VM Awards: Hva så nu?

Skrevet i Generelt

Brutale Rekrutter (Masser af T - WK på lager - Byd) 31. december 2021, 13:58
Hej Alle,

Puha, så sluttede farcen, som dette års Vman Awards må siges, at have udviklet sig til:-).

Der er efterhånden skrevet mange indlæg, og dermed ytret mange forskellige meninger. Dem vil jeg ikke som sådan dykke mere ned i. Jeg synes dog, at det er værd at dvæle ved især ét gennemgående tema, nemlig det at alle (nærmest uden undtagelse) synes at Awards er fedt, og burde eksistere også i 2022 og frem.

Dermed ikke sagt at formen ikke kan ændres. Jeg mener derfor at vi, i stedet - for at kritisere- burde fokusere på, hvordan vi kunne forestille os Award fremadrettet.
Jeg håber derfor folk vil se denne tråd, som et proaktivt forum, til at komme med ideer til Award fremadrettet. På den måde kunne vi sammen, hjælpe "ledelsen" til at få sparket Awards "i mål", så det ikke bliver "stolpe ud" igen næste år.

Et indspark kunne være at lave et forum for hver kategori, hvori managers sagligt kunne argumentere for deres bedrifter - det er i dag for uoverskueligt at klubberne laver det som pressemeddelser Jeg ved, at der i dag er fora for hver kategori, men de bliver næsten kun brugt til at argumentere om andre klubber. Jeg oplever det lidt som om det ikke er legitimt (eller velanset) at give status for sin egen klub. Jeg synes derfor det i højere grad "blot" skulle bruges som oplysninger om de enkelte klubber, skrevet af klubberne selv.
For mig at se har det følgende fordele;

1: Som manager får man en "legitim" platform, hvor man kan gøre opmærksom på sig selv. Måske det kunne nedbringe antallet af tøsefornærmede managers, der ikke kan forstå at netop DE er blevet overset.
2: Det vil hjælpe alle managers til hurtigere at skabe sig et overblik, over mulige kandidater til nomineringer. I dag synes jeg det er helt uoverskueligt at se fx hvem der har været den bedste handelsklub, eller den bedste nybegynder. Jeg havde fx aldrig hørt om dette års vinder, førend han (eller hun) blev nomineret. Det er givetvis min fejl, da præstationen bestemt er super flot.

Man kunne også forestille sig at det var "ledelsen", som på baggrund af nomineringerne udvalgte kandidaterne. Jeg ved at det vil åbne op for nepotisme, og jeg mener derfor stadig antal nomineringer skal veje tungt. MEN som det også er fremme i flere indlæg er det en popularitetskonkurrence. Ved at give "ledelsen" lidt magt, ville man undgå at fx en hel gymnasieklasse som spiller, kan få nomineret "en af drengene". Der er jo indiskutabelt sket nogle "fejl" i år.

Bare et indspark.

Godt nytår til alle på Vman.

Vh Brutale Rekrutter




FC Bombe Bombe (Chill) 31. december 2021, 15:00
Tja nu kan jeg se at"kun" ca 400 har stemt
Hvilket umiddelbart virker lidt lavt

Ved dog heller ikke hvor mange aktive managere der er dog
Men generelt ligner det lidt der er en manglende interesse.

Undtagen fra top klubberne som jo er dem det handler om.

Så måske man skulle overveje at droppe det?

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 31. december 2021, 15:45
Jeg tænker din pointe er ret god !
Måske der ennda skulle oprettes et forum for hver kategori, hvor
hver manager så kan byde ind med hvorfor de mener at skulle
nomineres/vælges...
Det ville nok skille lidt ud hvem der ønsker en nominering og
give et større overblik over hvad klubber mener at have opnået
i løbet af det seneste år.. Og hvorfor de mener at skulle
nomineres smiley
Meningen med mit indlæg er at det faktisk er klubben selv der afgør, om
de har lyst til at være nomineret eller ej.. Og at afstemningen så foregår
ud fra de "selvnominerede klubber".. Om der så er 50 nominerede klubber
i en kategori gør vel ikke afstemningen mere useriøs og vil stadig være en
form for popularitets konkurrence.. Men alle vil have lige muligheder for at
komme med deres pointer om egen indsats og ikke blive sorteret fra inden
en evt. afstemning pga. af et skel på få stemmer og tror det skabe grundlag
for at managers nemmere kan afgøre deres holdning ud fra opslag og synlig
statistik for den enkelte klub..
Jeg ved ikke om det er det samme du mener med dit forslag, men det er min
tanke og forslag til en fremtidig afvikling af noget jeg gerne ser bibeholdt på
grund af at det faktisk er et debatskabende emne, og noget der ligger mange på
sinde..
Men jeg tænker også der er en del ting i forhold til afviklingen og udfaldet i år
der danner grundlag for et tiltag i forhold til afviklingen smiley
Godt nytår !
Mvh Per

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 1. januar 2022, 11:20
Jeg er ikke sikker på, at formattet kommer til at eksistere til næste år - eller om ideen helt droppes.

