ikke handles for sin reelle værdi, fx grupperabat, eller hvis størstedelen af det aftalte beløb handles på en af flere spillere.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 23. maj 2021, 18:42
Nordisk Sportsforening sagde:
Afklaringen er der allerede. smiley En modydelse er "noget der ydes som gengæld for noget andet".

https://sproget.dk/lookup?SearchableText=modydelse
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=modydelse

Klubben der bytter utrænede væk har en fortjeneste i form af en træner. smiley

Det eneste der, for mig at se, kan være tvivl om, er hvad handlinger refererer til i "Handlinger der kræver en modydelse foretages på egen risiko". Jeg læser det som handler der inkluderer flere spillere, hvor hver enkelt ikke handles for sin reelle værdi, fx grupperabat, eller hvis størstedelen af det aftalte beløb handles på en af flere spillere.
Det er vist en reference til at tilbyde licens eller en betaling, for logo og banner
som ikke giver en fordel i spillet, men er ren kosmetik.. !
Men jeg har altså ikke nærlæst manualen for nylig, og vil ikke fortsætte med
at forsvare at det er ok at tilbyde 5 utrænede for en henvisning til en 20x20
træner.. Og om det er rigtigt/forkert vil jeg heller ikke vurdere! Det Jeg skriver
er at det udfra min erfaring er at det er normen og accepteret..
Mvh Per

Nordisk Idrætslaug (Poala) 23. maj 2021, 18:59
Det har du ret i, det er mig der ikke kan læse smiley

Jeg har heller ikke rigtig nogen holdning til om det er forkert eller ej at bytte trænere for utrænede - men det er meget skægt at nærlæse reglerne. Og jeg synes de er helt klare på det punkt smiley

Aarhus (big boss) 23. maj 2021, 23:24
Jeg har faktisk haft kontaktet en admin vedr. samme for et år siden. Der var det ikke noget problem. Jeg refererede netop til den artikel smiley

Aarhus (big boss) 23. maj 2021, 23:25
Hejsa.

Ud fra reglerne der vil jeg ikke mene, at dette er imod reglementet. Paragraf 3.4. så siger den følgende:

§3.4 Valuta
Det er ikke tilladt at sælge spillere for værdier fra den virkelige verden. Ligeledes er det forbudt at sælge Virtual Manager værdier for virkelige penge. Handlinger der kræver en modydelse foretages på egen risiko. Dette omfatter licens/klip for logo, licens/klip for banner. At kræve en modydelse for personale, utrænede, hjælp til spillet eller lignende er ikke tilladt.

Jeg har markeret de relevante dele med fed.

Men det er ikke unormalt at man får hjælp til at finde personale, hvilket tråden også er et bevis på, og det er heller ikke unormalt, at der er nogle der af og til giver lidt utrænede væk til andre. For han kræver lige så meget personale, som alle de andre i tråden. Han vælger bare at tilbyde en ungdomsspiller til den der vil hjælpe.
Hvis det havde været penge, havde det været en anden sag, men når det kun er en utrænet, så er det ikke imod reglementet.

Til gengæld hvis han havde skrevet at han krævede utrænede for at finde personale til andre, så havde det været en anden sag.

---------

Ovenstående var det svar jeg fik. Så der er grønt lys.

Nordisk Idrætslaug (Poala) 24. maj 2021, 16:37
Hvad havde han highlighted? Reglerne skal vel omskrives hvis det er tilladt, for det er ikke hvad der står smiley

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 24. maj 2021, 16:58
Nordisk Sportsforening sagde:
Hvad havde han highlighted? Reglerne skal vel omskrives hvis det er tilladt, for det er ikke hvad der står smiley
Mon ikke det som er highlighted er klippet ind her..
Det er ikke tilladt at forlange utrænede ifølge teksten
men der står ingen steder at det er forbudt at tilbyde
utrænede..
Det er vist det der er teksten..
Og det er vel også det der uddybes efterfølgende ?

Aarhus (big boss) 24. maj 2021, 17:05
Nordisk Sportsforening sagde:
Hvad havde han highlighted? Reglerne skal vel omskrives hvis det er tilladt, for det er ikke hvad der står smiley
Næh, men det er en admin som har givet grønt lys for det. Var også selv chokeret da jeg så folk gøre det over forum osv. Men det er skam tilladt.smiley

KBHAVANA CF (Tak for denne gang) 25. maj 2021, 10:22
Thorshammer United sagde:
KBHAVANA CF sagde:
Thorshammer United sagde:
KBHAVANA CF sagde:
Må man tilbyde 5 ungdoms spillere for 1 20-20-20 træner?
Kun, hvis det ikke bliver opdaget smiley

3.4. Valuta
Det er ikke tilladt at sælge spillere for værdier fra den virkelige verden. Ligeledes er det forbudt at sælge Virtual Manager værdier for virkelige penge. Handlinger der kræver en modydelse foretages på egen risiko. Dette omfatter licens/klip for logo, licens/klip for banner. At kræve en modydelse for personale, utrænede, hjælp til spillet eller lignende er ikke tilladt.
Det falder ikke i samme kategori. Som jeg forstår det: Du må gerne give mig 5 utrænede for 1 20-20-20 træner, men ikke 5 utrænede for 100 kr.
Som jeg skriver med sort, du må ikke tilbyde (d.s.s. kræve) en modydelse (20-20-20 træner) for utrænede (5 ungdomsspillere).

Derudover, der er 89 styk 202020 trænere i VMAN, hvem i alverden vil afgive for 5 utrænede? Det skal mindst koste 50 utrænede.
Nu var spørgsmålet ikke om hvor mange utrænede der skal gives for en 202020 træner, men mere om man overhovedet må ifht. reglerne. Kunne også have spurgt: Må man give utrænede for en 202020 træner.
Besvar