Manglende motivation for nystartede managers

Skrevet i Generelt

Don Valentiore (Don V) 30. december 2023, 11:06
Støvsugeren. Du er et unikt eksempel. Det er bare faktuelt, at stort set alle nye klubber lukker inden for meget kort tid. Vil i erkende det er et problem for spillet?

Støvsugeren (Pistræninger) 30. december 2023, 11:10
Don Valentiore sagde:
Støvsugeren. Du er et unikt eksempel. Det er bare faktuelt, at stort set alle nye klubber lukker inden for meget kort tid. Vil i erkende det er et problem for spillet?
Jeg ved ikke om jeg vil erkende det. Der er mange nystartede klubber, som skriver til mig, og spørger mig til råds. Jeg synes mange af dem holder ved spillet. Men faktum er naturligvis, at antallet af aktive brugere er uændret siden jeg startede.
Så jeg tror problemet er, at der er mange mere erfarne klubber som stopper.


Edit.
Jeg vil dog erkende, at vejen til toppen synes uendelig. Men det er bestemt muligt, såfremt man ønsker at ofre tid m.v på at nå dertil.

Forza Anarchy (Don Corleone) 30. december 2023, 11:17
Don Valentiore sagde:
Støvsugeren. Du er et unikt eksempel. Det er bare faktuelt, at stort set alle nye klubber lukker inden for meget kort tid. Vil i erkende det er et problem for spillet?
Jeg enerkender at det er et problem at mange nye klubber lukker inden for meget kort tid, men er det spillets skyld eller de nye managers skyld.

Jeg tror ikke nødvendigvis at de nye managers forstår hvilket type af spil Vman er og hvad det kræver for at opnå succes. Vman er ikke som mange andre online managerspil hvor man gennem konstante brugerbetalinger kan købe sig til succes, hvilket jeg synes er det skønne ved Vman.

Vman er et online manager spil som udelukkende bygger på interaktion mellem andre "rigtige" mennesker. Du kan ikke nå til tops udelukkende på egne egenskabere. Det kræver nogen interagere med dig i de beslutninger du træffer.

Succes er en tidskrævende process som kræver strategi, købmandskab og mest af alt tålmodighed. Besidder man ikke alle tre egenskabere kommer du aldrig til tops i Vman. Besidder du 1 eller 2 af egenskaberne så kan du blive middelmådig og stille sig tilfreds med det. Besidder du ingen eller kun 1 af egenskaberne kommer du ingen vegne i Vman og vil give op.

Don Valentiore (Don V) 30. december 2023, 11:29
Spillet har en underholdsningsværdi, som afgør i hvilket omfang nye spillere bliver ved. Når antallet at aktive spillere er utroligt lavt, så må det skyldes at spillet mangler underholdsningsværdi for små klubber, og selvfølgelig er det ikke spillerenes skyld. Vman er blevet for de "få", som besidder alle tre egenskaber du snakker om, og det er et problem, hvis man gerne vil have flere aktive bruger og et mere dynamisk spil.

Forza Anarchy (Don Corleone) 30. december 2023, 11:38
Men så er spørgsmålet jo, hvad man ønsker med Vman.
Jeg synes det er fint, at spillet er et langsigtet projekt, som kræver alle tre ting for at nå til tops. Andre kan mene noget andet, og vælger derfor Football manager, Championship manager, Fifa, Top eleven eller andre alternativer som managerspil. Spil hvor du enten 100% selv kan afgøre hvornår du vil spille og derved selv bestemmer hvor hurtig du vil nå til tops samt alt er på egne præmisser eller kan købe dig til succes for rigtige penge.

Spillet kan sagtens være for alle andre, men så må man jo også bare tage til takke med middelmådighed. Alle kan jo ikke være på toppen, og de som er, har jo brugt enorme mængder af tid på at nå dertil.

Det kan godt være, at spillet er for de “få”, men det er ikke mere Vmans skyld, end det er de nye managers skyld. Hellere et udfordrende spil for de “få” dedikerede end et for let og kortsigtet spil for de mange.

