Træning - fordeling af exp og 15% reglen

Skrevet i Generelt

Hedeminator FC (Hede) 13. august 2023, 21:14
Har to træningsrelaterede spørgsmål, som jeg håber, der er nogle eksperter der kan hjælpe med at svare på :-)

1: Hvordan exp fordeles ved træning mellem egenskaber? Jeg undrer mig nemlig over, at der ser ud til at være store udsving i hvordan exp fordeles mellem egenskaber, som jeg ikke lige kan gennemskue. For eksempel trænede jeg min spiller (link under) den 11/8 i intervaltræning med max i hurtighed og acceleration - hvor jeg tænkte han burde få nogenlunde samme exp i begge egenskaber. Alligevel fik han 144 i hurtighed og kun 98 i acceleration. Ved I hvorfor der er så stor forskel?
https://www.virtualmanager.com/players/15429525-keiichi-awazu/training

2: Ift. 15%- reglen har jeg prøvet at læse lidt op på den, og kan forstå at straffen svarer til den pågældende egenskabs afvigelse fra gennemsnittet - 15% / 3. Synes dog ikke det er så tydeligt om straffen fratrækkes som en procentsats eller det absolutte tal.

Det er nok lettest at illustrere med et eksempel. Så hvis en egenskab afviger med 45% fra gennemsnittet og vi siger at man trænede egenskaben 50 exp den pågældende dag, ville straffen hedde 45%-15% / 3 = 10%. Men ville straffen være i absolutte termer, så spilleren fik 50-10 = 40 exp, eller ville straffen være i procent, så spilleren fik 50 * ( 1 - 10%) = 45 exp?

Håber spørgsmålene giver mening :-)

Team Power House (Markus) 14. august 2023, 13:14
Ift dit første spørgsmål er der en stor grad af tilfældighed ved den præcise fordeling. Du kan f.eks se på spillere der træner træningskamp, som sagtens kan have udsving fra egenskab til egenskab i forholdet 1:2 eller større, selvom de jo i teorien burde stige med lige meget.
Besvar