Spillers roller i løbet af en kamp

Skrevet i Generelt

f c funny (Jesper Bech Elverdal) 17. december 2021, 18:52
Hej derude, først og fremmest er jeg meget interesseret i at høre hvad folk bruger af formation til deres kampe, og hvad i føler er den mest succesfulde af slagsen og hvorfor?


Jeg har også et opfølgende spørgsmål til dette:
Hvilke positioner spiller en rolle i kamp-simulationen i de respektive scenarier? offensiv simulering (et angreb) defensiv sim (en forsvars situation) og det opbyggende spil ( det der foregår udelukkende på midtbanen).
Er det kun ens angribere der er med i et angreb eller kan den offensive midt og højre/venstre midt også tælle med i målscoringerne? Og den anden vej rundt, er det kun forsvars spillerne og målmanden der forsvare målet, eller er den defensive midt samt højre/venstre midt også med nede og forsvare?

I så fald det er sådan, kan det endda så også forekomme at din venstre back forvandler sig til prime Roberto Carlos og jerner den langt op i hjørnet fra ydersiden af feltet, eller holder han sig udelukkende nede sammen med de centrale forsvars spillere og målmanden og venter på en defensiv aktion skal ske i kampmoteren?

Håber nogen kan bringe noget lys på sagen, da det har været en undring fra min side af længe, på forhånd tak for svar.
God jul til jer alle

Ulm Warhawks (Ulmeister) 17. december 2021, 23:02
Pt en mærkelig form for 3-4-3. Tidligere har jeg også spillet 4-3-3. Foretrækker 3 angribere og minimum 3 midtbanespillere. Hele holdet tildeles en straf, hvis man ikke har 3 midtbanespillere i opstillingen.

Forsvar og midtbane har betydning i defensiven og angreb og midtbane i offensiven. Jeg har ikke lagt mærke til en angriber, der hjælper i defensiven eller omvendt.

Min gamle venstre back scorede et mål i sine ca 2000 kampe. Så der er ikke meget Roberto Carlos over det. Lur mig om han ikke scorede på frispark, straffespark eller efter han blev skiftet ind i angrebet pga en skade.

Det er sjældent andet end angribere og offensiv midtbane scorer, og derfor træner jeg mine øvrige midtbanespillere meget begrænset i afslutning.

f c funny (Jesper Bech Elverdal) 18. december 2021, 13:39
Stærkt, tak for svar
Besvar