Olympica De Arsenal (Guldbjørn) 30. december 2023, 12:16
Målet må i sidste ende være at der komme flere aktive brugere. Her er frafald af nye managers selvfølgelig en vinkel på problemet, og det er værd at diskutere løsninger på dette. Det er dog blevet nemmere at starte ny klub end det var tidligere. Jeg kan da huske engang hvor man ikke overtog en plads fra et computerhold så man skulle vente til søndag med at komme i en liga. Dengang var der heller ikke målsætninger mm. der giver en fin mængde credits som man kan bygge videre på. Om der skal tilføjes yderligere til oplevelsen som ny spiller er muligt, men der er gjort noget for den.

Et andet problem som jeg vil mene nok er lige så vigtigt er frafald af managers med alt fra 3-6 måneder i spillet til flere år. Her er man jo kommet over den første hurdle som er at starte spillet og finde ud af hvordan det fungerer. Når man har spillet i nogle måneder kan man også konkludere at der tydeligvis er noget ved spillet som fanger en.

Sunny og de andre udviklere har nok bedre mulighed end os for at se hvor der mistes flest spillere. Er det de helt nye der falder fra efter timer/dage. Er det dem der har spillet i nogle uger op til et par måneder, eller er det dem der har endnu længere tid i spillet. Og så er det vel her der skal sættes ind først i forhold til nyt indhold i spillet.

PS: Synes det her har været et tema alle de gange jeg har spillet, men derfor er det stadig fint at det bliver bragt op.

Telesto (Zavala) 30. december 2023, 13:41
Jeg har spillet lige godt et år nu. For mig var det mest demotiverende at man spillede mod så mange bot klubber i starten. Ofte en liga med 3-4 rigtige hold og resten bots. Kunne være fedt hvis man måske kunne skære nogle ligaer/lande væk og få samlet folk.

Forza Anarchy (Don Corleone) 30. december 2023, 13:48
Telesto sagde:
Jeg har spillet lige godt et år nu. For mig var det mest demotiverende at man spillede mod så mange bot klubber i starten. Ofte en liga med 3-4 rigtige hold og resten bots. Kunne være fedt hvis man måske kunne skære nogle ligaer/lande væk og få samlet folk.
Her er jeg 100% enig.

Der er alt for mange lande at vælge i mellem. Jeg kan sagtnes se det sjove i at man som topklub kan vinde en masse forskellige nationale mesterskaber, men personligt vil jeg foretrække at man fjernede halvdelen af de spilbare lande og derved samlede de aktive managers.
Derved kunne man fjerne alle bot-klubberne og få ryddet op i ubrugelige klubber og spillere.
Samtidig vil det også øge konkurrencen i ligaerne og særligt blandt topklubberne når det kommer til national mesterskaber.

I forbindelse med sådan en sammenlægning skulle man også 10-doble de pengepræmier man opnår gennem resultater. På den måde vil der ikke kun være prestige i at opnå resultater men også en økonomisk gevinst.
Man får pt. 1.250.000 credits for at vinde Superligaen (det danske mesterskab), hvilket for alle både top og sågar middelmådige klubber er meget lidt.
Super Cuppen som vel svarer til Champions League giver 4.480.000, hvilket igen må siges at være en joke i forhold turneringens prestige.

Hamann (Mads) 30. december 2023, 14:02
Jeg holder selv jævnligt pauser fra vman, når jeg finder det for kedeligt og ensformigt. Jeg ser muligheden “daglige udfordringer” værende et spændende tiltag, som jo kunne have med rigtig mange ting at gøre.
Køb en spiller til min/max x credits
Sælg en spiller for min/max x credits
Vind en kamp med x antal mål
Kommenter et Forum-indlæg
Tilføj en ven
Arranger en træningskamp
Osv. mulighederne er mange.

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 30. december 2023, 18:13
Synes faktisk som flere nævner der er gode muligheder for at komme opad..
Men det sker naturligt nok ikke på 3 måneder med mindre du går
all ind på at bruge en masse tid..
Hvor hurtigt tænker du det skal gå.. ? Skal man kunne være en topklup på et år ?
Uden at man skal kunne købe sig til succes ? Det tænker jeg aldrig bør være en mulighed.
Hvad tænker du om en horisont ?
Besvar