Positive oplevelser med vman

Skrevet i Generelt

Nobr (Kampmotor--held og lotto) 23. juni 2022, 14:19
Nu har jeg snart spillet i den øverste liga i fem uger - med et elendigt hold. På de fem uger har jeg haft mange flere gode stunder, end da jeg havde et af de bedste hold. Oplevelser som denne:
https://www.virtualmanager.com/new_matches/97654154/summary
har der været mange af. Dem havde jeg aldrig med de bedste hold - tvætimod.
Men man skal huske, at hver gang jeg "kører glad hjem i bussen" er der et hold, som ikke får som fortjent.,

La Nacuary (Rasmus) Crew 23. juni 2022, 16:14
Jeg fornemmer en del ironi. Hvad er dit forslag, at favoritten altid vinder?

Jeg synes egentlig det er meget charmerende når jeg taber en kamp, til et hold som slet ikke har de samme midler som mig, selvom jeg på papiret er pæn favorit.

Dit eksempel er endda ikke så slemt. Jeg kan da godt se din modstander havde en højere vurdering, men vinderchancerne var stadig:

Nobr: 18.7%
Uafgjort: 24.3%
Coptic Titans: 57.0%

Det da dejligt de 18% af og til går hjem.

The Danish Vikings (H Hansen) 23. juni 2022, 19:55
Jeg synes det er underligt at disse skæve resultater vælter rundt i top ligaerne, vel vidne at forskelligen på holdende er langt større end i tredje, eller 2. Division.

Det er som om sandsynligheden for at slå en 6'er med en terning, ikke længere er en sjettedel, men derimod en fjerdedel i top ligaerne.




Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 23. juni 2022, 20:10
The Danish Vikings sagde:
Jeg synes det er underligt at disse skæve resultater vælter rundt i top ligaerne, vel vidne at forskelligen på holdende er langt større end i tredje, eller 2. Division.

Det er som om sandsynligheden for at slå en 6'er med en terning, ikke længere er en sjettedel, men derimod en fjerdedel i top ligaerne.
Nobr mener vist at sandsynligheden for at slå en sekser er måske 7/8/del stykker
og det er vel egentlig også det du selv ofte har udtrykt..
Altså det afhænger lidt af hvem der ruller med terningen !
Det er vel reelt ikke topholdene det går ud over i antal af situationer, men mere
mellem-holdene der opnår for gode resultater !
Som jeg ser det er udfaldet af en hel sæson oftest meget rimelig i forhold til at
det bedste hold vinder titlerne og at det mest er enkeltstående resultater der
refereres til som "uforståelige"..
Eller har jeg helt og aldeles misforstået ?
Og hvor sjovt er Vman egentlig så, hvis alt skal være afgjort på forhånd, ud fra antal af
credits i en klub, de dyreste spillere og spillernes stats, uden mulighed for indflydelse fra managers.. ?
Lad os nu bare få en kampmotor hvor det at læse næste kamp, kan gøre en forskel og
den kan vindes med den rigtige opstilling og den rigtige taktik.. Selv med et hold der er
under i værdi og vurdering..
Mvh Per

Barnetfc (nick sivert) 23. juni 2022, 20:12
Det sker med mit hold at den taber til hold som kun er 20 gange mindre værd end mit hold er, men der sker også jeg laver overraskelser mod hold der er 2-4 gange dyrere end mit.Så bliver man squ overrasket.Give and take.

Nobr (Kampmotor--held og lotto) 23. juni 2022, 22:23
La Nacuary sagde:
Jeg fornemmer en del ironi. Hvad er dit forslag, at favoritten altid vinder?

Jeg synes egentlig det er meget charmerende når jeg taber en kamp, til et hold som slet ikke har de samme midler som mig, selvom jeg på papiret er pæn favorit.

Dit eksempel er endda ikke så slemt. Jeg kan da godt se din modstander havde en højere vurdering, men vinderchancerne var stadig:

Nobr: 18.7%
Uafgjort: 24.3%
Coptic Titans: 57.0%

Det da dejligt de 18% af og til går hjem.
Din fornemmelse er nok korrekt, men jeg udtrykker ingen forslag og aldrig sådan et du der prøver at lægge i min mund.

Jeg accepterer endvidere din indstilling - uden dermed at despekte den.

Nobr (Kampmotor--held og lotto) 25. juni 2022, 10:02
https://www.virtualmanager.com/new_matches/97462040/summary

Jeg ville være utilfreds med at en nedrykningskandidat skulle bestemme, hvor mesterskabet skulle havne.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 25. juni 2022, 10:49
Nobr sagde:
https://www.virtualmanager.com/new_matches/97462040/summary

Jeg ville være utilfreds med at en nedrykningskandidat skulle bestemme, hvor mesterskabet skulle havne.
Jeg tror nu ikke umiddelbart at du er nedrykningskandidat. Og du vandt jo også over
Peace Gurdians.. Så det er vel fair nok at de må afgøre det imellem sig..
Jeg tror så at mesterskabet lander hos Whitehawks.. Men lad os nu se afslutningen
på ligaen..
Du stiller med 5 forsvarer, han stiller med 4 angribere med en høj vurdering det kan
vel godt give et skævt billede af vinderchancer..
At du stiller med kun 2 midtbanespillere, burde jo så give en straf til dig, men mener at have læst at denne straf mærkværdigvis ophæves af forsvarere eller angriber i yderpositioner der normalt dækkes af midtbanespillere..
Mit skriv er ikke ment som at jeg er uenig i at der er noget galt med kampmotoren..
Nok mere hvordan den skal skrues sammen i fremtiden.. Hvor jeg ikke mener det skal
baseres udelukkende på Credits, vurdering og stats smiley

La Nacuary (Rasmus) Crew 25. juni 2022, 13:34
Nobr sagde:
https://www.virtualmanager.com/new_matches/97462040/summary

Jeg ville være utilfreds med at en nedrykningskandidat skulle bestemme, hvor mesterskabet skulle havne.
Jeg var også utilfreds da FCK tabte til Silkeborg & Randers, hvor vover klubber med små budgetter at præge mesterskabskampen ;-)..

Tror du forstår min pointe. Dejligt med overraskelser, og hvis Whitehawks vinder 7 ud af 10 mesterskaber, så tror jeg faktisk han er tilfreds, det ville jeg være, selvom jeg var favorit hver sæson.

Nobr (Kampmotor--held og lotto) 25. juni 2022, 15:25
La Nacuary sagde:
Nobr sagde:
https://www.virtualmanager.com/new_matches/97462040/summary

Jeg ville være utilfreds med at en nedrykningskandidat skulle bestemme, hvor mesterskabet skulle havne.
Jeg var også utilfreds da FCK tabte til Silkeborg & Randers, hvor vover klubber med små budgetter at præge mesterskabskampen ;-)..

Tror du forstår min pointe. Dejligt med overraskelser, og hvis Whitehawks vinder 7 ud af 10 mesterskaber, så tror jeg faktisk han er tilfreds, det ville jeg være, selvom jeg var favorit hver sæson.
Jeg er så glad på dine vegne. Mennesker der kan nøjes er en mangelvare.
Desværre er der - også mange stoppede klubber - der ikke længere finder konceptet interessant.
På sigt, er jeg da sikker på, at der sidder en håndfuld managere, som er lidt ligeglade med resultaterne. Bare vi alle er glade. Der kommer jo en ny turnering i næste uge
Besvar