fejl med betalings kort licens

Skrevet i Generelt

Silver Star (Michael) 30. oktober 2022, 20:36
kan ikke købe licens

den skriver bare 0 kr ved køb

har ikke godkendt det virker mærkeligt

når man vælger 30 og 90 licens med betalingskort

ret irriterende at det ikke virker når man prøver at komme tilbage til spillet og ikke kan købe licens gider ikke købe med mobil da det koster mere hvilket jeg ikke ser nogen ide i
virker som et problem men burde få løst hurtigt :O)

Benløse Forever (Mr Nice) 30. oktober 2022, 21:10
Jeg har lige købt også og der står altid 0 ved køb men den trækker rigtig beløb

Silver Star (Michael) 30. oktober 2022, 21:11
Benløse Forever sagde:
Jeg har lige købt også og der står altid 0 ved køb men den trækker rigtig beløb
okay jeg prøver at gøre det smiley

Silver Star (Michael) 30. oktober 2022, 21:13
Benløse Forever sagde:
Jeg har lige købt også og der står altid 0 ved køb men den trækker rigtig beløb
det virkede bare mystisk der står 0 når man prøver at købe ? smiley

FC Sunnyvale (Bubbles) Udvikler 31. oktober 2022, 08:49
Når der står 0 kroner på 3D Secure-siden, så skyldes det er proceduren med at oprette abonnement gennem vores betalingsudbyder Onpay er ret bøvlet:

Vi skal først sende dig over til Onpay med et beløb på 0 kr. og en instruks om at vi vil oprette et abonnement.

Nå du har indtastet kort bliver du sendt videre til 3D Secure hos Nets, hvor du skal bekræfte med NemID/MitID. Når der her står 0 kr. så er det teknisk set korrekt, fordi det kun er oprettelsen af abonnement, du godkender i dette trin.

Hvis oprettelsen af abonnementet går godt, bliver du sendt tilbage til en "Vent venligst"-side hos os, hvor du venter på en masse ting, der skal ske i baggrunden.

Vores server får nemlig et svar fra Onpay om at abonnementet er oprettet.

Derefter skal vi sende et nyt kald til Onpay, hvor vi beder om at få oprettet en transaktion på abonnementet på X kr.

Hvis det går godt, får vi et transaktionsnummer tilbage.

Så skal vi kalde op til Onpay ENDNU en gang, for at bede dem om rent faktisk at hæve pengene på den transaktion, vi lige har oprettet.

Hvis det går godt, markerer vi ordren som betalt, din licens bliver sat ind, "Vent venligst"-siden sender dig over til en kvittering, og så er vi endeligt færdige, pyhhhh....


Jeg kan dog se at siden vi oprindeligt implementerede OnPay-betalinger, har de tilføjet en ny mulighed til deres betalingsvindue, hvor man ved oprettelse af abonnement kan bede om at få trukket et beløb med det samme, så det ikke skal foregå i så mange arbejdsgange... det ville sandsynligvis rette problemet, men det kræver noget omskrivning af betalingssystemet.

Det kan godt være at jeg vil gøre på et tidspunkt, for at vi undgår forvirring.
Besvar