Det næste skridt?

Skrevet i Generelt

Kartoffel IF (Marcus Rasmussen) 15. februar 2024, 16:47
Hej kloge managers,

Jeg står i den situation at jeg er en elevatorklub.
Jeg ligger og kæmper mellem 4. og 3. div og ved ikke helt hvad jeg skal gøre for at komme videre.

Pt. har jeg 16m på kontoen, og har købt en flok unge spillere som jeg har planer om at kultivere mens jeg sparer sammen og med udvikler mine spillere sig forhåbentlig så jeg får en trup som kan overleve i 3.div.

Men hvad så? Jeg synes det er svært at skabe økonomisk vækst som ikke er baseret på at man er heldig og trække et talent man kan sælge til nogle millioner.

Hvad tænker i er næste skridt for en kartoffel-klub som min?

Forza Anarchy (Don Corleone) 15. februar 2024, 17:09
Du skal sørge for at ALLE dine spillere er transferlistet til realistiske priser.

Sørg for hele tiden at lave billige handler på auktionen og sælg dem dyrere på transferlisten. Se især efter positionerne FC og MC som er de mest eftertragtede.

Jeg synes du skal vente med at fokusere på unge spillere før du har opgraderet dit træningsanlæg til turkise.

Mit ungdomshold er primært trænet op på turkise.

Jeg har trukket et talent i mine 9-10 måneder som jeg fik 22 mio for. Resten af min klubs udvikling er sket gennem handel primært med spillere i alderen 23-26 år, hvor jeg har købt billigt på auktionen og solgt til højere pris på transferlisten.

Når du gerne vil tjene hurtige credits på en spiller, så sørg for at specialtræne ham så han derved opnår en højere værdi.

Kartoffel IF (Marcus Rasmussen) 15. februar 2024, 17:52
Synes bare gamle spillere virker som en større ufgift på sigt, fordi de kan gå på pension any time, men jeg kan godt de hvad du mener.
P.t. er mine spillere ret urealistisk sat fordi jeg ikke gider af med dem haha

Forza Anarchy (Don Corleone) 15. februar 2024, 18:11
Kartoffel IF sagde:
Synes bare gamle spillere virker som en større ufgift på sigt, fordi de kan gå på pension any time, men jeg kan godt de hvad du mener.
P.t. er mine spillere ret urealistisk sat fordi jeg ikke gider af med dem haha
Du skal heller ikke købe gamle. Køb spillere i alderen 24-26 år på auktionen og sørg for at have dem på transferlisten til en realistisk pris lidt over hvad du selv gav. Du skal ikke have dem mere end nogle få uger får de gerne skulle være solgt igen. Når du så har solgt en på transferlisten køber du en ny på auktionen billigere som erstatning. Derved vil du altid have et overskud, hver gang du skifter en spiller ud.

Sørg for hele tiden at have 40 spillere på transferlisten og gem de to tomme pladser til ungdomsspillere hver uge.

Det er svært at lave penge hvis man ikke ønsker at komme af med sine spillere. Den eneste måde du som lille eller middelmådig klub kan lave penge i dette spil er gennem handler.

Bones of Thor (Thorbone) 15. februar 2024, 22:22
Don Corleone har ret, handler er den eneste måde, hvis man ønsker at ens klub skal udvikle sig hurtigt.

Som et mindre supplement, vil jeg råde dig til at samle alle de bonus-credits op, som du kan.
Hver gang du starter i en ny division i et nyt land for første gang, får du et bonusbeløb.
Det er kun mindre beløb, men det er netop mens man er en mindre klub, at mindre beløb, kan være med til at accelerere udviklingen af klubben.

Hvorfor fortsætte med at blive i et land, når man belønnes for at skifte ?
Desuden giver det chancen for at du pludselig ved et lykketræf, tildeles en plads i en top division. Det giver 750.000 credits i bonus, samtidig med at du kan sætte entrepriserne op, og få tæsk med fyldte tribuner, og rykke ned i næste division, hvor du så får 300.000 i bonus og endnu en sæson med fine entreindtægter.



