Vman reset?

Skrevet i Generelt

Purple Ravens (Natteravnen) 31. august 2022, 13:06
Hvornår har dette sidst været debateret? Altså, idéen om et Vman reset: Hele spillet bliver genstartet, helt nye spillere, økonomien er nulstillet osv. og hvad er jeres holdning til det?

Jeg antager at de mest dedikerede vman managere (hvilket ofte er dem der browser forums) vil være modstandere af dette tiltag, da de har brugt flere år på at bygge deres hold op.

Tanken er at et reset vil have chancen for at give det største spike af aktive spillere siden tidernes morgen. For at det skulle lykkedes ville det kræve at der på spillets hjemmeside er et countdown til hvornår det starter, det vil kræve en signifikant marketing kampagne der formår at ramme noget i alle der på et tidspunkt har spillet vman, og så vil det kræve word of mouth, at alle fortæller deres 10 venner fra folkeskolen og gymnasiet at vman kommer tilbage på X dato og nu skal vi alle joine den tyrkiske liga.

Men hvad er succeskriteriet? Hvis aktive antal managere et år efter sådan et reset er stortset det samme som det er nu, så har det fejlet, og så har man vasket nuværende manageres 10 års arbejde væk - for hvad lige præcis? Men, hvad hvis antallet af aktive managere er 3x så højt som det er nu 4 år efter et reset, har det så været resettet værd?


Hvad er din holdning til et vman reset? Er du for eller imod?

Overvej følgende: Hvis du er modstander af et vman reset, er der så noget hypotetisk/spekulativt overhovedet der kan få dig til at gå ind for et reset, og i givet fald, hvad vil succeskriteriet så være? Vil du være modstander hvis antallet af aktive managere kun er det dobbelte af hvad det er nu 2 år efter resettet, men du vil være tilhænger hvis antallet af aktive managere er 5x så højt som det nuværende 9 år efter et reset? Ingen kan selvfølgelig vide svaret på det, det er et spekulativt spørgsmål, men det er værd at overveje.

Der behøver selvfølgelig ikke være et hypotetisk scenarie hvori du finder et reset tiltalende og forsvarligt. For man kan sagtens forsvare at der under ingen omstændigheder, uanset hvad konsekvenserne måtte være, skal være et reset af spillet, da det vil vaske 10 års arbejde væk, og intet kan opveje det. Det er helt fair.

Såfremt et vman reset kom på tale, så beholder man selvfølgelig sin klub, dvs. klubnavn bliver ikke frigivet, man kan stadig se achievements og trofæer, historie, oprettelsesdato osv. så man ikke er i tvivl om hvem de legendariske klubber fra fortiden er.

Kyoto Okami FC (Bjørn) Crew 31. august 2022, 13:24
Det bliver diskuteret i ny og næ og som tingene er nu så er jeg imod. Har under de nuværende rammer ikke lyst til at miste det japanske hold, økonomi og.faciliteter som jeg har opbygget.

Skulle et total reset komme på tale, hvor jeg ville kunne se ideen i det, så skulle det være i forbindelse med en stor overhaul af spillet. Altså et tidspunkt hvor kampmotor, taktik editor, (potentielt kampviser) og statsloft bliver totalt overhaulet. Sådan en situation ville muligvis kræve at der alligevel pilles ved statssystemet osv. Så en total reset kunne give mening i sådan en situation.

Det er dog usandsynligt at det sker i nærmeste fremtid, så for nu er jeg imod.

Purple Ravens (Natteravnen) 31. august 2022, 13:30
Kyoto Okami FC sagde:
Det bliver diskuteret i ny og næ og som tingene er nu så er jeg imod. Har under de nuværende rammer ikke lyst til at miste det japanske hold, økonomi og.faciliteter som jeg har opbygget.

Skulle et total reset komme på tale, hvor jeg ville kunne se ideen i det, så skulle det være i forbindelse med en stor overhaul af spillet. Altså et tidspunkt hvor kampmotor, taktik editor, (potentielt kampviser) og statsloft bliver totalt overhaulet. Sådan en situation ville muligvis kræve at der alligevel pilles ved statssystemet osv. Så en total reset kunne give mening i sådan en situation.

