Hvad fanden gør jeg forkert?! (Taktik, Opstilling)

Skrevet i Generelt

Psykosen (Digi Jonestein) 11. januar 2024, 18:13
Hej Community,
Kort sagt spiller jeg uafgjort eller taber alt for mange kampe mod modstandere jeg bør køre hen over. Respekt til holdene i min gruppe, der sådan set også er solide nok, men føler virkelig at jeg er det stærkeste eller næststrækeste hold i rækken.

Jeg spiller en 3-4-3 for at få "nok" spillere ind på midtbanen og mine instrukser er som følger:
Mentalitet: Offensiv
Spillestil: Blandet
Tempo: Afslappet
Tackling: Balancerede

Denne tilgang har tidligere hjulpet mig gevaldigt, men her efter jeg er startet op igen, synes jeg ikke det fungere overhovedet.

Har i råd til hvad jeg kan gøre anderledes?

Forza Anarchy (Don Corleone) 11. januar 2024, 18:26
Psykosen sagde:
Hej Community,
Kort sagt spiller jeg uafgjort eller taber alt for mange kampe mod modstandere jeg bør køre hen over. Respekt til holdene i min gruppe, der sådan set også er solide nok, men føler virkelig at jeg er det stærkeste eller næststrækeste hold i rækken.

Jeg spiller en 3-4-3 for at få "nok" spillere ind på midtbanen og mine instrukser er som følger:
Mentalitet: Offensiv
Spillestil: Blandet
Tempo: Afslappet
Tackling: Balancerede

Denne tilgang har tidligere hjulpet mig gevaldigt, men her efter jeg er startet op igen, synes jeg ikke det fungere overhovedet.

Har i råd til hvad jeg kan gøre anderledes?
Din opstilling er fin.

Jeg vil nok ændre min spillestil til langskud som rigtig mange managers inkl mig slev har stor succes med.

Derudover kan jeg se at de fleste af dine uafgjorte sker på udebane hvilket også spiller en rolle. Derudover er dit hold jo ikke suverænt bedre end alle dem du har spillet uafgjort mod.

Faktum er nok bare at du har haft et par uheldige kampe og andre har været heldige. Shit happens selv for de bedste

Forza Anarchy (Don Corleone) 11. januar 2024, 18:28
Forza Anarchy sagde:
Psykosen sagde:
Hej Community,
Kort sagt spiller jeg uafgjort eller taber alt for mange kampe mod modstandere jeg bør køre hen over. Respekt til holdene i min gruppe, der sådan set også er solide nok, men føler virkelig at jeg er det stærkeste eller næststrækeste hold i rækken.

Jeg spiller en 3-4-3 for at få "nok" spillere ind på midtbanen og mine instrukser er som følger:
Mentalitet: Offensiv
Spillestil: Blandet
Tempo: Afslappet
Tackling: Balancerede

Denne tilgang har tidligere hjulpet mig gevaldigt, men her efter jeg er startet op igen, synes jeg ikke det fungere overhovedet.

Har i råd til hvad jeg kan gøre anderledes?
Din opstilling er fin.

Jeg vil nok ændre min spillestil til langskud som rigtig mange managers inkl mig slev har stor succes med.

Derudover kan jeg se at de fleste af dine uafgjorte sker på udebane hvilket også spiller en rolle. Derudover er dit hold jo ikke suverænt bedre end alle dem du har spillet uafgjort mod.

Faktum er nok bare at du har haft et par uheldige kampe og andre har været heldige. Shit happens selv for de bedste
En lille justering kunne være at rykke Sutter og Lieb et hak tilbage i banen. Du har rigeligt med ofensive spillere.

Psykosen (Digi Jonestein) 11. januar 2024, 18:37
Fine forslag. Jeg prøver at rykke Sutter og Lieb længere tilbage og ændrer spillestilen til langskud.

Vil dog mene at der kun er 1 hold i gruppen der er bedre end mig, men nu må vi se om de nye ændringer kan gøre noget godt for holdet.
Tak.

Forza Anarchy (Don Corleone) 11. januar 2024, 18:40
Psykosen sagde:
Fine forslag. Jeg prøver at rykke Sutter og Lieb længere tilbage og ændrer spillestilen til langskud.

Vil dog mene at der kun er 1 hold i gruppen der er bedre end mig, men nu må vi se om de nye ændringer kan gøre noget godt for holdet.
Tak.
Jeg er enig i at du er blandt de tre bedste hold, men selv de bedste hold smider nogle gange point til mindre gode hold og især på udebane

Loyals (VMEnhancer) 11. januar 2024, 20:17
Top 3? Også kun lige, med mange som bider dig i knæhaserne.
https://vmanstats.com/clubs/1288001/seeding/

For mange af dine resurser placeret på midtbanen. Du bør nøjes med 3 "midtbane"-spillere, for at undgå holdstraf som følge af for få midtbanespillere. Straffen er indført, da midtbanespillere ikke havde nok betydning i kampene, så på den måde er de tvunget ind. En af mine er f.eks. en venstre back som står defensivt mod venstre på et gult felt. Jeg klarer mig ganske fint til trods for reduktionen i spillerens stats.

At dine midtbanespillere er semi-optimeret mod vurderingstallet er også en skam, da spillernes indvirken på kampene er begrænset. Efter min mening er det bedre at bruge sine resurser på bedre spillere i de øvrige roller og så have nogle mindre gode på midten. I og for sig vil jeg næsten være fortaler for at man ikke bruger nævneværdige resurser på at træne dem i de tekniske egenskaber, en bund, ja, men derudover er der begrænset afkast i forhold til andre muligheder.

Real Cadez (CC) 12. januar 2024, 18:33
Jeg er en Barca-dreng, men pasningsspil passer ikke til vman. Den mest optimale taktik efter et utal af forskellige taktikker er: offensiv - langskud - normal - balancerede. Det er den jeg har haft mest succes med. smiley

Psykosen (Digi Jonestein) 14. januar 2024, 13:36
Opdatering:
Efter mine ændringer er det blevet til 11 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag.
Med den gode slutspurgt rykkede jeg fra 5. plads og op på 1. pladsen og sikrer mig dermed oprykning.
Besvar