Forza Anarchy (Don Corleone) 15. februar 2024, 22:27
Bones of Thor sagde:
Don Corleone har ret, handler er den eneste måde, hvis man ønsker at ens klub skal udvikle sig hurtigt.

Som et mindre supplement, vil jeg råde dig til at samle alle de bonus-credits op, som du kan.
Hver gang du starter i en ny division i et nyt land for første gang, får du et bonusbeløb.
Det er kun mindre beløb, men det er netop mens man er en mindre klub, at mindre beløb, kan være med til at accelerere udviklingen af klubben.

Hvorfor fortsætte med at blive i et land, når man belønnes for at skifte ?
Desuden giver det chancen for at du pludselig ved et lykketræf, tildeles en plads i en top division. Det giver 750.000 credits i bonus, samtidig med at du kan sætte entrepriserne op, og få tæsk med fyldte tribuner, og rykke ned i næste division, hvor du så får 300.000 i bonus og endnu en sæson med fine entreindtægter.
Præcis. Jeg skifter land hver gang jeg ikke har mulighed for at ramme en ny division og opnå bonuscredits

Kartoffel IF (Marcus Rasmussen) 15. februar 2024, 22:40
Bones of Thor sagde:
Don Corleone har ret, handler er den eneste måde, hvis man ønsker at ens klub skal udvikle sig hurtigt.

Som et mindre supplement, vil jeg råde dig til at samle alle de bonus-credits op, som du kan.
Hver gang du starter i en ny division i et nyt land for første gang, får du et bonusbeløb.
Det er kun mindre beløb, men det er netop mens man er en mindre klub, at mindre beløb, kan være med til at accelerere udviklingen af klubben.

Hvorfor fortsætte med at blive i et land, når man belønnes for at skifte ?
Desuden giver det chancen for at du pludselig ved et lykketræf, tildeles en plads i en top division. Det giver 750.000 credits i bonus, samtidig med at du kan sætte entrepriserne op, og få tæsk med fyldte tribuner, og rykke ned i næste division, hvor du så får 300.000 i bonus og endnu en sæson med fine entreindtægter.
Gode pointer, jeg hører jer.
Jeg har været ret mange ligaer igennem nu. Mangler lige de sidste, så det trick kan jeg snart ikke malke mere.
Jeg sætter nogle mere realistiske priser på mine spillere og forbereder mig på at købe nye. Men jeg er nødt til at bruge nogle af mine penge på at fylde min spillertrup op i så fald, da jeg jo ikke gider ende med at stå og mangle en position på banen og være nødsaget til at fylde op fra ungdomsholdet, for så holder jeg da knap i 4.div

Forza Anarchy (Don Corleone) 15. februar 2024, 22:57
Brug løs af alle dine penge. Jo flere du bruger på gode handler på auktionen. Jo flere kan du tjene ved salg på transferlisten.
Dine penge vokser jo ikke ved at stå på kontoen.

Bare køb så du i princippet har to hold på førsteholdet. På den måde har du altid en reserve

Kartoffel IF (Marcus Rasmussen) 15. februar 2024, 23:01
Forza Anarchy sagde:
Brug løs af alle dine penge. Jo flere du bruger på gode handler på auktionen. Jo flere kan du tjene ved salg på transferlisten.
Dine penge vokser jo ikke ved at stå på kontoen.
Du har så evigt ret...
Har sat nogle nye - mere realistiske - priser på mine spillere nu. Håber det kan give nogle resultater.
Vil også lægge noget energi i at smide flere bud på auktioner i håbet om at vinde nogle gode spillere.

Men i nævner at det giver mening at have en fuld spillertrup... Skal man ikke altid have 5 ledige pladser til indhentning af nye ungdomsspillere?
Derudover - hvad med lønninger? Forhandler i nogensinde? Synes kun jeg taber på det....

Forza Anarchy (Don Corleone) 15. februar 2024, 23:05
2 pladser er rigeligt. Du fyrer den jo bare hvis de ikke er gode nok og henter 2 nye dagen efter.

Hvis du sørger for at få godt gang i dine handler er lønninger intet problem.

Jeg forhandler aldrig.
Besvar