Det er dog usandsynligt at det sker i nærmeste fremtid, så for nu er jeg imod.
Gode pointer og fair!

FirkløverFC (Frederik) 31. august 2022, 13:35
Jeg ville være ked af et reset. smiley
Er stadig igang med de store mål for min klub.

Jeg tror det er en svær balance, måske åbner du for flere nye klubber, men i mit eget tilfælde ville jeg nok være meget træt af det, og miste motivationen til spillet, fordi jeg er hvor jeg er i udviklingen af FirkløverFC.

Så jeg tror også der er en tilsvarende stor risiko for at miste mange nuværende klubber, som der er mulighed for at lokke nye til.

Men idéen er spændende nok, det vil dog kun give mening i forbindelse med udvikling som Kyoto foreslår, hvis det "bare" er reset på klubber tror jeg mere på man skræmmer folk væk. smiley

Purple Ravens (Natteravnen) 31. august 2022, 13:46
FirkløverFC sagde:
Jeg ville være ked af et reset. smiley
Er stadig igang med de store mål for min klub.

Jeg tror det er en svær balance, måske åbner du for flere nye klubber, men i mit eget tilfælde ville jeg nok være meget træt af det, og miste motivationen til spillet, fordi jeg er hvor jeg er i udviklingen af FirkløverFC.

Så jeg tror også der er en tilsvarende stor risiko for at miste mange nuværende klubber, som der er mulighed for at lokke nye til.

Men idéen er spændende nok, det vil dog kun give mening i forbindelse med udvikling som Kyoto foreslår, hvis det "bare" er reset på klubber tror jeg mere på man skræmmer folk væk. smiley
Jeg tror på man kan lokke mange tilbage til spillet med et reset. Rigtig mange endda. Særligt med den rigtige tilgang, countdown, aggressiv markedsføring forud for re-launch osv.

Spørgsmålet er så bare:

1. Vil dem der vender retur til spillet blive ved med at spille, nogen vil selvfølgelig, men der er også nogen der bare vil stoppe igen. Men hvor mange holder fast, og hvor mange skal holde fast før vi betragter det som en succes. Hvis der kun er 1.5x så mange aktive managere et år efter som der er nu, så synes jeg ikke det har været prisen værd.

2. Selv hvis vi antager at et reset vil være en kæmpe succes, hvis succes er vurderet ud fra antal aktive managere, og at aktiviteten vedbliver mange år efter, så er det stadig relevant at spørge om det er okay at det sker på bekostning af spillets ellers mest dedikerede managere der har været trofaste og loyale i så mange år, og som måske ikke er tilhænger af et reset.

Det er straks mere tvivlsomt.

Solsbury Hill (Jigsaw) 31. august 2022, 13:49
Hvis man bruger nok tid på Vman, så man man overgå, selv de største. Jeg synes et hold som 'Støvsugeren' er et godt eksempel på dette.

Jeg er nemlig heller ikke fan af reset. Man kan dog vælge at resette selv, hvis man vil.

The New Champion (Daniel) 31. august 2022, 14:07
Personligt vil et reset af spillet betyde at jeg opgiver det.

Den tid der er brugt på at opbygge holdet og komme hertil, skal jeg simpelthen ikke igennem for anden gang smiley

B Velo (Tipper) 31. august 2022, 17:20
For mig ville reset betyde et permanent spilstop. Når man spiller “on and off” som jeg har gjort de sidste 10 år, ja så tager det tid at bygge noget op. Jeg ville aldrig have interesse i at gøre det fra bunden igen.

Hvis spillet virkelig skulle have en “revival” ville det efter min mening skulle være gennem udviklingen af en mobil app samt dertilhørende markedsføring. Nostalgien og den nemme tilgængelighed via mobil, tror jeg ville motivere mange gamle spillere til at komme tilbage.

Jeg er dog godt klar over at dette ikke er realistisk med det nuværende udviklingsteam, uden betydelig investering udefra.

