Kampsimulator

Skrevet i Generelt

Nobr (Kampmotor--held og lotto) 31. marts 2024, 00:23
Bones of Thor sagde:
Jeg tænker at hvis man spiller med et firemandsforsvar med to backs placeret lidt for langt ude, så har man spildt to mand og spiller i praksis med 9 spillere.

Når man kigger kampene, vil angriberne ofte ligge på indersiden af de to backs, dvs at de kun forhindrer angriberen i at søge ud mod sidelinjerne...hvilket de aldrig gør. Angriberne søger ind mod målet, så det er vigtigt at forsvarsspillerne stilles mellem angriberen og målet.

Min påstand er at et tremandsforsvar kompakt foran målmanden er lige så stærkt som et firemandsforsvar, så man kan lige så godt spille med tre mand og bruge den overskydende spiller som DM for at forhindre spil foran forsvaret og desuden holde modstanderen OM fra fadet. Det har jeg spillet med i årevis uden at føle ulemper.

Sådan som spillet fungerer, har wingbacks ingen funktion og der er ingen fordele i at have dem som gode opspils-stationer.

i øvrigt, så har jeg prøvet med to DM´s istedet for blot en, og det virker ikke.
Defensiven bliver ikke bedre, og du har en mand færre fremad banen = dårligere resultater.
Tja, jeg er totalt ligeglad med opstillinger så længe spillerne står på grønne felter. Der er flere gange sagt fra Dennis, at det vi ser visuelt ikke er det samme forløb, som kampmotoren afgør kampen udfra.
Jeg tror vi skal passe på med, at overvurdere, både kampmotoren og den visuelle visning af kampene. Selv kampreferatet er jo håbløst. Ligesom motoren var simpel og ordinær i tiden med Rasmus er der i dag åbenlyse mangler.

Bones of Thor (Thorbone) 31. marts 2024, 00:27
Nobr sagde:
Bones of Thor sagde:
Jeg tænker at hvis man spiller med et firemandsforsvar med to backs placeret lidt for langt ude, så har man spildt to mand og spiller i praksis med 9 spillere.

Når man kigger kampene, vil angriberne ofte ligge på indersiden af de to backs, dvs at de kun forhindrer angriberen i at søge ud mod sidelinjerne...hvilket de aldrig gør. Angriberne søger ind mod målet, så det er vigtigt at forsvarsspillerne stilles mellem angriberen og målet.

Min påstand er at et tremandsforsvar kompakt foran målmanden er lige så stærkt som et firemandsforsvar, så man kan lige så godt spille med tre mand og bruge den overskydende spiller som DM for at forhindre spil foran forsvaret og desuden holde modstanderen OM fra fadet. Det har jeg spillet med i årevis uden at føle ulemper.

Sådan som spillet fungerer, har wingbacks ingen funktion og der er ingen fordele i at have dem som gode opspils-stationer.

i øvrigt, så har jeg prøvet med to DM´s istedet for blot en, og det virker ikke.
Defensiven bliver ikke bedre, og du har en mand færre fremad banen = dårligere resultater.
Tja, jeg er totalt ligeglad med opstillinger så længe spillerne står på grønne felter. Der er flere gange sagt fra Dennis, at det vi ser visuelt ikke er det samme forløb, som kampmotoren afgør kampen udfra.
Jeg tror vi skal passe på med, at overvurdere, både kampmotoren og den visuelle visning af kampene. Selv kampreferatet er jo håbløst. Ligesom motoren var simpel og ordinær i tiden med Rasmus er der i dag åbenlyse mangler.
og dog får man alligevel dårlige resultater hvis man spiller med to backs ude ved sidelinjerne.
Se evt trådstarter.

Forza Anarchy (Don Corleone) 31. marts 2024, 08:25
Min erfaring er at det giver langt de bedste resultater, hvis spillerne holder sig inden for de 5 centrale felter på banens bredde.

Bruger du kanterne, hvad enten det er i forsvaret, på midtbanen eller i angrebet er min erfaring at det giver dårligere resultater hvad enten du vælger fløjspil som spillestil eller ej.

team frisk (Anders Sørensen) 31. marts 2024, 13:02
Vandt med den her tidligere i dag i 2. division.


Bones of Thor (Thorbone) 31. marts 2024, 14:06
team frisk sagde:
Vandt med den her tidligere i dag i 2. division.

Ja ok, det er en ret god pointe 😄

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 31. marts 2024, 14:15
Det er så også to nærmest lige gode ret lige hold..
Så kunne man gå ind i energi og roller..
Det gider jeg ikke selv.. 😀
Der er afgørende faktorer og der er tilfældig-
heder..
Det gælder om at læse dem over en sæson 😉
Den kamp vil jeg nok tilskrive tilfældigheder.
smiley

team frisk (Anders Sørensen) 31. marts 2024, 15:28
Pers LØVER sagde:
Det er så også to nærmest lige gode ret lige hold..
Så kunne man gå ind i energi og roller..
Det gider jeg ikke selv.. 😀
Der er afgørende faktorer og der er tilfældig-
heder..
Det gælder om at læse dem over en sæson 😉
Den kamp vil jeg nok tilskrive tilfældigheder.
smiley
Jeg har spillet med den et par gange før, hvor det (overaskende nok) også blev til sejre. Det er selvfølgelig et meget lille sample, og jeg er enig i, at man kunne gå væsentligt mere i detaljer med det.

Hvis man ser kampen, så opstår der nogle morsomme hændelser, når mit hold skal forsvare mod modstanderens angreb. Og sådan har det været samtlige gange. Ville jeg bruge den en hel sæson, aldrig. Men det er altid et sjovt lille eksperiment :-D

Pers LØVER (En Hovedstad - En klub) 31. marts 2024, 16:43
Synes også det er et sjovt eksperiment..!
Har du mod på det kunne det være sjovt ar se over en hel sæson 😀
Mvh Per

team frisk (Anders Sørensen) 1. april 2024, 01:05
Pers LØVER sagde:
Synes også det er et sjovt eksperiment..!
Har du mod på det kunne det være sjovt ar se over en hel sæson 😀
Mvh Per
Det kunne jeg godt være fristet til, hvis ikke det var fordi, at jeg har formået at komme op, hvor det bliver sjovt ift. ligaen. Sagen er den, at jeg aldrig har haft så godt spillende et hold, gennem min tid på vman. Der kommer nok til at noget tid, før jeg ville være klar på det, da det kunne være endnu sjovere at spille i den bedste række :-D

Seven Dials FC (Oliver) 12. april 2024, 19:42
Jeg synes også jeg ligger lige lovligt højt oppe for mine spillervurderinger.
Besvar