Men vi kommer i hvert fald til at snakke om forløbet internt og se om der er noget, der eventuelt kan ændres på til en anden gang.

Jeg kan godt lide flere af punkterne i første indlæg og de er værd at tage med videre smiley
Når VM awards forummet lukkes ned, så flytter jeg emnet over i Generelt og giver det en lidt mere sigende titel.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 1. januar 2022, 12:40
FC Apollyon sagde:
Jeg er ikke sikker på, at formattet kommer til at eksistere til næste år - eller om ideen helt droppes.

Men vi kommer i hvert fald til at snakke om forløbet internt og se om der er noget, der eventuelt kan ændres på til en anden gang.

Jeg kan godt lide flere af punkterne i første indlæg og de er værd at tage med videre smiley
Når VM awards forummet lukkes ned, så flytter jeg emnet over i Generelt og giver det en lidt mere sigende titel.
Jeg tænker i bør genoverveje en opdatering af formatet.. Men også at forsøge
at bibeholde en debatskabende event..
Jeg har samme tanke som du om oplægget, og har opdateret mit eget indlæg i
forhold til opfattelsen af første opslag..
Jeg synes det er fint at overføre det til generelt og lade det komme til debat i
starten af det nye år..
Og så vil Jeg gerne lige rose Jer for Julekalenderen.. Den er hyggelig og meget
mere for alle managers.. Og må ikke undlades som en bekostning for at holde
fast i awards.. Men der må være plads til begge smiley
Godt nytår !
Mvh Per

FC Apollyon (Liam - CM) Community Manager 4. januar 2022, 07:26
Emnet flyttet til Generelt.

Er der mon andre, der har feedback til VM Awards og den måde det holdes på?

Bones of Thor (Thorbone) 4. januar 2022, 18:13
Jeg synes at awards er meget hyggelig.
Det kunne forbedres med nogle hjælpestatistikker, som passer til kategorien, ihvertfald for finalisterne.

Hvad har finalisterne i "Årets manager" fx opnået af titler, investeringer og udvikling i kassebeholdning.

Hvor mange handler, og hvilken profit har kandidaterne til "Årets handelsklub" opnået osvosv

Appels FC (Farvel) 4. januar 2022, 18:28
Afskaf det.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 4. januar 2022, 19:31
Appels FC sagde:
Afskaf det.
Det er jo også en holdning.. Og en mulighed.. Og var også Vmans holdning
i 2020..
Grunden til at det stadig eksisterer er reaktionen dengang fra en hel del managers
der nærmest tvang dem til at holde liv i det !
Har du nogle argumenter der kan overbevise dem der ønsker det holdt i live om
om hvorfor det bør afskaffes ?
Det er ikke Vman du skal overbevise med din holdning, men dine medmanagers..
Og det kunne måske hjælpe med argumenter for det..
Jeg tænker selv at formatet skal være helt anderledes, og måske skulle der bare
være to enkele titler.. Årets manager og årets crewmember !
Kunne det så blive en afgørelse om titler, økonomi eller en fantastisk opstart af en
klub.. Er noget andet ? Det kræver bare på en eller anden måde, at managers kan
få en mulighed for at komme frem med deres bedrift.. Og faktisk nominere sig selv..
Og i crewtilfælde at de kan bringe deres kolleger/ligestillede frem i lyset for en speciel
måske usynlig indsats.. (som jeg faktisk syntes blev gjort fint denne gang)
Personligt synes jeg det er et hyggeligt, debatskabende initiativ som jeg synes hører
sig til på Vman.. Men i et nyt format, hvor man kan nominere sig, hvis man ønsker den
opmærksomhed og bekræftelse det giver..
Mine tanker til emnet smiley
Mvh Per


Bjørnholt FC (And then what) 4. januar 2022, 20:32
Appels FC sagde:
Afskaf det.
Hvorfor ?
Besvar