Profitabilitet ved tophold

Skrevet i Generelt

Snake Town IF (Bruun) 13. juni 2023, 12:00
Goddag folkens,

Jeg vil høre fra nogle af topklubberne i 1/2 division om det generelt er rentabelt alene på drift/omsætning af liga, sponsor, entreindtægt og lignende. Jeg vil gerne lave et hold som bare cruiser uden at skulle bruge alt for meget tid på at handle osv.

Jeg har 400 mio. til at bygge noget op og har stadion med plads til 40.400. Hvor mange tilskuere har man som midterhold i 2 division f.eks?

Ser frem til at høre jeres input! smiley

Ulm Warhawks (Ulmeister) 13. juni 2023, 19:57
Ja, det er generelt profitabelt, men der er flere penge i at handle. Det er kun i den absolutte top (top 10-20), hvor det kræver mere end cruise control at skabe pænt overskud.

Jeg ville udvide stadion til 64.000 pladser, hvis jeg var dig - måske endda mere da du har pengene til det.

https://www.virtualmanager.com/new_matches/107708876/tactics

Ovenstående er et tilfældigt midterhold (McLovin) i 2. division. Som du kan se, så tjener han 40.000-55.000 credits pr kamp. Holdet består af spillere med fornuftigt potentiale vil jeg vurdere. De kan købes for ca 5 mio pr stk uden at undersøge markedet længe.

Med 400 mio kan du sagtens købe lovende potentiale og spille i bunden af 1. division, når de er 26-27 år.

En ide kunne være at købe to generationer med 7 års mellemrum, så kan de nogenlunde afløse hinanden. Så tjener du også fint på ungdomsholdet samtidig. Med 400 mio bør du både kunne udvide stadion og købe to generationer fra start.

Klopps Kids (NN) 13. juni 2023, 20:11
At handle er uden tvivl den hurtigste vej frem i spillet, men det ved du sikkert godt, når du nu har en klub med nogle af de bedste faciliteter og 400m på kontoen. Du kan sagtens få forretningen til at køre rundt med overskud, hvis du vælger at spille med i toppen uden at handle ved siden af, men det kræver nok også, at du lige udvider dit stadion lidt endnu.

Hvis jeg var dig, ville jeg i hvert fald få det udvidet til niveau 5 hele vejen rundt, altså 64.000 pladser. Hvis du spiller 1. division og har lad os sige 18 hjemmekampe i snit pr. sæson inklusiv cupturneringer, så ville 64.000 pladser med en billetpris på 7c give dig 8m credits hver sæson. Med de 40.000 pladser du har nu vil en tilsvarende billetpris og 18 hjemmekampe kun give dig 5m credits pr. sæson. En forskel på 3m credits pr. sæson er altså til at mærke, især når du har tænkt dig at spille spillet sådan uden for alvor at bruge tid på at handle med spillere ved siden af dit førstehold.

Jeg vil dog alligevel anbefale at handle lidt ved siden af dit førstehold for at tjene lidt ekstra, så der også er penge til at udvide stadion dit stadion igen en dag for prøv og tænk, hvor stor en forskel der er på at hente 8m credits hver sæson i billetindtægter sammenlignet med 15m credits hver sæson, hvis du nu en dag udvider stadionet fuldt ud med 120.000 pladser.

Derudover ville lidt handel ved siden af give dig en god position at stå i, når du på et tidspunkt skal erstatte dine førsteholdsspillere forhåbentligt med endnu bedre spillere i takt med, at de bliver ældre og skal videre. Det kræver virkelig ikke særlig meget tid at sætte 5-6 pladser af i truppen på spillere, som du hurtigt og nemt kan sælge videre med profit for øje. Der er rigeligt af spillere på auktion, som kan hentes billigt og hurtigt sælges videre med 1-3m overskud pr. spiller, hvis du lærer markedet at kende, og så har du samtidig dit førstehold til at spille med i de øverste rækker til at skaffe dig credits gennem billetindtægter og eventuelt præmiepenge.

