Kampmotor? Taktik?

Skrevet i Generelt

De Middelmådige (ML) 3. marts 2023, 12:43
Nordøst BK sagde:
De Middelmådige sagde:
Unathletic Bilbao FC sagde:
Nordøst BK sagde:
Har du styr på dine roller på holdet mht. kaptajnrollen? Den har ofte meget at sige
Yes det har jeg altid og selvfølgelig valgt kaptajn efter højeste lederegenskaber, straffeskytte efter afslutning mm.

Det er vel nok bare spillet, der laver lidt sjov med formen ved at give et dyk eller eller en stigning til holdene en gang imellem
Mig bekendt skal straffesparks- og frisparks-tager vælges ud fra den med højste i dødboldsituationer. Men skal ikke kunne sige om jeg har misforstået noget.
Kaptajn -> vælges ud fra den bedste i lederskab. Ligger to spillere meget tæt, kan man med fordel vælge den spiller med højest kampånd.
Straffespark -> spiller med højest i afslutning
Hjørne/frispark -> spilleren med højest i aflevering, da der sjælden skydes direkte på mål på frispark
Hvor sikker er I på det her? Jeg har nemlig tidligere læst det på forumet, som jeg skriver, men kan jeg selvfølgelig ikke finde lige nu.

Kaptajnrollen er jeg selvfølgelig enig i.

Unathletic Bilbao FC (Yessir) 3. marts 2023, 13:46
De Middelmådige sagde:
Nordøst BK sagde:
De Middelmådige sagde:
Unathletic Bilbao FC sagde:
Nordøst BK sagde:
Har du styr på dine roller på holdet mht. kaptajnrollen? Den har ofte meget at sige
Yes det har jeg altid og selvfølgelig valgt kaptajn efter højeste lederegenskaber, straffeskytte efter afslutning mm.

Det er vel nok bare spillet, der laver lidt sjov med formen ved at give et dyk eller eller en stigning til holdene en gang imellem
Mig bekendt skal straffesparks- og frisparks-tager vælges ud fra den med højste i dødboldsituationer. Men skal ikke kunne sige om jeg har misforstået noget.
Kaptajn -> vælges ud fra den bedste i lederskab. Ligger to spillere meget tæt, kan man med fordel vælge den spiller med højest kampånd.
Straffespark -> spiller med højest i afslutning
Hjørne/frispark -> spilleren med højest i aflevering, da der sjælden skydes direkte på mål på frispark
Hvor sikker er I på det her? Jeg har nemlig tidligere læst det på forumet, som jeg skriver, men kan jeg selvfølgelig ikke finde lige nu.

Kaptajnrollen er jeg selvfølgelig enig i.
Jeg vil ikke sige jeg er 100% sikker, men jeg har altid spillet med rollerne på den måde. Synes personligt selv at det giver bedst mening at vælge straffeskytte efter afslutning, hjørnespark efter aflevering (men igen, jeg kan jo tage fejl)

Helsinge BK (TheDouble) 3. marts 2023, 14:41
De Middelmådige sagde:
Nordøst BK sagde:
De Middelmådige sagde:
Unathletic Bilbao FC sagde:
Nordøst BK sagde:
Har du styr på dine roller på holdet mht. kaptajnrollen? Den har ofte meget at sige
Yes det har jeg altid og selvfølgelig valgt kaptajn efter højeste lederegenskaber, straffeskytte efter afslutning mm.

Det er vel nok bare spillet, der laver lidt sjov med formen ved at give et dyk eller eller en stigning til holdene en gang imellem
Mig bekendt skal straffesparks- og frisparks-tager vælges ud fra den med højste i dødboldsituationer. Men skal ikke kunne sige om jeg har misforstået noget.
Kaptajn -> vælges ud fra den bedste i lederskab. Ligger to spillere meget tæt, kan man med fordel vælge den spiller med højest kampånd.
Straffespark -> spiller med højest i afslutning
Hjørne/frispark -> spilleren med højest i aflevering, da der sjælden skydes direkte på mål på frispark
Hvor sikker er I på det her? Jeg har nemlig tidligere læst det på forumet, som jeg skriver, men kan jeg selvfølgelig ikke finde lige nu.

Kaptajnrollen er jeg selvfølgelig enig i.
Eng med De Middelmådige... Dødboldsituationer er det mest ligegyldige at træne... Da straffespark kun skal bruges i cup kampe, som ender i straffe og ser sjældent hjørnespark i kampene

Dødboldsituationer
Kraft og præcision af skud på mål ved straffespark osv.
Besvar