Hjørnespark/frispark

Skrevet i Generelt

Dubai IF (Lukas Fussing) 6. januar 2024, 14:24
Hvilken stat er bedst til hjørnespark og frispark?

Forza Anarchy (Don Corleone) 6. januar 2024, 14:42
Dødbolde er det eneste som har betydning

Forza Anarchy (Don Corleone) 6. januar 2024, 14:43
Men dine spillere skyder aldrig direkte på frispark, så det er en total overflødig stats som udelukkende er relevant i forbindelse med straffespark.

Dog vil jeg tro at jeg i de 8 måneder jeg har spillet kun har haft maks 5 straffespark - så ja total overflødig stat

AaIborg BK (KJ) 6. januar 2024, 15:53
Jeg er ikke så sikker, men træner den ikke meget, men...

Påvirker dødbolde også det forsvarende hold? Altså hvordan de positionerer sig ved dødbolde? Jeg oplever meget tit tåbelig positionering ved f.eks indkast, som leder til let mål til modstander. Overvejer om det er pga. forsvarsspillerne ikke har nok "dødbold"...

Forza Anarchy (Don Corleone) 6. januar 2024, 16:05
AaIborg BK sagde:
Jeg er ikke så sikker, men træner den ikke meget, men...

Påvirker dødbolde også det forsvarende hold? Altså hvordan de positionerer sig ved dødbolde? Jeg oplever meget tit tåbelig positionering ved f.eks indkast, som leder til let mål til modstander. Overvejer om det er pga. forsvarsspillerne ikke har nok "dødbold"...
Hvad jeg har kunne læse mig frem til så er dødbolde kun en "offensiv" stat som gælder det boldbesidende hold.

AaIborg BK (KJ) 7. januar 2024, 10:56
Forza Anarchy sagde:
AaIborg BK sagde:
Jeg er ikke så sikker, men træner den ikke meget, men...

Påvirker dødbolde også det forsvarende hold? Altså hvordan de positionerer sig ved dødbolde? Jeg oplever meget tit tåbelig positionering ved f.eks indkast, som leder til let mål til modstander. Overvejer om det er pga. forsvarsspillerne ikke har nok "dødbold"...
Hvad jeg har kunne læse mig frem til så er dødbolde kun en "offensiv" stat som gælder det boldbesidende hold.
Jeg oplever bare stor differens i hvordan der opdækkes ved frispark og ved indkast tæt på mål, selv fra topforsvarsspillere.

Men kunne godt tænke mig en melding fra udviklerne på, hvad der afgør evnen til korrekt placering i forsvaret ved dødbolde...

Hirtshals B (M Strudal) 7. januar 2024, 12:53
Hvis jeg ikke husker helt forkert, påvirker dødbolde kun straffespark. Hvilket også blev bekræfte af udvikleren i sin tid.


Forza Anarchy (Don Corleone) 7. januar 2024, 13:22
Fuldstændig fjollet med en egenskab der hedder dødbolde, hvis den kun bruges ved straffespark da der jo aldrig bliver skudt direkte på frispark.

I princippet kunne du jo ligeså godt fjerne den egenskab og så lægge straffespark under afslutning, hvilket vel også giver bedre mening.


AaIborg BK (KJ) 7. januar 2024, 14:36
Los Futbolistas sagde:
Mange tak for det link.

Undre mig dog stadig over hvad der så afgør spillernes evne til opdækning, som jo stort set kun udføres ved dødbolde, og som varierer betydeligt ved de enkelte situationer.
Besvar