Spørgsmål til talent-mærket

Skrevet i Generelt

Forza Anarchy (Don Corleone) 3. juni 2023, 19:41
Hej eksperter
I manualen står der følgende om talent-udmærkelsen:

"Tildeles til unge spillere der har et højt potentiale over en vis minimumsgrænse, har mindst 5 træninger og er under 18 år. Dertil gælder det også, at træningerne skal ligge over en vis grænse."

Er det nogen som ved hvad minimumsgrænsen er for henholdsvis potentialet og træningen på de forskellige anlæg med træner? Er der derudover nogen som ved hvor mange træninger der regnes med når det skal være over en vis grænse? Er det blot den seneste træning, gennemsnittet af de 10 sidste eller gennemsnittet af alle træninger?

Der står også at udmærkelserne opdateres dagligt. Betyder det at en spiller kan miste sit mærke den ene dag og eventuelt ende med at få det igen nogle dage senere hvis han træner godt igen?

Mvh
Corleone

FC Deluga (Deluga) Forum-moderator 3. juni 2023, 20:02
Er det nogen som ved hvad minimumsgrænsen er for henholdsvis potentialet og træningen på de forskellige anlæg med træner?

Der er et potentiale skema her. Som tommelfinger regel siger man at hvis en spiller træner omkring 21-22 points på den, er der chance for at de får talent mærket.
https://www.virtualmanager.com/forums/topics/1114572-potentiale-skema-og-tabel

Er der derudover nogen som ved hvor mange træninger der regnes med når det skal være over en vis grænse? Er det blot den seneste træning, gennemsnittet af de 10 sidste eller gennemsnittet af alle træninger?

Jeg mener det er gennemsnittet af de sidste 10 træninger, men jeg kan tage fejl, for kan ikke helt huske det.

Der står også at udmærkelserne opdateres dagligt. Betyder det at en spiller kan miste sit mærke den ene dag og eventuelt ende med at få det igen nogle dage senere hvis han træner godt igen?

Jeps, en spiller kan sagtens miste sit talent mærke og få det et par dage senere.

Forza Anarchy (Don Corleone) 3. juni 2023, 20:14
FC Deluga sagde:
Er det nogen som ved hvad minimumsgrænsen er for henholdsvis potentialet og træningen på de forskellige anlæg med træner?

Der er et potentiale skema her. Som tommelfinger regel siger man at hvis en spiller træner omkring 21-22 points på den, er der chance for at de får talent mærket.
https://www.virtualmanager.com/forums/topics/1114572-potentiale-skema-og-tabel

Er der derudover nogen som ved hvor mange træninger der regnes med når det skal være over en vis grænse? Er det blot den seneste træning, gennemsnittet af de 10 sidste eller gennemsnittet af alle træninger?

Jeg mener det er gennemsnittet af de sidste 10 træninger, men jeg kan tage fejl, for kan ikke helt huske det.

Der står også at udmærkelserne opdateres dagligt. Betyder det at en spiller kan miste sit mærke den ene dag og eventuelt ende med at få det igen nogle dage senere hvis han træner godt igen?

Jeps, en spiller kan sagtens miste sit talent mærke og få det et par dage senere.
Tak for dine svar.
Er det korrekt forstået at træningen i skemaet er med træner?

FC Deluga (Deluga) Forum-moderator 3. juni 2023, 20:41
Forza Anarchy sagde:
Tak for dine svar.
Er det korrekt forstået at træningen i skemaet er med træner?
Jeg mener det er uden træner. Så vidt jeg husker i forhold til talent mærket er det også underordnet, men jeg kan tage fejl.

Forza Anarchy (Don Corleone) 3. juni 2023, 20:44
FC Deluga sagde:
Forza Anarchy sagde:
Tak for dine svar.
Er det korrekt forstået at træningen i skemaet er med træner?
Jeg mener det er uden træner. Så vidt jeg husker i forhold til talent mærket er det også underordnet, men jeg kan tage fejl.
Det har vel en betydning, hvis jeg forsøger at gennemskue om eventuelle spillere med deres træninger vil kunne opnå talentmærket, jævnfør deres potentialetal.

FC Razor (Jeppe) 3. juni 2023, 21:19
21 point i det skema der plejer at være ca. grænsen for talentmærket. I forhold til talentmærket så er det ligegyldigt om det er med eller uden træner. Hvis man kigger på markedsværdi og spillerens egentlige træningsniveau under optimale forhold på lang sigt, så er det selvfølgelig bedre at træne f.eks. 70 på græs uden træner, end det er at træne 70 på græs med træner. Men det er ikke noget som systemet tager højde for, når talentmærket uddeles. Derfor vil det være nemmere at gøre spillere til talenter, hvis de træner med træner.

Forza Anarchy (Don Corleone) 3. juni 2023, 21:23
FC Razor sagde:
21 point i det skema der plejer at være ca. grænsen for talentmærket. I forhold til talentmærket så er det ligegyldigt om det er med eller uden træner. Hvis man kigger på markedsværdi og spillerens egentlige træningsniveau under optimale forhold på lang sigt, så er det selvfølgelig bedre at træne f.eks. 70 på græs uden træner, end det er at træne 70 på græs med træner. Men det er ikke noget som systemet tager højde for, når talentmærket uddeles. Derfor vil det være nemmere at gøre spillere til talenter, hvis de træner med træner.
Cool, tak for svar
Besvar