Opdatering fra udviklingsdelen

Skrevet i Generelt

Ulm Warhawks (Ulmeister) 23. marts 2023, 16:29
Grenoble Wolf Burners sagde:
Men Ulm - du kan vel ikke seriøst mene, at du ikke som betalende bruger i et eller andet omfang forlanger en status engang i mellem? På nogle af de mange projekter, som der er skrevet blogge op og ned om?
Forlanger er et stærkt ord. Nej, jeg forlanger ikke at holdes opdateret om, hvad der sker i kulissen.

Holder din bank dig opdateret på, hvilke produkter og regler de arbejder på? Holder KIMs dig opdateret på, hvilke nye smagsvarianter de arbejder på? Holder dit mobilselskab dig opdateret på, hvilke nye abonnementsløsninger mv de arbejder på?

Vi skal vel bare være glade for at vide, hvad de rent faktisk arbejder på. Det glæder mig, at der arbejdes på nyt personalesystem og mobilvenligt design, da jeg mener, at begge dele er tiltrængt.

Grenoble Wolf Burners (Spillets billigste transferliste) 23. marts 2023, 17:53
Ulm Warhawks sagde:
Grenoble Wolf Burners sagde:
Men Ulm - du kan vel ikke seriøst mene, at du ikke som betalende bruger i et eller andet omfang forlanger en status engang i mellem? På nogle af de mange projekter, som der er skrevet blogge op og ned om?
Forlanger er et stærkt ord. Nej, jeg forlanger ikke at holdes opdateret om, hvad der sker i kulissen.

Holder din bank dig opdateret på, hvilke produkter og regler de arbejder på? Holder KIMs dig opdateret på, hvilke nye smagsvarianter de arbejder på? Holder dit mobilselskab dig opdateret på, hvilke nye abonnementsløsninger mv de arbejder på?

Vi skal vel bare være glade for at vide, hvad de rent faktisk arbejder på. Det glæder mig, at der arbejdes på nyt personalesystem og mobilvenligt design, da jeg mener, at begge dele er tiltrængt.
Enig i det sidste du skriver smiley synes ikke din sammenligning giver mening i den her sammenhæng - men lad nu det ligge.

Jeg mener bestemt at vi kan forlange noget, som betalende brugere. Man skulle da tro at vores penge går til bl.a. udvikling, som vi derfor bør holdes mere orienteret om, end hvad har været tilfældet hidtil. For at vende tilbage til din sammenligning. Du betaler også diverse gebyrer, renter, låneomkostninger og hvad der ellers er i din bank. Til gengæld forlanger du tilgængelighed, rådgivning og sparring omkring din økonomi. Det gør jeg i hvert fald hos min bank. smiley

Men igen - jeg vil gerne sige, at jeg er positiv over at der kommer en melding fra udviklerne. Som jeg også skriver i mit første indlæg. smiley

Atlanta Hawks (Christoffer) 23. marts 2023, 18:48
I bund og grund tror jeg de fleste mere eller mindre er enige.

De fleste folk som "brokker" sig eller "forlanger" at få information gør det udelukkende fordi der er en (gemt) frustration over, at spillet ikke udvikler sig som den enkelte havde håbet på. Den eneste grund til der overhovedet er en frustration over dette er at Vman har et stort potentiale. Personligt kunne jeg også godt tænke mig flere ting, men synes også spillet er godt. Ellers var jeg ikke blevet hængende.
Når der så endelig kommer en opdatering af de større, synes jeg også de har formået at lave noget godt og spændende.

Hvad de penge jeg betaler så måtte gå til er desværre ikke op til mig. Håber de går til udvikling, hvis ikke, og de bare måtte gå i lommen på en anden, så er det også Ok. Hvor længe man så vil blive ved med at bidrage er 100P op til den enkelte :-)

Ulm Warhawks (Ulmeister) 23. marts 2023, 19:32
Grenoble Wolf Burners sagde:
Enig i det sidste du skriver smiley synes ikke din sammenligning giver mening i den her sammenhæng - men lad nu det ligge.

Jeg mener bestemt at vi kan forlange noget, som betalende brugere. Man skulle da tro at vores penge går til bl.a. udvikling, som vi derfor bør holdes mere orienteret om, end hvad har været tilfældet hidtil. For at vende tilbage til din sammenligning. Du betaler også diverse gebyrer, renter, låneomkostninger og hvad der ellers er i din bank. Til gengæld forlanger du tilgængelighed, rådgivning og sparring omkring din økonomi. Det gør jeg i hvert fald hos min bank. smiley
Jeg synes nu ellers, den giver fin mening. Pointen er, at du betaler for et produkt, som du får, men du forventer at få information om produktudvikling, som de fleste virksomheder holder hemmeligt.

Ja, men rådgivning er jo også en grundlæggende del af bankens produktpalette.

Pointen er bare, at bankens ikke løbende informerer dig om, hvilke features i netbank, grønne billån osv de arbejder på. KIMs fortæller dig ikke, om den lækre bøf bearnaise variant, de udvikler på. Ligeså vel har vi heller ikke krav på at vide, hvad vman udvikler.

Ja, jeg håber da, at vman bruger penge på at udvikle deres produkt. Ligesom jeg håber min bank udvikler deres mobilbank, billige investeringsløsninger mv. i løbet af de kommende år.