Brøndby Masters (Jesper Hansen) 13. juni 2023, 22:36
Ulm Warhawks sagde:
Ja, det er generelt profitabelt, men der er flere penge i at handle. Det er kun i den absolutte top (top 10-20), hvor det kræver mere end cruise control at skabe pænt overskud.

Jeg ville udvide stadion til 64.000 pladser, hvis jeg var dig - måske endda mere da du har pengene til det.

https://www.virtualmanager.com/new_matches/107708876/tactics

Ovenstående er et tilfældigt midterhold (McLovin) i 2. division. Som du kan se, så tjener han 40.000-55.000 credits pr kamp. Holdet består af spillere med fornuftigt potentiale vil jeg vurdere. De kan købes for ca 5 mio pr stk uden at undersøge markedet længe.

Med 400 mio kan du sagtens købe lovende potentiale og spille i bunden af 1. division, når de er 26-27 år.

En ide kunne være at købe to generationer med 7 års mellemrum, så kan de nogenlunde afløse hinanden. Så tjener du også fint på ungdomsholdet samtidig. Med 400 mio bør du både kunne udvide stadion og købe to generationer fra start.
Ville du så købe en gang 15 årige og 22 årige og så bare lade dem gå på pension eller sælge dem?
Eller sælge når de første 15 årige bliver 22 så der igen er plads til en ny flok 15 årige?

Ulm Warhawks (Ulmeister) 13. juni 2023, 23:16
Brøndby Masters sagde:
Ulm Warhawks sagde:
Ja, det er generelt profitabelt, men der er flere penge i at handle. Det er kun i den absolutte top (top 10-20), hvor det kræver mere end cruise control at skabe pænt overskud.

Jeg ville udvide stadion til 64.000 pladser, hvis jeg var dig - måske endda mere da du har pengene til det.

https://www.virtualmanager.com/new_matches/107708876/tactics

Ovenstående er et tilfældigt midterhold (McLovin) i 2. division. Som du kan se, så tjener han 40.000-55.000 credits pr kamp. Holdet består af spillere med fornuftigt potentiale vil jeg vurdere. De kan købes for ca 5 mio pr stk uden at undersøge markedet længe.

Med 400 mio kan du sagtens købe lovende potentiale og spille i bunden af 1. division, når de er 26-27 år.

En ide kunne være at købe to generationer med 7 års mellemrum, så kan de nogenlunde afløse hinanden. Så tjener du også fint på ungdomsholdet samtidig. Med 400 mio bør du både kunne udvide stadion og købe to generationer fra start.
Ville du så købe en gang 15 årige og 22 årige og så bare lade dem gå på pension eller sælge dem?
Eller sælge når de første 15 årige bliver 22 så der igen er plads til en ny flok 15 årige?
Det er en smagssag. Personligt har jeg solgt mine som 32 årig eller noget, da de ikke kunne være med i toppen længere. Jeg ville ikke sælge, når det nye kul er 22 år, for der er de kun begyndt at peake på ungdomsholdet. De skal blive dernede, indtil de bliver 24. Det passer også med, at seniorholdet er 31-32 år, når de rykker op.

Når ungdomsholdet er 22 år, kan du bare begynde at købe 15 årige ind til næste generation. Så når de også at få lidt stats, inden de skal i kamp.

Loyals (VMEnhancer) 14. juni 2023, 00:01
Jeg går nok cirka i nul med et mellemhold i topdivisioner. Jeg griber det måske også forkert an, idet jeg har en bred aldersgruppe blandt spillerne, så jeg skifter enkelte ud løbende som de bliver for ringe eller pensioneres.

Jeg handler slet ikke.

Bones of Thor (Thorbone) 27. juni 2023, 11:50
Jeg spiller som Brøndby Masters foreslår, gider ikke handle så meget.

Hvis du kører et hold fra 15 år til pension, så vil sådan en "generation" helt sikkert tjene mere end de har kostet og du kan dermed hæve niveauet på det næste hold.

Ulempen er at det tager virkelig lang tid før spillerne når deres max fra 15 år :-)

Det er ved handel at guldet ligger :-)
Besvar