Begyndt på vman igen - HJÆLP!!

Skrevet i Generelt

FC TOPP (TOPP) 3. februar 2023, 14:45
Hej derude
Jeg er begyndt på vman igen efter nogle år, hvilket har betydet jeg har mistet en smule viden om vman.

Jeg har læst man skal handle sig op til toppen og det har jeg prøvet i nogle få uger nu og føler ikke rigtigt jeg kommer nogle vegne.

Lige pt står 10-11 mio. På kontoen og jeg har købt et hold som jeg helst ikke vil bruge flere penge på nu, da jeg vil fokusere på at handle.
Har pt 2 spillere som jeg prøver at handle med (FH/AV)

Nogen som har nogle tips og tricks som jeg kan lære af smiley

FC Deluga (Deluga) Forum-moderator 4. februar 2023, 21:43
Når du køber spillere, så hold dig til en bestemt aldersgruppe.
F.eks 23-26 årige spillere.

Man holder sig til den aldersgruppe man har valgt og køber ikke spillere uden for aldersgruppen. Fordelen er at du lærer priserne hurtigt at kende og du ved hvad du kan få for spillerne. Du fjerner også risikoen for at købe spillere som du fejlvurdere fordi priserne kan være anderledes for den alder.
Næste plan er at finde ud af en maks pris på spillerne og en minimums fortjeneste. F.eks en maks pris på 900k og en minimumsfortjeneste på 150k.
Det vil sige at spilleren må maks koste 900k og du skal kunne tjene 150k pr spiller. Det gør at du ikke giver for meget for spillerne og derved sikre at du kan tjene på spillerne.

Når du sammenligner spillere, sammenligner du alder, vurdering, stats og position. Hvad jeg gør er at hvis jeg finder en 24 årig FH spiller, så søger jeg på alle forsvarspositioner, samme vurdering +/- lidt og så enten op til 24 årige eller 25 årige, så jeg bedre kan sammenligne, og så jeg ved hvad prisen ligger på, på lidt ældre spillere, såfremt spilleren ikke bliver solgt inden for rimelig tid.
Grundet jeg søger alle forsvarspositioner hvis jeg finder en FH er at jeg personlig synes det giver et mere præcis pris på spillerne. Det samme gør jeg ved midtbane og angribere.

Grenoble Wolf Burners (Spillets billigste transferliste) 4. februar 2023, 23:20
Jeg er uenig med Deluga. smiley

Vil du frem i spillet ved at handle, så er det bare at købe alt hvad du overhovedet kan tjene på. Aldersgruppe er ligegyldig.

Mit råd til dig er at handle i en uges tid, hvor du inden en evt. handel lige tjekker transferlisten og sammenligner den pågældende spiller med spillere på transferlisten.

Hvis du hele tiden har flow i dine handler, både senior og ungdom, kan du bruge spillerne som spillere på dit førstehold. Så har du også alle indtægterne fra stadion, præmiepenge, sponsorindtægter, TV-penge og hvad der ellers er.

Det er den måde jeg gør det på. Jeg har p.t. vækstet over 250 millioner siden uge 29 i sommers. smiley

Brøndby IF Masterclass (Supra societatem Nemo) 5. februar 2023, 00:00
FC Deluga sagde:
Når du køber spillere, så hold dig til en bestemt aldersgruppe.
F.eks 23-26 årige spillere.

Man holder sig til den aldersgruppe man har valgt og køber ikke spillere uden for aldersgruppen. Fordelen er at du lærer priserne hurtigt at kende og du ved hvad du kan få for spillerne. Du fjerner også risikoen for at købe spillere som du fejlvurdere fordi priserne kan være anderledes for den alder.
Næste plan er at finde ud af en maks pris på spillerne og en minimums fortjeneste. F.eks en maks pris på 900k og en minimumsfortjeneste på 150k.
Det vil sige at spilleren må maks koste 900k og du skal kunne tjene 150k pr spiller. Det gør at du ikke giver for meget for spillerne og derved sikre at du kan tjene på spillerne.

Når du sammenligner spillere, sammenligner du alder, vurdering, stats og position. Hvad jeg gør er at hvis jeg finder en 24 årig FH spiller, så søger jeg på alle forsvarspositioner, samme vurdering +/- lidt og så enten op til 24 årige eller 25 årige, så jeg bedre kan sammenligne, og så jeg ved hvad prisen ligger på, på lidt ældre spillere, såfremt spilleren ikke bliver solgt inden for rimelig tid.
Grundet jeg søger alle forsvarspositioner hvis jeg finder en FH er at jeg personlig synes det giver et mere præcis pris på spillerne. Det samme gør jeg ved midtbane og angribere.
+1

US Badolato (USB) 5. februar 2023, 07:10
Delugas måde er mere enkel og ikke så tidskrævende. Det er den jeg altid har fulgt. Men hvis du har tid og lyst, så kan du sætte dig ind i mere. Men det er dog mere risikabelt da du ikke har viden om priserne endnu.

Hvis du på sigt ikke gider at handle så meget, så kan jeg sige at man tjener ret godt ved at have det bedste træningsanlæg, så når du har det, så kan du handle lidt og træne spillere op. Det giver også godt smiley
Besvar