Jeg ønsker at dele mine bekymringer med mine medspillere om et voksende problem i Vman, som er blevet ignoreret alt for længe. Den manglende handling har ført til færre brugere og en kedelig brugeroplevelse. Jeg håber på at starte en debat, så vi sammen kan finde de nødvendige løsninger.
1. Umuligt at være nyopstartet klub
I lighed med Fortnite har Vman oplevet, at det er blevet næsten umuligt at være ny i spillet. Den store afstand mellem nyopstartede klubber og topklubberne afskrækker nye spillere og er ekstremt demotiverende. Fortnite løste lignende udfordringer ved at introducere ændringer, såsom fjernelsen af "builds," hvilket skabte en fornyet spiloplevelse, som alle kunne finde sjov og udfordrende. Vman har intet gjort for at løse denne udfordring, som i sidste ende ødelægger spiloplevelsen for alle pga. det lave antal managers.
2. Vanvittig inflation
Det faktum, at mange klubber råder over større og større formuer, skaber en vanvittig inflation, der gør det stadig sværere at opstarte en ny klub. De seneste 10 år har vi set priserne på transfermarkedet stige astronomisk, hvilket har en demotiverende effekt på nye spillere. Når man træder ind på markedet for første gang, går der ikke mange uger, før man mister al motivation ved synet af de overvældende priser. Denne inflation bør adresseres for at skabe et mere retfærdigt og bæredygtigt økonomisk miljø for alle klubber.
3. Tid er alt for afgørende
I Vman er tid afgørende for succes, og det er netop dette aspekt, der udgør en væsentlig barriere for nye spillere. Mens spiludviklerne konstant forbedrer in-game aspekter som ungdomshold, ansættelse af personale og sponsorsystemer, har de totalt overset det mest fundamentale problem: At fastholde og motivere nye brugere. Tidligere tiltag har fokuseret på spillets mekanik, men det er nødvendigt at rette opmærksomheden mod at gøre spillet mere tilgængeligt og motiverende for nytilkomne.
Jeg skriver dette oplæg for at starte en debat omkring, hvordan vi sikre dette fantastiske spils fremtid. Jeg vil gerne starte med et handleforslag, og så håber jeg andre vil følge med og hjælpe udviklerne med at indse vigtigheden af netop dette.
Handleforslag: Opret et "Challenge-system" i stedet for de meningsløse venskabskampe, hvor alle klubber får muligheden for at udfordre andre, der rangerer højere på Vifa-ranglisten end dem selv. Den vindende klub modtager 1% af taberens formue som belønning. For at gøre denne udfordrende mekanisme attraktiv for nyopstartede klubber, vil udfordringerne foregå i et andet "univers". Her får udfordreren mulighed for at vælge en fordel til sit hold. Mulighederne for hvilke fordele man kan vælge udregnes på baggrund af forskellen på holdenes niveau. Dette kunne eksempelvis være: 3 x dit holds vurdering eller start med 3 mål. Alt sammen noget der skal gøre spillet sjovere og mere motiverende for nye klubber!
1. Umuligt at være nyopstartet klub
I lighed med Fortnite har Vman oplevet, at det er blevet næsten umuligt at være ny i spillet. Den store afstand mellem nyopstartede klubber og topklubberne afskrækker nye spillere og er ekstremt demotiverende. Fortnite løste lignende udfordringer ved at introducere ændringer, såsom fjernelsen af "builds," hvilket skabte en fornyet spiloplevelse, som alle kunne finde sjov og udfordrende. Vman har intet gjort for at løse denne udfordring, som i sidste ende ødelægger spiloplevelsen for alle pga. det lave antal managers.
2. Vanvittig inflation
Det faktum, at mange klubber råder over større og større formuer, skaber en vanvittig inflation, der gør det stadig sværere at opstarte en ny klub. De seneste 10 år har vi set priserne på transfermarkedet stige astronomisk, hvilket har en demotiverende effekt på nye spillere. Når man træder ind på markedet for første gang, går der ikke mange uger, før man mister al motivation ved synet af de overvældende priser. Denne inflation bør adresseres for at skabe et mere retfærdigt og bæredygtigt økonomisk miljø for alle klubber.
3. Tid er alt for afgørende
I Vman er tid afgørende for succes, og det er netop dette aspekt, der udgør en væsentlig barriere for nye spillere. Mens spiludviklerne konstant forbedrer in-game aspekter som ungdomshold, ansættelse af personale og sponsorsystemer, har de totalt overset det mest fundamentale problem: At fastholde og motivere nye brugere. Tidligere tiltag har fokuseret på spillets mekanik, men det er nødvendigt at rette opmærksomheden mod at gøre spillet mere tilgængeligt og motiverende for nytilkomne.
Jeg skriver dette oplæg for at starte en debat omkring, hvordan vi sikre dette fantastiske spils fremtid. Jeg vil gerne starte med et handleforslag, og så håber jeg andre vil følge med og hjælpe udviklerne med at indse vigtigheden af netop dette.
Handleforslag: Opret et "Challenge-system" i stedet for de meningsløse venskabskampe, hvor alle klubber får muligheden for at udfordre andre, der rangerer højere på Vifa-ranglisten end dem selv. Den vindende klub modtager 1% af taberens formue som belønning. For at gøre denne udfordrende mekanisme attraktiv for nyopstartede klubber, vil udfordringerne foregå i et andet "univers". Her får udfordreren mulighed for at vælge en fordel til sit hold. Mulighederne for hvilke fordele man kan vælge udregnes på baggrund af forskellen på holdenes niveau. Dette kunne eksempelvis være: 3 x dit holds vurdering eller start med 3 mål. Alt sammen noget der skal gøre spillet sjovere og mere motiverende for nye klubber!