Kampmotor? Taktik?

Skrevet i Generelt

Unathletic Bilbao FC (Yessir) 2. marts 2023, 16:03
For 2 og 3 uger siden spillede jeg i den øverste svenske division og fik en 6 plads i Allsvenskan hvor der var stjernespækkede hold og før det smadrede jeg igennem i 2 division i sverige.

I denne sæson sidder jeg og kæmper for livet i 2 division i Spanien med stort set det samme hold, spillere og præcis samme taktik, hvor forventningen havde været at få en oprykning.

Hvad er gået galt? (Det kan være svært at svare på, men jeg er godt frustreret)

Atlanta Hawks (Christoffer) 2. marts 2023, 16:15
Heej Unathletic Bilbao FC :-)

Kan godt forstå din frustration. Træls når ens hold ikke præsterer som man gerne vil have det. Når det er sagt, synes jeg dit hold ligger på den fuldstændig korrekte position i ligaen set i forhold til spiller materiale. At du så har klaret dig rigtig godt og måske endda overpræsteret et par uger i Sverige er bare fedt!

Der er også stadig rig mulighed for at nå en placering i top 4, det kræver dog du slår holdene i dine to næste kampe hvilket godt kan se svært ud.

Der er ikke andet for end at du må ud og investere i et par spillere eller afvente nuværende trup og se om de kan finde tilbage til fordomsstyrken selvom de er i deres karrieres efterår ;-)

Held og lykke herfra!

Unathletic Bilbao FC (Yessir) 2. marts 2023, 16:21
Atlanta Hawks sagde:
Heej Unathletic Bilbao FC :-)

Kan godt forstå din frustration. Træls når ens hold ikke præsterer som man gerne vil have det. Når det er sagt, synes jeg dit hold ligger på den fuldstændig korrekte position i ligaen set i forhold til spiller materiale. At du så har klaret dig rigtig godt og måske endda overpræsteret et par uger i Sverige er bare fedt!

Der er også stadig rig mulighed for at nå en placering i top 4, det kræver dog du slår holdene i dine to næste kampe hvilket godt kan se svært ud.

Der er ikke andet for end at du må ud og investere i et par spillere eller afvente nuværende trup og se om de kan finde tilbage til fordomsstyrken selvom de er i deres karrieres efterår ;-)

Held og lykke herfra!
Hej Hawks, tak for respons.
Jeg er fuldstændig enig i at jeg har overpræsteret. Jeg synes bare det er en smule mærkværdigt at jeg kan overpræstere i sådan en grad at jeg vandt 2 division med en god afstand til nr. 2 og så endda præstere en 6 plads i Allsvenskan sæsonen efter. Til nu hvor mit hold er faldet gevaldigt i niveau. Vi satser på fordomsstyrken og så må vi håbe på det bedste smiley

Nordøst BK (sbl) 2. marts 2023, 17:42
Dine spillere er godt oppe i årene og mister derfor egenskaber. Derfor præsterer de heller ikke som for to sæsoner siden

Unathletic Bilbao FC (Yessir) 2. marts 2023, 19:11
De er blevet hvad...14 dage ældre, det bør ikke gøre så STOR en forskel i forhold til det niveau, der var for 14 dage siden. Jeg har også købt 2-3 spillere 1-2 år yngre og bedre, end dem der var lidt oppe i årene.

Nordøst BK (sbl) 2. marts 2023, 19:40
Har du styr på dine roller på holdet mht. kaptajnrollen? Den har ofte meget at sige

Unathletic Bilbao FC (Yessir) 2. marts 2023, 23:40
Nordøst BK sagde:
Har du styr på dine roller på holdet mht. kaptajnrollen? Den har ofte meget at sige
Yes det har jeg altid og selvfølgelig valgt kaptajn efter højeste lederegenskaber, straffeskytte efter afslutning mm.

Det er vel nok bare spillet, der laver lidt sjov med formen ved at give et dyk eller eller en stigning til holdene en gang imellem

De Middelmådige (ML) 3. marts 2023, 10:17
Unathletic Bilbao FC sagde:
Nordøst BK sagde:
Har du styr på dine roller på holdet mht. kaptajnrollen? Den har ofte meget at sige
Yes det har jeg altid og selvfølgelig valgt kaptajn efter højeste lederegenskaber, straffeskytte efter afslutning mm.

Det er vel nok bare spillet, der laver lidt sjov med formen ved at give et dyk eller eller en stigning til holdene en gang imellem
Mig bekendt skal straffesparks- og frisparks-tager vælges ud fra den med højste i dødboldsituationer. Men skal ikke kunne sige om jeg har misforstået noget.

Nordøst BK (sbl) 3. marts 2023, 12:15
De Middelmådige sagde:
Unathletic Bilbao FC sagde:
Nordøst BK sagde:
Har du styr på dine roller på holdet mht. kaptajnrollen? Den har ofte meget at sige
Yes det har jeg altid og selvfølgelig valgt kaptajn efter højeste lederegenskaber, straffeskytte efter afslutning mm.

Det er vel nok bare spillet, der laver lidt sjov med formen ved at give et dyk eller eller en stigning til holdene en gang imellem
Mig bekendt skal straffesparks- og frisparks-tager vælges ud fra den med højste i dødboldsituationer. Men skal ikke kunne sige om jeg har misforstået noget.
Kaptajn -> vælges ud fra den bedste i lederskab. Ligger to spillere meget tæt, kan man med fordel vælge den spiller med højest kampånd.
Straffespark -> spiller med højest i afslutning
Hjørne/frispark -> spilleren med højest i aflevering, da der sjælden skydes direkte på mål på frispark

Unathletic Bilbao FC (Yessir) 3. marts 2023, 12:19
Nordøst BK sagde:
De Middelmådige sagde:
Unathletic Bilbao FC sagde:
Nordøst BK sagde:
Har du styr på dine roller på holdet mht. kaptajnrollen? Den har ofte meget at sige
Yes det har jeg altid og selvfølgelig valgt kaptajn efter højeste lederegenskaber, straffeskytte efter afslutning mm.

Det er vel nok bare spillet, der laver lidt sjov med formen ved at give et dyk eller eller en stigning til holdene en gang imellem
Mig bekendt skal straffesparks- og frisparks-tager vælges ud fra den med højste i dødboldsituationer. Men skal ikke kunne sige om jeg har misforstået noget.
Kaptajn -> vælges ud fra den bedste i lederskab. Ligger to spillere meget tæt, kan man med fordel vælge den spiller med højest kampånd.
Straffespark -> spiller med højest i afslutning
Hjørne/frispark -> spilleren med højest i aflevering, da der sjælden skydes direkte på mål på frispark
Også sådan jeg tolker de forskellige roller i hvertfald
Besvar