Måske nogen føler, de har krav på mere, fordi de i større grad kan ytre sig på forum og komme i dialog med udviklerne/admin i større eller mindre grad. Det kan du ikle så mange andre steder, hvor du tilsyneladende accepterer ikke at få indblik i maskinrummet.

Og ja, jeg ville elske hurtigere udvikling, da det er et fantastisk spil, jeg også ser stort potentiale i.

Grenoble Wolf Burners (Spillets billigste transferliste) 23. marts 2023, 19:40
Atlanta Hawks sagde:
I bund og grund tror jeg de fleste mere eller mindre er enige.

De fleste folk som "brokker" sig eller "forlanger" at få information gør det udelukkende fordi der er en (gemt) frustration over, at spillet ikke udvikler sig som den enkelte havde håbet på. Den eneste grund til der overhovedet er en frustration over dette er at Vman har et stort potentiale. Personligt kunne jeg også godt tænke mig flere ting, men synes også spillet er godt. Ellers var jeg ikke blevet hængende.
Når der så endelig kommer en opdatering af de større, synes jeg også de har formået at lave noget godt og spændende.

Hvad de penge jeg betaler så måtte gå til er desværre ikke op til mig. Håber de går til udvikling, hvis ikke, og de bare måtte gå i lommen på en anden, så er det også Ok. Hvor længe man så vil blive ved med at bidrage er 100P op til den enkelte :-)
Og det er lige præcis det jeg mener!
Jeg elsker at spille Vman, det er et fantastisk spil, og derfor er det ofte frusterende at man føler, at spillet ikke udvikles tilstrækkeligt til at forløse det store potentiale.

Jeg stopper ikke med at spille Vman grundet manglende udvikling, men det tror jeg at mange gør, og det er det, der bekymrer mig. Er der nok betalende bruger tilbage på Vman om 2-3 år til at man holder sitet oppe? Hvis man vel og mærke tager note i at den manglende udvikling ikke kommer. Igen - jeg ved godt, at ting tager tid og jeg venter gerne. Men der er også mange som falder fra. Tror jeg.

Jeg tror stadig på at udviklingen kommer og jeg glæder mig til at høre mere fra udviklingsteamet i fremtiden! smiley

Hogwarts Witchcrafters (Professor Flitwick) 24. marts 2023, 09:24
Ifølge mit insta feed (Hvilket jo altid er er godt sted at finde ny viden smiley ) så kan ChatGPT hjælpe med meget kode osv. Måske udviklerne kan se om der er lidt hjælp at hente derfra smiley

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 24. marts 2023, 16:36
Hufflepuff Badgers sagde:
Ifølge mit insta feed (Hvilket jo altid er er godt sted at finde ny viden smiley ) så kan ChatGPT hjælpe med meget kode osv. Måske udviklerne kan se om der er lidt hjælp at hente derfra smiley
Ja, du kan bruge det til at kode en arto profil

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 24. marts 2023, 16:40
Det er hyggeligt nok at vi har fået vores eget lille virtuelle lokalsamfund, men husk at dette er en virksomhed, det er et spil og en masse software. Som brugere er vores ejendomsret nogenlunde det samme som når vi logger på de sociale medier. Retten til at bestemme er lige så.

Og ja, det kan godt være at jeg ikke altid kommer med seriøs input, Ulm, men jeg er her for at hygge mig og det sørger jeg for smiley

Leopard Golf (Slut - INGEN udvikling) 24. marts 2023, 18:16
Tyrkiet sagde:
Hufflepuff Badgers sagde:
Ifølge mit insta feed (Hvilket jo altid er er godt sted at finde ny viden smiley ) så kan ChatGPT hjælpe med meget kode osv. Måske udviklerne kan se om der er lidt hjælp at hente derfra smiley
Ja, du kan bruge det til at kode en arto profil
Hvis du seriøst tror at det er det eneste den kan kode så viser du netop hvorfor du er en troll.

Dermed ikke sagt at udviklerne skal bruge ChatGPT, men AI kan kode fulde hjemmesider og diverse HTML, python and what not sider på 5-10 sekunder med simple input. Igen ikke en opfordring men hvis du seriøst mener det der så er du enten +50 år eller helt tom på øverste etage

Tyrkiet (Forumpolitiet er på jagt) 25. marts 2023, 04:17
Leopard Golf sagde:
Tyrkiet sagde:
Hufflepuff Badgers sagde:
Ifølge mit insta feed (Hvilket jo altid er er godt sted at finde ny viden smiley ) så kan ChatGPT hjælpe med meget kode osv. Måske udviklerne kan se om der er lidt hjælp at hente derfra smiley
Ja, du kan bruge det til at kode en arto profil
Hvis du seriøst tror at det er det eneste den kan kode så viser du netop hvorfor du er en troll.

Dermed ikke sagt at udviklerne skal bruge ChatGPT, men AI kan kode fulde hjemmesider og diverse HTML, python and what not sider på 5-10 sekunder med simple input. Igen ikke en opfordring men hvis du seriøst mener det der så er du enten +50 år eller helt tom på øverste etage
Jeg bruger det dagligt, men et kompetent udviklingsteam har nok kigget på AI muligheder og i det her tilfælde med RoR og hæftige udviklingsopgaver, så tror jeg ikke at den dur til det store, hvis det virkelig er nødvendigt at jeg skal uddybe min kommentar.
Besvar