Manglende motivation for nystartede managers

Skrevet i Generelt

Don Valentiore (Don V) 31. december 2023, 00:15
Tidshorisonten er ikke nødvendigvis det primære problem for mig, men mere en del af en større udfordring: nemlig manglen på underholdningsværdi for nystartede klubber. At mindske afstanden mellem storklubber og små klubber er én ting, så drømmen om at nå toppen føles opnåelig. En anden ting er at integrere elementer i spillet, der gør det sjovt, uanset klubstørrelse. Jeg finder newcommers challenge genialt, da det tilføjer en underholdningsværdi til mindre klubber. Dog synes jeg, at spillet i høj grad mangler lignende elementer.

En idé kunne være at samle alle hold i et stort ligasystem fra noget, der svarer til Serie 6 til Superligaen. På denne måde kan der skabes adskillige forskellige cups og konkurrencer, som er mere spændende for alle deltagere. En klub i 4. division oplever ikke meget underholdning ved at deltage i det respektive lands cup, da man naturligvis ikke har en jordisk chance for at opnå noget spændende. Hvis cup-systemet var opdelt med en cup for Serie 6-5-4, en for Serie 3-2-1, en for 3. og 2. division og en for 1. division og Superligaen, ville der altid være en aktuel konkurrence, hvor de fleste kunne drømme om at opnå noget stort.

Det er ikke nødvendigvis den bedste løsning, men tanken om gøre flere dele af spillet aktuelt for andre end blot de samme 30 hold hver sæson, synes jeg er værd at overveje med et mål om at fastholde flere managers smiley
Besvar