Brøndby IF Masterclass (Supra societatem Nemo) 31. august 2022, 22:53
Er bestemt også imod et reset, dog mener jeg der skal ske noget drastisk i spillet hvis der skal flere managers til.

Her har jeg gået med en tanke om at der kan laves et spil ved siden af dette, hvor alle starter fra 0 og derved har alle en fair chance for at få succes.

Og når man så mener ens klub er klar til dette spil, kan man anmode om at blive flyttet over.

Ved ikke om dette kunne være en ide, men nok det bedste bud fra mig smiley


Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 7. september 2022, 19:30
Purple Ravens sagde:
Hvornår har dette sidst været debateret? Altså, idéen om et Vman reset: Hele spillet bliver genstartet, helt nye spillere, økonomien er nulstillet osv. og hvad er jeres holdning til det?

Jeg antager at de mest dedikerede vman managere (hvilket ofte er dem der browser forums) vil være modstandere af dette tiltag, da de har brugt flere år på at bygge deres hold op.

Tanken er at et reset vil have chancen for at give det største spike af aktive spillere siden tidernes morgen. For at det skulle lykkedes ville det kræve at der på spillets hjemmeside er et countdown til hvornår det starter, det vil kræve en signifikant marketing kampagne der formår at ramme noget i alle der på et tidspunkt har spillet vman, og så vil det kræve word of mouth, at alle fortæller deres 10 venner fra folkeskolen og gymnasiet at vman kommer tilbage på X dato og nu skal vi alle joine den tyrkiske liga.

Men hvad er succeskriteriet? Hvis aktive antal managere et år efter sådan et reset er stortset det samme som det er nu, så har det fejlet, og så har man vasket nuværende manageres 10 års arbejde væk - for hvad lige præcis? Men, hvad hvis antallet af aktive managere er 3x så højt som det er nu 4 år efter et reset, har det så været resettet værd?


Hvad er din holdning til et vman reset? Er du for eller imod?

Overvej følgende: Hvis du er modstander af et vman reset, er der så noget hypotetisk/spekulativt overhovedet der kan få dig til at gå ind for et reset, og i givet fald, hvad vil succeskriteriet så være? Vil du være modstander hvis antallet af aktive managere kun er det dobbelte af hvad det er nu 2 år efter resettet, men du vil være tilhænger hvis antallet af aktive managere er 5x så højt som det nuværende 9 år efter et reset? Ingen kan selvfølgelig vide svaret på det, det er et spekulativt spørgsmål, men det er værd at overveje.

Der behøver selvfølgelig ikke være et hypotetisk scenarie hvori du finder et reset tiltalende og forsvarligt. For man kan sagtens forsvare at der under ingen omstændigheder, uanset hvad konsekvenserne måtte være, skal være et reset af spillet, da det vil vaske 10 års arbejde væk, og intet kan opveje det. Det er helt fair.

Såfremt et vman reset kom på tale, så beholder man selvfølgelig sin klub, dvs. klubnavn bliver ikke frigivet, man kan stadig se achievements og trofæer, historie, oprettelsesdato osv. så man ikke er i tvivl om hvem de legendariske klubber fra fortiden er.
Jeg er nok imod.. Ihertfald i forhold til de præmisser jeg stiller.. De kommer aldrig til at ske !!
Spillet skulle lukkes ned end måned.. Alle minuspunkter som kampmotor-statsloft-og en mulighed for at gøre en forskel via taktik-samt værdivurdering skulle fixes, via nuværende
resurcer samt tilkøb af nye.. Man går markedsføringsmæssigt stort ud i Kina, USA, England,
Tyskland, Spanien, Italien og Sverige..
Det ville være en voldsom stor satsning, som jeg ikke på nogen måde tror mulig..
Men det ville give mig og måske mange andre managers en tro på at det kunne blive rigtig
stort i fremtiden.. Og en lyst til at opgive sin nuværende klub.. Fordi man kan se ideen..
men det er jo nærmest som en Superleague, i "Lidt mindre målestok" smiley
Mvh Per
Besvar